Strona główna
Witaj, nieznajomy!

MAIN

Więc, aby przystąpić do tej części tworzenia misji upewnij się że przeczytaleś/aś całkowicie
Tworzenie Misji - Podstawy !!!.

W tej części objaśnie podstawy MAIN.

Definicje:

Kod:
DEFINE MISSIONS 0


W tej funkcji deklarujesz ilość misji. DEFINE MISSIONS '0' = 0 jest ilością misji w calym skrypcie, jezeli zrobisz tylko
jedną powinnieneś wpisać 1, po czym ją pod spodem zdeklarować, jeżeli zrobileś np. 5, wstaw 5 i zdeklaruj je.

Kod:
DEFINE MISSION 0 AT @NAZWA


Zacznijmy od słowa DEFINE MISSION, deklaruje ona nową misję. Potem mamy liczbę 0, oznajmia ona który numer ma definiowana
misja, pamiętaj aby dodawać od 0 wzwyż !!!.
@NAZWA = Nagłówek do którego skoczy funkcja start_mission, wywolując ją.

Kod:
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0


Tutaj definiujemy dodatkowe skrypty, żywać tak samo jak DEFINE MISSIONS i deklarować skrypty podspodem.

Kod:
DEFINE SCRIPT MY_SCRIPT AT @EXT_SCRIPT


Definiuje dodatkowe skrypty, MY_SCRIPT to nazwa skryptu a @EXT_SCRIPT to jest procedura pod ktorą znajduje się dany skrypt.

Kod:
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0


Nie wiem do czego te funkcje służą ale są one wymagane przy starcie skryptu więć lepiej je wkleić tak jak są i nic w nich nie zmieniac.

Przejdźmy teraz do szkieletu main.

Szkielet main:

Na początek powinno się dodać funkcję:
Kod:
thread "Main"


która oznajmi że z tego miejsca ma się rozpocząć główny kod.

Następnie powinniśmy oznajmić jak się bedzie nazywał gracz, funkcja:
Kod:
var
$PLAYER_CHAR: Player
end


oznajmia że gracz jest uważany jako $PLAYER_CHAR .

Kod:
01F0: set_max_wanted_level_to 6


Odpowiedzialne za największy stopień poszukiwawczy przez policje(gwiazdki, wandted level).
Maksymalnie mamy 6 gwiazdek, więc nie przekraczać tej ilości ponieważ napotkamy błąd w grze ...

Kod:
set_wb_check_to 0


Funkcja odpowiedzialna za sprawdzanie Wasted/Busted w misjach.

Kod:
00C0: set_current_time 8 0


Funkcja odpowiedzialna za ustawianie zegara w grze, pierwsza liczba to godzina (od 0 do 24), druga liczba to minuty (od 0 do 59).

Kod:
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.5601 -1666.84


Ta funkcja odpowiada za miejsce, w które umiesci gracza jeżeli napotka odpowiedni błąd w coordsach ....

Kod:
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.5601, -1666.84, 13.38)


Funkcja robi postać z naszego $PLAYER_CHAR zdefiniowanego wyżej, #NULL to model gracza, poczym mamy coordsy x,y,z

Kod:
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)


Nie wszystkie funkcje aktorów są przypisane graczowi, więc jeżeli jedna z potrzebnych funkcji nie będzie obsługiwana przez $PLAYER_CHAR, lecz potrzebujemy jej, powinniśmy z gracza zrobić też aktora, w tej procedurze nazwanym $PLAYER_ACTOR w pierwszym zdaniu.

Kod:
Camera.SetBehindPlayer


Ustawiamy kamerę, aby była kierowana zza gracza.

Kod:
set_weather 0


Ustawienia pogody, od 0 do 22

Kod:
wait 0


Funkcja która odczeka aż gracz zostanie poprawnie zbudowany, funkcjami poniżej które zaraz nadejda.

Ubranie aktora

Oczywiście aktora trzeba w coś ubrać, a w tym pomogą nam te oto funkcje:

Fryzura:
Kod:
$PLAYER_CHAR.SetClothes("PLAYER_FACE""HEAD", Head)


Koszulka:
Kod:
$PLAYER_CHAR.SetClothes("VEST""VEST", Torso)


Spodnie:
Kod:
$PLAYER_CHAR.SetClothes("JEANSDENIM""JEANS", Legs)


Buty:
Kod:
$PLAYER_CHAR.SetClothes("SNEAKERBINCBLK""SNEAKER", Shoes)



Po czym musimy zbudować gracza w tych ubraniach, które zdefiniowaliśmy, funkcją:
Kod:
$PLAYER_CHAR.Build



Następnie udostępnijmy graczowi ruch, funkcja:
Kod:
$PLAYER_CHAR.CanMove = True



Po czym rozjaśnijmy ekran aby widzieć środowisko:
Kod:
fade 1 0



Tak więc, to co najgorsze już za nami teraz tylko ustalić w jakim środowisku gracz się ma znajdować, określmy ulice, numer 0 funkcja:
Kod:
select_interior 0



Ustalmy teraz gdzie ma się gracz znaleźć, gdy zginie lub zostanie złapany przez policję. Aby określić funkcję która wrzuci gracza po śmierci pod szpital piszemy:
Kod:
016C: restart_if_wasted at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 unknown 0


Aby określić gdzie ma się znaleść gracz, gdy zostanie złapany przez policję piszemy:
Kod:
016D: restart_if_busted at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 unknown 0



No i na sam koniec zakończmy main funkcją:
Kod:
end_thread


Tak zainicjowaliśmy podstawowe funkcje odpowiedzialne za poprawne działanie środowiska gracza !
Autor: Mordecki
Dodane przez: MakG
Posting comments to this article is disabled.
Created & Powered by MakG
Wszelkie prawa zastrzeżone