Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Chciałem napisać skrypt na to że po wyjściu i wejściu do samochodu pojazd automatycznie się wyłącza i włącza. Jednak jakoś mi to nie idzie. Mam coś takiego i jak postać wychodzi z pojazdu gra się wyłącza.

Kod:
{$CLEO .cs}
thread 
'silnik'

:check1
wait 
0
if
 
Actor.Driving($PLAYER_ACTOR)
jf 
@check1 

0@ = Actor.CurrentCar($PLAYER_ACTOR)
0ABF: set_vehicle 0@ engine_state_to 1 

:check2
wait 
0
if
 
not Actor.Driving($PLAYER_ACTOR) 
jf 
@check2
1@ = Actor.CurrentCar($PLAYER_ACTOR)
0ABF: set_vehicle 1@ engine_state_to 0

end_thread
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Do edycji tego pliku został stworzony specjalny programy. Nieco ułatwia jego edycje tyle że program jest po rosyjsku Popcycle Viewer
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Modele do GTA SA tworze nie od dziś ale w dalszym ciągu nie wiem dlaczego po nałożeniu w 3ds max, vertex color jest bardzo jasny i odnoszę wrażenie że bardzo brzydki. Przykłada jak to wygląda jest na obrazku po niżej

http://s6.ifotos.pl/img/jasnyjpg_ehwhpaa

Co ciekawe w edytorze vertex color wygląda taki jak powinien i nie mam pojęcia dlaczego tak jest.

http://s6.ifotos.pl/img/jasnyjpg_ehwhpqx

Próbowałem różnych sposobów na ustawianie VC ale niestety efekt jest taki sam. Może ktoś podpowie co źle robię bo ja wysiadam.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Na końcu każdego opcoda masz opis.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Pedy znajdziesz w archiwum gta3.img i zaczynają się od Nodes0.dat do Nodes63.dat. Pojazdy można ustawiać na dwa sposoby. W main i w plikach ipl. Tyle że samochody nie są ustawione w tych zwykłych plikach ipl ale pliki binarnych w archiwum gta3.img.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Czy ktoś może wie jak dodawać większej rozdzielczości tekstur niż 256x256 do programu G-TXD?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Gdzie w tym programie jest opcja connect? W 3ds max widać ją na kilometr, a w tym programie niema nigdzie. No chyba że jest pod inną nazwą. Ktoś wie?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Mam przekonwertowany film wideo na film do formatu bik. Wiem że trzeba użyć skryptu cleo i nałożyć go na modele jak się nie mylę za pomocą owego skryptu. Tylko właśnie nie wiem jak. W necie info na ten temat nie ma chyba że źle szukam. Może ktoś pomoże?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
1. Ściągnij sobie Sanny Builder 3
2. Jest do tego specjalny save, chyba widziałem go na naszej stronie. Poszukaj.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Mam coś że wzrokiem chyba nie tak bo przeczytałem do ustawiania obiektów.

Są dwie wersje map edytora, nie napisałeś z jakieś korzystałeś więc spróbuj z którąś tych wersji; med v0.21b i med v0.32. Ja korzystam z tej pierwszej i nie mam z nią większych problemów.

Jest jeszcze jedn sposób do usuwania obiektów z gry ale bardziej skomplikowany. Wymaga posiadania 3ds max i jeszcze kilku innych programów.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Możesz do tego celu wykorzystać 3ds max + odpowiednie skrypty

# Kams Scripts
# Deniska's Max Scripts

Modele ustawiasz w 3ds max tak jak mają być ustawione w grze. Same modele muszą posiadać odpowiednie nazwy. Muszą też być przegotowane pliki dff, col i txd. Jak masz już wszystko przygotowane całą mapę możesz wyeksportować w zasadzie w ciągu pięciu minut do GTA SA.

Napisałem ale nie zapytałem. Mapę tworzysz z nowych modeli czy już z istniejących?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie widać zdjęcia. Jak możesz to wrzuć na jakiś inny hosting. Myślałem jeszcze że możesz mieć nie odpowiednią kartę graficzną ale skoro błąd nie występuje jak dasz na inną partycje to błąd jeszcze może leżeć po tym że jakiś folder może mieć polskie znaki. Nie wszystkie programy umieją je rozpoznawać. Jeżeli eksportujesz model do folderu który je ma to się ich pozbądź. Tyczy się to również nazwy partycji.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
1. Na początek pobierze skrypty z tej strony http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=9172 I skopiuj je do odpowiednich folderów.

2. Jak uruchamiasz program to uruchamiaj przez skrypt GTAmax.exe znajdujący się w folderze "Program Files>gmax>scripts>GTA_Tools" Program nie umie wyeksportować pliku dff jeżeli uruchomi się go przez ikonę gmax.

3. Spróbuj zaktualizować stery do karty graficznej jeżeli dalej nie będzie działać.

4. Spróbuj zaktualizować directx i zainstalować net framework 2.0 i 4.0 jeżeli powyższa czynność nie pomoże.

5. Wejdź w menu Customize>Preferencje>Viewports>ChooseDriver i spróbuj ustawić żeby program korzystał z directx3d a jeżeli dalej nie działa to przestaw na OpenGL, a jeżeli w dalszym ciągu nie będzie działać to pisz coś się pomyśli jeszcze.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
silver102 napisał(a):
A może nagrac filmik jak robię to i może mi powiesz co robię nie tak ?

Jak chcesz to wstaw na jakiś serwer swój model, czyli plik dff, txd i col to sprawdzę co może być nie tak. Sam plik wyślij mi na PW albo jak chcesz to wstaw linka tutaj.
Created & Powered by MakG