Strona główna
Witaj, nieznajomy!

Instalacja skryptów do GTA V

Skrypty do GTA V powstają w trzech różnych technologiach - C++, C# / Visual Basic, LUA. Każda z nich wymaga innych dodatkowych narzędzi / bibliotek. Tzw. wrappery do C# i LUA bazują na Script Hook V i on zawsze jest wymagany przy każdej skryptowej modyfikacji.

Pluginy ASI - Script Hook V

Skrypty napisane w C++ zwykle mają rozszerzenie .asi, żeby je uruchomić musisz najpierw ściągnąć i zainstalować ostatnią wersję Script Hooka V:

Pobierz Script Hook V

Instalacja tego narzędzia polega na skopiowaniu poniższych plików do głównego katalogu z GTA V:
Kod:
dinput8.dll
ScriptHookV.dll


Wszystkie pobrane mody z rozszerzeniem .asi także umieszcza się w głównym katalogu gry.

Opcjonalnie, jeżeli chcesz mieć możliwość awaryjnego zrestartowania wszystkich pluginów w grze kombinacją CTRL + R, to utwórz pusty plik "ScriptHookV.dev" w głównym folderze GTA V. Ważne, żeby plik nie miał rozszerzenia .txt, ale właśnie .dev.

Skrypty C#/VB (pliki .dll, .cs) - Community Script Hook V .NET

Mody napisane przy użyciu Script Hook V .NET zwykle albo są kompilowane i udostępniane w postaci plików .dll, albo są dostarczane w postaci kodów źródłowych z rozszerzeniem .cs.

W każdym razie, potrzebujesz przede wszystkim odpowiedniej biblioteki:

Pobierz Community Script Hook V .NET

Po pobraniu paczki należy umieścić poniższe pliki w głównym katalogu gry:
Kod:
ScriptHookVDotNet.asi
ScriptHookVDotNet.dll


Musisz także utworzyć katalog "scripts" w głównym folderze GTA V.

Ściągniete mody należy wkleić do nowego katalogu "scripts".

Skrypty LUA

Najpierw musisz zainstalować plugin dający wsparcie dla skryptów napisanych w LUA.

Pobierz Plugin LUA

Skopiuj plik "LUA_SDK.asi" oraz cały katalog "scripts" do głównego folderu GTA V.

Wszystkie ściągniete mody napisane w LUA będą miały rozszerzenie .lua i należy je umieścić w katalogu:
Kod:
GTA V\scripts\addins
Dodane przez: MakG
Created & Powered by MakG
Wszelkie prawa zastrzeżone