Strona główna
Witaj, nieznajomy!

Instalacja broni

Instalacja broni w GTA III, GTA Vice City oraz GTA San Andreas w większości przypadków sprowadza się do podmiany odpowiednik plików w archiwum gta3.img. Posłużymy się programem IMG Tool 2.0. Omówię tutaj krótko poszczególne kroku, a szczegółowy poradnik dot. obsługi tego programu znajduje się tutaj.

Zaleca się wykonanie kopii zapasowej podmienianych plików.

Podmiana modeli i tekstur


  1. Zobacz, jakie pliki musisz podmienić w archiwum, np. python.dff, python.txd. Niektóre modyfikacje zmieniają samą teksturę, a więc w takim przypadku wystarczy wgrać plik *.txd.
  2. Otwórz program IMG Tool 2.0.
  3. Otwórz w programie archiwum gta3.img, które znajduje się w katalogu models. Aby to zrobić, wybierz z menu "File->Open". Domyślna ścieżka w przypadku GTA Vice City:
  4. Kod:
    C:\Program Files\Rockstar Games\GTA Vice City\models\gta3.img

  5. Wyszukaj pliki, które masz podmienic przy pomocy "Edit->Find".
  6. Zaznacz jeden konkretny plik i wybierz "Commands->Replace". Otworzy się okienko do wyboru pliku z dysku. Wybierz ten z pobranej modyfikacji o takiej samej nazwie.
  7. Powtórz poprzednią operację dla wszystkich plików do podmiany.
  8. Odbuduj archiwum. Wybierz z menu "Commands -> Rebuild Archive".


Podmiana wpisów w weapons.dat

Niektóre modyfikacje wymagają zmian w pliku weapons.dat, który zawiera informacje nt. właściwości broni, np. ich siła rażenia, cena itp.

Czasem w ściągniętej paczce dostępny jest gotowy plik weapons.dat do wklejenia, ale skorzystaj z niego tylko jeśli nie instalowałeś wcześniej innych broni!

Plik weapons.dat znajduje się w folderze data. Domyślna ścieżka w przypadku GTA Vice City to:
Kod:
C:\Program Files\Rockstar Games\GTA Vice City\data\weapons.dat


Aby zmodyfikować wpis dla konkretnej broni, musisz skopiować ze ściągniętej paczki odpowiednią linijkę z pliku "weapons.dat", bądź z pliku ReadMe. Taka linijka zaczyna się od nazwy danej broni, np.
Kod:
Python          INSTANT_HIT 40.0  300  350   10  140 -1.0 -1.0  -1.0   -1.0 0.41 0.03 0.12 python    10 31 14  14 37 16 40 275 -1   28040 3


Następnie otwórz oryginalny plik "weapons.dat" z folderu "data" i podmień linijkę danej broni. Zapisz plik i gotowe.
Dodane przez: MakG
Created & Powered by MakG
Wszelkie prawa zastrzeżone