Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Taki jest cel używania ścieżek RRR, żeby nic nie zakłóciło ruchu pojazdu. Możesz wyłączyć odtwarzanie ścieżki, gdy pojazd będzie kolidował z innym pojazdem, ale później nie wróci sam na ścieżkę:

Kod:
while true
  
wait 0
  if
    
09CB: vehicle $SWEET_CAR colliding_with_vehicle 274@
  then
    
05EC: release_car 274@ from_path
    break
  end



ToyotaSupra napisał(a):
I jeszcze jedno pytanko. Czy w ścieżce da się użyć tira i naczepy?

Nie wiem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś to sprawdził.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Zontus napisał(a):
przydała by się wyszukiwarka tematów na forum

Przecież jest...

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Kursor jest ciągle przenoszony na środek ekranu, możesz jedynie odczytać offset kursora od środku ekranu w danej chwili.

Możesz spróbować z tym opcodem, żeby odczytać współrzędne XYZ punktu, na który jest skierowany celownik gracza. Tylko nie jestem pewien, czy to zadziała w domyślnej kamerze (tj. nie ustawionej przez skrypt).

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
O tym, czy misja jest uruchomiona świadczy zmienna globalna $ONMISSION. Musisz ją odpowiednio poustawiać podczas misji - na początku dajesz
Kod:
$ONMISSION = 1


A jeśli misja zostanie ukończona, przerwana z powodu śmierci gracz itp.
Kod:
$ONMISSION = 0


Teraz wystarczy tylko sprawdzić w skrypcie stan zmiennej $ONMISSION.
Kod:
if
  $ONMISSION == 0
then
  
// misja została zakończona

else
  
// misja nadal trwa

end

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Wystarczy wrzucić wszystkie warunki do if or. Więcej w tutorialu "Pętle".

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Znajdź nazwę animacji dzwonienia przez telefon w samochodzie i wykorzystają ją w tym opcodzie:
http://www.gta-mods.pl/baza-opcodow/0611

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
W EFFECT_5 masz błąd, powinien być podwójny znak równości, przy czymś takim efekt particle jest tworzony conajmniej 1000 razy na sekundę, a ty musisz go uruchomić tylko raz. Poza tym, po co dałeś to sprawdzenie? W pierwszym skrypcie ustawiasz zmienną CLEO z powrotem na 0?

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Dlaczego w procedurze EFECT_4 sprawdzasz wartości zmiennej 1@, która jest uchwytem samochodu gracza? Zmień na 2@, a wartości prędkości zmień na liczby zmiennoprzecinkowe.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Pewnie przez wzrost ceny dolara.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Procedura odczytaj wywoływana jest tylko raz, a później sprawdzasz cały czas tą samą wartość. Zmień ten fragment:
Kod:
:EFFECT_3
wait 
10
if
0@ = 1
jf 
@EFFECT_3


na

Kod:
:EFFECT_3
wait 
10
if
  
0@ = 1
jf 
@odczytaj

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Zależy od gry. W GTA III gra się całkiem komfortowo. Ogólnie tablet to fajna zabawka, ale moim zdaniem nie warty swojej ceny mając tańsze alternatywy z większymi możliwościami (netbooki, laptopy).

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
ToyotaSupra napisał(a):
Nie wiem czy to wina mojej przeglądarki czy jakiejś innej siły. Jak piszę odpowiedź to automatycznie podczas pisania odpowiedź sie dodaje. Piszę piszę i naglę przeskakuję do strony że już odpowiedź dodana i muszę edytować by dodać to co nie dopisałem. Dziwne.

To nie wina strony, tylko coś z twoją przeglądarką.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Możliwości laptopa i tabletu są nieporównywalne, moim zdaniem nie warto wydawać tyle kasy na tablet. Nie schowasz go do kieszeni, więc i tak musisz go nosić w jakiejś torbie/plecaku. Jest tak samo mobilny jak laptop/netbook, a nadaje się tylko do przeglądania Internetu i grania.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Z punktu widzenia projektowego, najlepszym rozwiązaniem byłoby podanie po przecinku wszystkich ID pojazdu (tablice w plikach .ini nie są obsługiwane przez CLEO, trzeba by pisać swój własny interpreter). Wiąże się to jednak z kilkoma operacjami na ciągach znaków, co w SCM nie jest taką prostą sprawą.

Dlatego najprostszym rozwiązaniem byłoby odczytanie po kolei wszystkich wartości:
Kod:
0AF0: 0@ = get_int_from_ini_file "cleo\config.ini" section "SectionName" key "intKey"

i przyrównywać je do modelu pojazdu.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
1. Musisz odczytać sobie te nazwy z pliku *.ini i sprawdzić je przy pomocy tego opcodu: http://www.gta-mods.pl/baza-opcodow/0137

2. http://www.gta-mods.pl/baza-opcodow/00D9

___________________
Administrator
Created & Powered by MakG