Strona główna
Witaj, nieznajomy!

Zmienne

Zmienne globalne

Zmienne globalne, jak sama nazwa sugeruje, działają w całym skrypcie, niezależnie od wątku (thread). Raz ustawiona zmienna globalna może zostać użyta w dowolnym miejscu skryptu. Ten rodzaj zmiennej można utworzyć wstawiając znak dolara przed jej nazwą, lub używając bezpośrednio jej numeru:
Kod:
$ZMIENNA = 4
$421 = 4.2
$INNA_ZMIENNA = 6.9
s$KROTKI_CIAG_ZNAKOW = 'HELLO'
v$2495 = "FALL_FALL"


Warto zaznaczyć, że zmienne przechowujące krótkie ciągi znaków (s$) zajmują dwa ID (czyli jeśli zmienna s$KROTKI_CIAG_ZNAKOW jest przypisana przez Sanny Builder przykładowo na ID 5400, zajmowane są ID 5400 i 5401) oraz zmienne z długimi ciągami znaków (v$) zajmują cztery ID (na przykładzie v$2495 = 2495, 2496, 2497 i 2498).

UWAGA! Zmienne globalne nie działają między skryptami CLEO, a stosowanie niezadeklarowanych nazw może nadpisać inne zmienne globalne występujące w main.scm!

Zmienne lokalne

Zmienne lokalne działają tylko w wątku (thread), w którym zostały użyte. Tworzy je się dodając @ na końcu liczby:
Kod:
1@ = 4
42@ = 11.5
102@ = 862
0@s = 'HI'
4@v = "DAM_LEG_L"


Tak samo jak w przypadku zmiennych globalnych, zmienne z krótkimi ciągami znaków (@s) zajmują dwie kolejne zmienne, a zmienne z długimi ciągami znaków (@v) cztery.

Zmienne 32@ i 33@ są zarezerwowane na wewnętrzne timery. Więcej o nich w tym tutorialu.

W skryptach CLEO (.cs) oraz wątkach w SCM można użyć zmiennych tylko z przedziału 0@ - 33@. Wyższe zmienne są dostępne wyłącznie w misjach (jest ich aż 1024).

Zmienne CLEO

CLEO posiada specjalnie wyznaczone miejsce do przechowywania zmiennych, z których można dalej korzystać nawet po ponownym uruchomieniu gry. Ich przedział to 0-999, lecz takich zmiennych można utworzyć maksymalnie 100.

Ustawianie wartości:
Kod:
0AB3: var 0 = 10
0AB3: var 33 = 42
0AB3: var 521 = 890.0


Odczytywanie wartości:
Kod:
0AB4: 0@ = var 0
0AB4: 21@ = var 33
0AB4: 13@ = var 521
Dodane przez: MakG
2011-09-01 11:06:48
możesz to zrobić tak:
Kod:
$ZMIENNA = #GREENWOOD
, teraz przy tworzeniu auta wpisujesz $ZMIENNA a nie #GREENWOOD
2011-08-09 16:28:15
A można zamiast zmiennej wstawić w niektórych opcodach np: #GREENWOO?
Poprzedni 1 Następny
Created & Powered by MakG
Wszelkie prawa zastrzeżone