Strona główna
Witaj, nieznajomy!

Własne cheaty (kody)

Stworzenie własnego kodu (cheata, ułatwienia) dzięki CLEO4 jest bardzo proste. Dla przypomnienia, W GTA SA kody są uaktywaniane po wpisaniu odpowiedniego słowa podczas gry. W CLEO mamy do tego specjalny opcode, dzięki czemu nie musimy ręcznie sprawdzać każdej litery po kolei.

Tworzenie cheata

Poniżej widać konstrukcję nowego cheata:
Kod:
{$CLEO .cs}
thread 
"cheats"

while 
true
  wait 
0
  if
    
0ADC: test_cheat "NOWYCHEAT"
  then
    
// kod do wykonania po wpisaniu na klawiaturze "NOWYCHEAT"

  end
end


Należy pamiętać, że w nazwie cheata należy stosować wyłącznie litery alfabetu angielskiego, bez żadnych znaków specjalnych.

Jeżeli chcemy dodać cheaty "masowo", tj. kilka naraz, w jednym skrypcie, to wystarczy wstawić kolejne warunki w środku pętli while.

Kod:
{$CLEO .cs}
thread 
"cheats"

while 
true
  wait 
0
  if
    
0ADC: test_cheat "NOWYCHEAT"
  then
    
// kod do wykonania po wpisaniu na klawiaturze "NOWYCHEAT"

  end

  
if
    0ADC: test_cheat "CHEATONE"
  then
    
// kod do wykonania po wpisaniu na klawiaturze "CHEATONE"

  end

  
if
    0ADC: test_cheat "CHEATTWO"
  then
    
// kod do wykonania po wpisaniu na klawiaturze "CHEATTWO"

  end
end

0A93: end_custom_thread


W dalszej części tego poradnika przedstawię kilka przykładowych cheatów.

Cheat na zmianę modelu gracza

Kod:
{$CLEO .cs}
thread 
"cheats"

while 
true
  wait 
0
  if
    
0ADC: test_cheat "NEWLOOK"
  then   
    
while true
      
wait 0
      0209: 0@ = random_int_in_ranges 7 264
      
      if 
and
        not 
0@ ==  8
        not 
0@ ==  42
        not 
0@ ==  65
        not 
0@ ==  74
        not 
0@ ==  86
        not 
0@ ==  208
      then
        
break
      end
    
end
    
    0247: load_model 0@
    038B: load_requested_models

    09C7: change_player $PLAYER_CHAR model_to 0@
  end

  
if
    0ADC: test_cheat "IWANTMEBACK"
  then
    
09C7: change_player $PLAYER_CHAR model_to #NULL
    0687: clear_actor $PLAYER_ACTOR task
  end
end

0A93: end_custom_thread


Krótkie wyjaśnienie:
Pierwszy cheat "NEWLOOK" zmienia model gracza na inny, losowy. Najpierw wybieramy liczbę z przedziału od 7 do 264 (takie numery mają przydzielone modele postaci w GTA SA). Następnie upewniamy się, że skrypt nie wylosował tych, które nie istnieją. Jeżeli wszystko jest w porządku, przechodzimy dalej i ładujemy model, a następnie ustawiamy go graczowi.

Drugi cheat "IWANTMEBACK" po prostu zmienia model gracza na pierwotny (CJ ubrany w kupione przez nas ciuchy).

Teleportacja do losowego miejsca

Kod:
{$CLEO .cs}
thread 
"cheats"

while 
true
  wait 
0
  if
    
0ADC: test_cheat "LETSGO"
  then
    
0208: 1@ = random_float_in_ranges -2800.0 2800.0
    0208: 2@ = random_float_in_ranges -2700.0 2700.0 
    0208: 3@ = random_float_in_ranges -10.0 50.0 
    
    04BB: select_interior 
    0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 0

    if
      
044B:   actor $PLAYER_ACTOR on_foot 
    then
      
02C0: store_to 4@ 5@ 6@ ped_path_coords_closest_to 1@ 2@ 3@
      00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at 4@ 5@ 6@
    else
      
02C1: store_to 4@ 5@ 6@ car_path_coords_closest_to 1@ 2@ 3@
      03C0: 7@ = actor $PLAYER_ACTOR car
      00AB: put_car 7@ at 4@ 5@ 6@
    end
  
end
end

0A93: end_custom_thread


Krótkie wyjaśnienie:
Po wpisaniu "LETSGO", skrypt wylosuje współrzędne XYZ i przypisze je kolejno do zmiennych 1@, 2@, 3@. Następnie w zależności od tego, czy gracz jest w pojeździe, czy nie, odczytamy współrzędne najbliższej ścieżki dla ludzi lub samochodów. Na koniec przenosimy gracza w wyliczoną pozycję.
Dodane przez: MakG
Lex
2012-08-08 10:46:02
Własnie gdzie to sie robi w notatniku ? Czy w programie jakims np GFX
2011-12-11 07:55:34
a gdzie to sie robi w jakims notatniku w jakim to jest folderze.../pliku?
2011-07-05 13:33:18
Fajny tutorial. Polecam.
2011-06-30 20:01:52
a tam gdzie jest napisane [code]kod do wykonania po wpisaniu na klawiaturze \"NOWYCHEAT\"[code/]to mamy trzeba wpisać jakiś opcode?
Poprzedni 1 Następny
Created & Powered by MakG
Wszelkie prawa zastrzeżone