Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Pojawi się niedługo na ten temat tutorial.

Aktualizacja: tutorial już jest:
Ścieżki RRR dla pojazdów

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
No to zainstaluj ponownie sterowniki karty graficznej. Przy instalacji upewnij się, że odpowiednie pakiety są zaznaczone.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
W takim razie musisz zaktualizować swoją bazę opcodów:
http://www.gta-mods.pl/pliki/627/lista-opcodow-dla-sanny-builder

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Na pewno czytałeś?

Cytat:
Co jednak mamy zrobić w wypadku, gdy chcemy wyjść z któreś z tych pętli? Sanny Builder obsługuje jeszcze dwa kody - continue oraz break. Ten pierwszy przeskakuje na sam koniec pętli:

(...)

break za to po prostu wyskakuje z pętli

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
No to niestety nie za bardzo wiarygodne źródło :) Kod na nieskończony tlen:

Kod:
{$CLEO .cs}
0A8C: write_memory 0x96916E size 1 value 1 virtual_protect 0
0A93: end_custom_thread


Jeżeli będziesz chciał wyłączyć nieskończony tlen - musisz zmienić wartość (value) na 0.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Ten opcode nadpisuje wartość w podanym adresie pamięci, poza tym w tym podanym przez Ciebie brakuje jeszcze jednego parametru - value. I skąd wywnioskowałeś, że ten adres odpowiada za poziom tlenu pod wodą? Z tego co mi wiadomo, adres 0x969171 odpowiada za to, czy gracz ma być ścigany przez policję, czy nie.

Poprawna forma tego opcodu:
http://www.gta-mods.pl/baza-opcodow/0A8C

Co do samego problemu - nie wiem, który adres odpowiada za poziom tlenu. Może Silent się wypowie.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
00A7 - samochód ma jechać w dane miejsce.
04BA - tym ustawisz prędkość początkową pojazdu.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Sinus i Cosinus kata. Te opcody są opisane w bazie...

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Pomyliłem się, nie porównywał z normalnymi znacznikami, tylko "na pamięć".

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
No faktycznie rozmiar nie odpowiada tym żółtym, a funkcje zmiany wielkości markera nie wpływają na marker wejścia do budynku.

Jeżeli taki Ci nie odpowiada, to będziesz musiał dodać go w pliku LAs2.ipl. Znajdź w nim sekcję "enex" i po ostatnim wpisie, w oryginalnym GTA jest to:
Kod:
2483.38, -1996.19, 12.8507, 0, 2, 2, 8, 2483.4, -1999.18, 12.8507, -180, 0, 4, "SVLASM", 0, 2, 0, 24


dodaj swój znacznik:
Kod:
2459.182, -1690.969, 13.7494, 0, 2, 2, 8, 2466.61, -1698.237, 1013.508, -180, 2, 4, "RYDERS", 0, 2, 0, 24

Wartość -180 to rotacja gracza po przejściu do mieszkania Rydera.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Użyłem tylko tego opcode'u, do którego podałem link.

Wklej lepiej swój fragment kodu, mogę przetestować go u siebie. Może tworzysz marker za nisko lub za wysoko i ziemia/sufit przykrywa część markera?

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Niemożliwe, przed chwilą go testowałem i ma normalny rozmiar. Spróbuj przypisać marker do zmiennej lokalnej, zamiast globalnej.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Musisz utworzyć znacznik opcodem 0A40. Nie wiem, jakie jest ID na ten jaskrawy żółty, ale może te cię usatysfakcjonują:
6 - lekki pomarańczowy
11 - blado żółty

Jeśli nie, to musisz przetestować kolejne numery ID kolorów.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Poleganie na wyregulowanej prędkości, a nawet na ścieżce SCM byłoby niestabilne, tj. mogłoby dać różne efekty za każdym razem.

Skoro wymagana jest wielka precyzja skoku, to jedynym rozwiązaniem są ścieżki *.rrr. Podobna technika będzie użyta w nadchodzącym zestawie misji It Never Ends. Pod koniec tygodnia mogę napisać na ten temat tutorial.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
No jak nie miałeś styczności z żadnym językiem programowania, ani językiem skryptowym, to może być to dla ciebie niejasne.

Co do Twojego pomysłu - nie bardzo. Da się sprawdzić, czy misja jest włączona poprzez ustawienie globalnej flagi $ONMISSION, ale nijak ma się to do sprawdzenia prędkości. Nie ma prostego sposobu na odczytanie uchwytu pojazdu z innego skryptu.

Kod SCM jest wykonywany po kolei i nie można zrobić sprawdzenia "w tle", więc musisz podzielić swój kod na kilka sekcji i sterować nimi poprzez flagi, tak jak pokazałem w poprzednim poście.

___________________
Administrator
Created & Powered by MakG