Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie bardzo rozumiem, w czym dokładnie tkwi problem?

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie mam zainstalowanego Vice City, więc nie mam jak przetestować, ale na screenach nieźle się to prezentuje. Widać, że robione z głową.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Opisy są w bazie opcodów. Pierwszy odczytuje bieżący poziom głośności, a drugi ustawia na podany.

Zapomniałem poustawiać flagi 1@.

Kod:
{$CLEO .cs}

1@ = 0 // Flaga do odtwarzania/pauzowania dźwięku


:isPlayerDefined
wait  
0
if 
   
Player.Defined(0)
jf  
@isPlayerDefined

0AAC: 0@ = load_mp3 "CLEO\MUSIC\SAVEROOM.MP3" 

:isActorInArea
wait  
0
if 
   
00FE:   actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere 2495.996 -1699.918 1014.742 radius 50.0 50.0 40.0
jf  
@stopMusic

// Jeżeli MP3 nie jest odtwarzane,  to  dajemy play, a jeżeli jest,  to  nic nie robimy

if
   
1@ == 0
then
   
0AAD: set_mp3 0@ perform_action 1
   1@ = 1
end
jump @isActorInArea

:stopMusic
if
   
1@ == 1
then
   
0AAD: set_mp3 0@ perform_action 0
   1@ = 0
end

jump @isActorInArea

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Jeżeli chodzi o tworzenie całych stron/aplikacji, a nie tylko zarządzanie bazą danych, to Zend Framework lub Symfony.

Na GTA Mods ZONE wykorzystałem właśnie Zend Framework, a do bazy danych Doctrine, ale z tego drugiego jestem średnio zadowolony. Wygodny, ale strasznie ociężały, podobno wersja 2.x została znacząco zoptymalizowana.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
To cud, że w ogóle było słychać tę muzykę.

1. Nie używaj zmiennych globalnych w CLEO.
2. Strasznie nieczytelnie skonstruowałeś te warunki.
3. Twój kod ładuje i odtwarza plik MP3 w kółko - bezsensu.
4. Kod SCM dawaj w znacznik BBcode scm.

Tutaj poprawiony kod, który powinien działać, przeanalizuj sobie go:

Kod:
{$CLEO .cs}

1@ = 0 // Flaga do odtwarzania/pauzowania dźwięku


:isPlayerDefined
wait 
0
if 
  
Player.Defined(0)
jf 
@isPlayerDefined

0AAC: 0@ = load_mp3 "CLEO\MUSIC\SAVEROOM.MP3" 

:isActorInArea
wait 
0
if 
  
00FE:   actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere 2495.996 -1699.918 1014.742 radius 50.0 50.0 40.0
jf 
@stopMusic

// Jeżeli MP3 nie jest odtwarzane, to dajemy play, a jeżeli jest, to nic nie robimy

if
  
1@ == 0
then
  
0AAD: set_mp3 0@ perform_action 1
end
jump @isActorInArea

:stopMusic
if
  
1@ == 1
then
  
0AAD: set_mp3 0@ perform_action 0
end

jump @isActorInArea

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Tworzenie tabel to w SQL, nie w PHP. W PHP możesz co najwyżej wykonać polecenie SQL. Najprościej będzie stworzyć przy użyciu jakiegoś narzędzia, np. phpMyAdmin.

To samo z dodawaniem rekordów, tu masz sporo przykładów:
http://pl.wikibooks.org/wiki/PHP/Biblioteka_PDO

Pamiętaj tylko o zabezpieczeniu się przed atakami SQL Injection przy dodawaniu/aktualizowaniu/odczytywaniu danych z bazy oraz przed atakami XSS przy wyświetlaniu danych.

Ogólnie najlepiej skorzystać z jakiejś zewnętrznej biblioteki, albo frameworka, ale jeżeli chcesz użyć tylko standardowych narzędzi w PHP, to przykłady z powyższego linka ci wystarczą.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Nowy wynalazek Silenta.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
O ile pamiętam, to klucz produktu w GTA IV nie jest przypisywany ani do konta Rockstar Social Club, ani Games For Windows, więc nie powinno być problemu. Jest też opcja aktywacji offline, spróbuj z niej skorzystać.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Jest coś, czego nie potrafisz? :)
Poradnik bardzo dobry, dodałem go na stronę:
http://www.gta-mods.pl/artykuly/67/vertex-colors-modele-w-dzien-i-noc

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Poprawiłem, teraz jak nie ma nowszego moda, przycisk "Następny" jest ukryty. To samo dla przycisku "Poprzedni".

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Dziękuję wszystkim za zgłoszone błędy i propozycje - wszystkie zostały poprawione/wprowadzone, oprócz kategorii dla 3ds Maxa, ale to pojawi się na dniach.

bajos napisał(a):
MakG przydała by się jeszcze wyszukiwarka opcod'ów chociażby po ich numerach.

Jest wyszukiwarka w lewym górnym rogu nad napisem "Łączna ilość opcodów". Możesz przeszukiwać też po "numerach" opcodów. Działa tak samo jak ta z Sanny Buildera, tylko dodatkowo przeszukuje jeszcze polskie opisy.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Skorzystaj z odtwarzania plików MP3 w CLEO. Sprawdzaj, jak blisko jest gracz od obiektu i ustawiaj odpowiednio głośność:
Kod:
0ABC: set_audiostream $hMP3 volume 0@


Reszta funkcji związanych z MP3:
http://www.gta-mods.pl/baza-opcodow/szukaj?search=mp3

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Kod:
while true
   
wait 0
   if
      
00E1: player 0 pressed_key 19
   then
      
009A: 2@ = create_actor_pedtype 4 model #MALE01 at 0.0 0.0 0.0
   end
end


Napisz kod na stworzenie pożaru na obszarze 142.3 852.0 19.2 w promieniu 10.0.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie jestem profesjonalistą, jeżeli chodzi o grafikę, ale widzę tu 2 sensowne możliwości:
- Tworzysz własny deseń bazując na wycinkach tego tła i wypełniasz nim piątkę.
- Używasz narzędzia do wybiórczego klonowania. W innych program nazywa to się "Clone Stamp Tool" lub "Rubber Stamp Tool".

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Bo nie został jeszcze zaakceptowany.

___________________
Administrator
Created & Powered by MakG