Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
piotrburza napisał(a):
Więcej nie wiem co napisać, nie chcę wyjawiać wszystkiego

Nie chcesz wyjawiać wszystkiego, ale nie wyjawiłeś nic. Miejsce akcji jest oczywiste, skoro obszar GTA SA to Los Santos, San Fierro i Las Venturas. Na Waszym miejscu akcję skupiłbym w jednym miejscu, skoro misji będzie 10, a nie ~120, tak jak w oryginalnym SA.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Było już o tym w tym temacie. To nie taka prosta sprawa, trzeba będzie trochę pokombinować i napisać odpowiedni algorytm do poprawnej obsługi kamery. Wszystkie potrzebne dane o ruchu myszką/analogiem możesz odczytać przy pomocy opcodu 0A4A.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
1. Komunikacja pomiędzy skryptami będzie najprostsza do zrobienia poprzez zmienne CLEO. Więcej o nich w tym poradniku.

2. Nie ma jeszcze takiego poradnika, ale to zwykłe operacje na plikach INI. Potrzebne opcody są w naszej bazie. Niestety nie są jeszcze opisane, może później skuszę się na napisanie tutoriala.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Użyj tego samego opcodu, co do odtwarzania, tylko z innym trybem. W tym przypadku 0.

Tak na marginesie, nie lepiej byłoby wrzucić kodu źródłowego przed kompilacją? Po kompilacji skrypt staje się mniej czytelny.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Wybierz sobie program umożliwiający proste tworzenie instalatorów, np. wspomniany już Inno Setup. Przejrzyj dokumentację oraz dołączone przykłady. Wtedy bez trudu zrobisz większość rzeczy. Raczej nie ma sensu tworzenia tutoriala do czegoś, co ma szczegółową dokumentację w przystępnym języku.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Jeszcze tylko dodam, że samochód powinien mieć określoną ilość miejsc, do których się odwołujesz. Szczegółowy opis w naszej bazie:
http://www.gta-mods.pl/baza-opcodow/05CA

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
piotrburza napisał(a):
a dwa nowe samochody muszą być aby mod bardziej nabrał klimat driftu.

Nie mówię, żeby w ogóle ich nie wrzucać, tyle że to trochę za mało na całego moda.

Tylko nie przesadźcie z tą fabułą, bo skończy się na kolejnej porzuconej modyfikacji.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Skoro modyfikacja jest na temat Driftu, to czy naprawdę jest sens wprowadzania zmian typu nowa pogoda i tekstury budynków? Chcecie robić moda o drifcie, czy Total Conversion?

Jedyne co na chwilę obecną wydaje się ciekawe, to nowy handling pojazdów, to będzie na pewno miła odmiana od typowo zręcznościowego sterownia W GTA SA.

Samochody przecież każdy może sobie pobrać, jakie mu pasują. Chyba że zamierzacie sami stworzyć jakieś ciekawe modele.

Z opisu odniosłem wrażenie, że mod będzie ukierunkowany ściśle na samochody, więc z fabułą nie macie za dużego pola do popisu. Ja bym się skupił na jakichś wyścigach itd. Od siebie mogę dodać, żebyście zainteresowali się ostatnim tutorialem z naszej strony o ścieżkach RRR, na pewno przyda się w tego typu modyfikacji.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Wystarczy wejść w Edycja/Znajdź... (CTRL+F) i wpisać nazwę tej procedury... U mnie jest to linia 403216

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
To nie jest filmik, tylko normalny skrpyt w main.scm. Manipulacja kamerą zaczyna się od procedury FINALEC_41683.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Pionowy gradient ładnie się rozciągnie, a te "nacięcia" po prawej stronie paska możesz sobie darować, całość będzie dobrze wyglądać bez nich. Na pewno takie rozwiązanie będzie lepsze, niż tworzenie 100 tekstur.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Silent: To jest do GTA SA, oni chcą do GTA IV.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
3@ to samochód gracza? Jeżeli tak, to przed sprawdzeniem jego prędkości, sprawdź czy w ogóle ten samochód istnieje (tj. gracz znajduje się w pojeździe).

Jeżeli to nie samochód gracza, to sprawdzaj czy jest zdefiniowany przy pomocy 056E

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Po prostu dajesz kilka warunków w jednej pętli while. Wcześniej pytałeś o zupełnie co innego.

Kod:
:petla
while 
true
  wait 
0
  if
    
// warunek #1

  then
    
// akcja #1

    break // wychodzimy z pętli

  end

  
if
    // warunek #2

  then
    
// akcja #2

    jump 
@koniec
  end

  
if
    // warunek #3

  then
    
// akcja #3

    jump 
@punkt
  end
end

wait 
1000
jump 
@petla

:punkt
// jakaś inna twoja pętla/działania


:koniec
// koniec skryptu

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Tak, wystarczy trochę matematyki, żeby dostosować szerokość do stanu HP.

___________________
Administrator
Created & Powered by MakG