Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Zobacz czy nazwa kolizji jest tak sama jak nazwa pliku dff.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Siedzę w tym od kilku lat i jeszcze ani jeden takiej postaci nie widziałem do GTA SA. Po za tym wątpię czy ktokolwiek odważy się taką postać stworzyć. To jest zbyt duże ryzyko. W takim przypadku istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że ktoś się przyczepi autora takiego modu i może go nawet przed sądem postawić. A dlaczego to sam sobie dopowiedz.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jaką nazwę posiada model księżyca. Chodzi o plik dff.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
A podłączyłeś zasilenie do płyty głównej? Jeżeli tak, a pewnie tak to chyba będzie do wymiany płyta główna lub procesor.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Przy starcie PC są wydawane jakieś dźwięki/piski?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Mam w grze obiekt który porusza się z punktu A do B w linii prostej. Kiedy postać na niego wejdzie niestety ale się ześlizguje z niego. Czy jest może jakiś sposób żeby można ustawić postać tak aby się nie ześlizgiwała z niego?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Wykorzystałem twój przykład tylko na podnoszenie brami. W skrypcie mam takie coś

Kod:
0107: 1@ = create_object 18633 at -2871.1 469.135 3.95
0177: set_object 1@ Z_angle_to 90.0

while  
true
wait  
0
03BC: 2@ = create_sphere_at -2870.0818 466.3645 4.8384 radius 1.0
if
00EC:   actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 near_point -2870.0818 466.3645 radius 1.0 1.0
then
034E: move_object 1@ to -2871.1 469.135 10.2 speed 0.02 0.02 0.02 flag 0
end
end

I mam takie błedy
1. W jednym miejscu tworzy się kilkanaście checkpointów
2. Bram się podnosi tylko w tedy kiedy stoję w checkpoincie, a powinna również kiedy z niego wyjdę

Co jest źle?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
W budynku mam wymodelowane 11 wejść do których dorobiłem że po wejściu w cheponta podnosi się i opuszcza brama. Jednak każda brama to osobny plik cleo. Czy da się to jakoś zrobić żeby ten jeden skrypt robił to samo co te osobne skrypty?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jak sprawdzić czy gracz stoi w wyznaczonej strefie?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie doczytałem wcześniej. Wydawało mi się że napisałeś że ma to być samochód wypadający z samolotu. Co do tego samolotu to też jest możliwe ale może być trudniej dodać ogień. Samolot jest duży, a jak się doczepi taki ogień to nie będzie praktycznie go widać, a nie mam pomysłu jakby można było w inny sposób dodać. Do tego particle w pojazdach można dodawać w jednym miejscu.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
od3. Ja bym do tego użył tego sposobu + dodajesz efekt particle czyli palący się ogień i masz lepszy efekt niż z animacjami i o wiele łatwiejszy do wykonania. Jak chcesz to ci to mogę jutro albo pojutrze spróbować zrobić. Dziś bym ci zrobił ale nie jestem w stanie myśleć o niczym innym niż GTA V. A wieczorem na tym świecie to mnie już na pewno nie będzie.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Modelowanie terenu i wyspy 3ds max

Witam. W tym poradniku pokaże jak wymodelować teren i wyspę za pomocą tekstur zwanych teksturami height maps w programie 3ds max.

Potrzebne programy
3ds max( ja w tym poradniku korzystałem z wersji 3ds max 9)
Jakaś tekstura height maps
Podstawy obsługi 3ds max

Modelowanie terenu
W 3ds max stwórz „plane” o rozmiarach np. 3000x3000, a gęstość siatki ustawa na 80x80

http://img818.imageshack.us/img818/7338/r8de


Przykład stworzonego "plane"

http://img823.imageshack.us/img823/706/7729


Gdy masz już stworzone „plane” przekonwertuj je do „editable poly”. Z listy modyfikatorów wybierz „displace” i w sekcji „image” załaduj teksturę height maps

http://img856.imageshack.us/img856/8945/1is4


Następnie w sekcji „parametr” przy „strenght” ustawa wartość na np. 364,414 i wciśnij enter

http://img585.imageshack.us/img585/7808/1udc


Tym sposobem uzyskasz kształt nierównego terenu. Wysokość terenu można zmienić wpisując inną wartość lub wciskając przyciski góra, dół przy opcji „strenght”.

