Strona główna
Witaj, nieznajomy!

OpenIV 1.3.5 - instrukcja obsługi

Program OpenIV służy do modyfikacji większości plików gier GTA IV, Episodes from Liberty City (EFLC) oraz Max Payne 3.

Pobierz OpenIV

http://www.gta-mods.pl/public/images/articles/openiv_main_window


Otwieranie archiwów

W OpenIV istnieją dwa sposoby na otwieranie archiwów z teksturami oraz modelami.

http://www.gta-mods.pl/public/images/articles/openiv_models


Po uruchomieniu programu, po lewej stronie znajduje się drzewo ze strukturą katalogów danej gry, w naszym przypadku będzie to GTA IV. W prawej sekcji programu znajduje się zawartość wybranego folderu. Wystarczy przejść do odpowiedniego katalogu, np.
Kod:
models / cdimages

i kliknąć dwa razy na wybranych archiwum, np. playerped.rpf (ten plik zawiera tekstury i modele gracza). Otworzyć archiwum można też poprzez prawy przycisk myszy wybierając z listy "View".

http://www.gta-mods.pl/public/images/articles/openiv_models_dropdown


Po przejściu do konkretnego archiwum, po lewej stronie struktura katalogów gry zostaje zastąpiona strukturą danego archiwum. Aby wybrać inny plik trzeba kliknąć w przycisk "Wstecz / Back" lub skorzystać z drugiego sposobu.

Obok przycisków nawigacyjnych "Wstecz / Naprzód" znajduje się lista rozwijana o nazwie "GTA IV". Znajdują się w niej skróty do wszystkich archiwów z gry. Wystarczy wybrać jeden z nich, aby przejść do innego pliku.

Podmiana tekstur / modeli

Najpierw otwórz wybrane archiwum, np. w przypadku instalowania nowych skinów dla gracza, otwórz plik playerped.rpf. Będziesz miał przed sobą listę plików:

http://www.gta-mods.pl/public/images/articles/openiv_list_files


Przejdź w tryb edycji - "Edit mode" obok pola do wyszukiwania. Znajdź na liście plik, który chcesz podmienić, kliknij na nim prawym przyciskiem myszy i wybierz z listy "Replace". Pojawi się okno do wyboru pliku. Odnajdź plik do podmiany na swoim dysku i kliknij "Otwórz".

http://www.gta-mods.pl/public/images/articles/openiv_replace_texture_model


Teraz wystarczy odbudować archiwum. Wybierz z menu:
Kod:
File / Rebuild


http://www.gta-mods.pl/public/images/articles/openiv_rebuild_archive


Masowy import tekstur / modeli

Jeżeli masz wiele plików do podmiany, bądź dodania, możesz skorzystać z funkcji "Add files" - ikonka zielonego plusika.

http://www.gta-mods.pl/public/images/articles/openiv_add_files_multiple_import


Pojawi się okienko do wyboru plików. Zaznacz wszystkie, które chcesz wgrać i wciśnij "Otwórz".

Teraz wystarczy odbudować archiwum wybierając "File / Rebuild".
Dodane przez: MakG
Created & Powered by MakG
Wszelkie prawa zastrzeżone