http://img13.imageshack.us/img13/9371/jdns


Jeżeli teren wydaje się zbyt kanciasty łatwo to można naprawić. Przekonwertuj model do „editable poly”. W sekcji „selection” wybierz zaznaczanie „poligonów” i zaznacz fragment terenu, który chcesz wygładzić. Przejdź do sekcji „edit geometry” i kliknij kilkakrotnie przycisk „relax”

http://img834.imageshack.us/img834/7952/rb7s


Tym sposobem teren powinien zostać wygładzony.

http://img844.imageshack.us/img844/7572/7s8e


Modelowanie wyspy
Za pomocą modyfikatora „displace” łatwo można również wymodelować wyspę o podobnym ukształtowaniu używając tej same tekstury height maps . Zresetuj 3ds max i stwórz „plane” o takich samych parametrach. Gdy stworzysz „plane” ponownie przekonwertuj je do „editable poly”. Z sekcji „selection” wybierz zaznaczanie „poligonów” i na widoku „top” zaznacz poligony tak by przypominały wyspę.

http://img842.imageshack.us/img842/6271/jabf


Gdy to zrobisz nałóż ponownie modyfikator „displace” i wykonaj te same operacje co przy tworzeniu terenu w pierwszym punkcie. Jeżeli postępowałeś zgodnie z podanymi powyżej wytycznymi powinieneś uzyskać wyspę mniej więcej o takim kształcie

http://img842.imageshack.us/img842/2204/5l0l


Jak widać model wyspy miejscami ma płaską powierzchnie. Jeżeli owa powierzchnia do niczego nie będzie ci potrzebna można się jej bardzo łatwo pozbyć. W 3ds max stwórz boksa o rozmiarach przekraczających wielkość wyspy i ustaw go tak aby był tuż nad płaską powierzchnią.

http://img842.imageshack.us/img842/8344/bwav


Gdy to zrobisz w 3ds max wybierz zakładkę „create>geometry>compound obiects” i z dostępnych opcji wybierz opcje „boolean” (pamiętaj żeby mieć zaznaczony cały czas model wyspy).

http://img822.imageshack.us/img822/9195/8n99


W sekcji „pick boolean” kliknij na przycisk „pick operand b” i kliknij na wcześniej stworzonego boksa. Na koniec przekonwertuj model do „editable poly”. Po wykonaniu owej operacji powinieneś uzyskać mniej więcej taki efekt.

http://img194.imageshack.us/img194/2665/etdh


Powyższe objaśnienia to tylko podstawowa wiedza na temat modelowanie terenu. Jeżeli chce się uzyskać teren taki jak jest w wielu grach trzeba się znacznie więcej nauczyć. Więc mam nadziej że ten poradnik choć trochę przybliżył cię do stworzenia własnego świata w grze.

Uwagi
Jeżeli tworzysz model wyspy do np. GTA SA nie przekraczaj wielkości 6000x6000 tworzonego "plane". Jeżeli dasz większą wartość to części wyspy wystające poza tą wartość nie będą się poprawnie wyświetlać w grze lub w cale. Podobnie jest z ilością tworzonych poligonów. Jeżeli na mapie(plane) o skali 200x200 będzie ich 100x100 mapa może się bardzo długo ładować lub się w cale nie załaduje. Dlatego jeżeli tworzysz mapę o wielkości np. do 6000x6000 staraj się dawać na taki kawałek nie więcej niż 100x100 poligonów.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Gry się instalują na tym dysku co jest zainstalowany steam. Chyba jedyna opcja to odinstalowanie steama i zainstalowanie go na odpowiedniej partycji. W tedy gry będą instalowały się tam gdzie chcesz.

Co do Dead Island to sporo osób tak ma. Może spróbuj zainstalować bezpośrednio grę z płyty.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Pytałem bo jak w systemie jest ustawiona zła data i godzina to podczas próby wejścia na większość stron, a nawet podczas instalacji programów potrafi się wyświetlić się komunikat że certyfikat nie jest zgodny z istniejącymi normami czy jakoś tak. No ale skoro piszesz że jest prawidłowa to nie jest przyczyną twojego problemu.

Jeżeli masz możliwość to zeskanuj system programem o nazwie combofix. Często naprawia takie problemy. Jednak zanim to zrobisz poczytaj co nieco na jego temat w necie. Piszą że to i owo potrafi zepsuć w systemie, jednak jak ja z niego korzystałem to nic się takiego nie stało.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
A zobacz jaką masz datę i godzinę ustawioną w komputerze.
Created & Powered by MakG