Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Podróbki lego

Kawa czy herbata?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Mało jest osób, które zajarzą za pierwszym razem o co w tym chodzi. Ja jak zaczynałem z modelowaniem to też miałem nie lada problemy. Po dziesięć razy wszystko rzucałem i za jakiś czas do tego wracałem i jakoś po woli szło. Co prawda samochodów nie umiem tworzyć. Zresztą, nigdy mnie do modelowania pojazdów nie ciągnęło ale takie proste budynki, i tym podobne sprawy to tak. A i też nie znam angielskiego mimo to jakoś sobie radze. Więc nie zniechęcaj się po pierwszych próbach tylko brnij dalej w to. I proponuje ci zacząć od czegoś prostego jak podmienianie tekstur. Jeżeli załapiesz o co chodzi spróbuj wymodelować jakiś prosty model np. budynek. I tak kombinuj, w końcu dojedziesz do wprawy.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Sa

Hod dog czy hamburger
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Wpisz sobie w szukajke, najlepiej google "Zmodeler 2" i daj na zakładkę video. Jest tam całkiem sporo filmików na ten temat. Jednak jeżeli nigdy wcześniej nie robiłeś żadnych modeli 3d do gta sa to nawet po obejrzeniu takiego filmiku wątpię czy ci się uda zrobić jaki kol wiek wóz do tej gry.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
gta

Konsola czy Komputer
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Najładniejszy jest ten motyw z gta chinatown wars. Po za tym mogą być jeszcze te z motywami pepsi i sony ericssona. Pozostałe motywy są jakieś puste w sobie. Przede wszystkim są zbyt mało kolorowe i ciemne jak dla mnie.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
A czybyś mógł zespolić te dwie misje ze sobą ?


Tak ale trochej inaczej niż tam jest opisane w poradniku. Po prostu jeżeli chcesz to można to zrobić tak że gdy się skończy ta pierwsza misja to od razu zacznie się tamta druga. Inaczej nie umiem robić żeby misja działała na żądanie.

Cytat:
Tylko z tym, że gracz w drugiej misji musi wejść do sfery, a nie podjechać samochodem.


Jeżeli chcesz żeby to gracz w chodził do tego czerwonego kółka to musisz użyć tego opkodu sprawdzającego:

Kod:
00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2043.68 -1635.73 radius 4.0 4.0 on_foot


pamiętając przy tym żeby zmienić współrzędne ale tylko x i y

Cytat:
P.S Wydaje mi się, że nie było błędów z zapisem kodu misji, ponieważ cały kod był rodem wzięty z tej strony, więc może napisałeś posta, by napisać...

Napisałeś pierwszym poście że przy zabiciu postaci występuje błąd gry. Więc zacząłem sprawdzać co mogło być tego powodem. Pierwsze co mi przyszło do głowy to że błąd mógł być spowodowany wklejeniem tej drugiej misji. Jednak to nie było to więc zacząłem w tej pierwszej sprawdzać. Zauważyłem że wlepiłeś przy niektórych pętlach opkod:

Kod:
else_jump


a tego nie powinno być i to powodowało błąd gry więc to poprawiłem i dałem ci sprawny skrypt. Więc jak byś się przyjrzał dokładniej twojemu oryginalnemu skryptowi, a mojemu to byś różnice zauważył.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Z tego co wiem to możliwość przystosowania obiektu do gta jest możliwe tylko w 3ds Max i Blenderze i to tylko pod warunkiem że się zainstaluje odpowiednie pluginy umożliwiające import i eksport takich modeli. Do 3dsmax jest to zestaw pluginów "Kams scripts", a do Blendera "GTA IE 01c". Więc niestety będziesz musiał użyć któregoś z tych programów żeby przystosować swój model stworzony w Google SketchUp do gry. A co za tym idzie będziesz musiał się nauczyć chociaż podstaw obsługi, któregoś z tych programów. Każdy z tych dwóch wyżej wymienionych pluginów posiada możliwość załadowania takiej postaci do programu. Więc podanie

Cytat:
(...)metrach wysokość peda


nic tutaj nie da.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Powinno być coś takiego:

Kod:
// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007
DEFINE OBJECTS 1
DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.04

DEFINE MISSIONS 1
DEFINE MISSION 0 AT @MISJA // Initial 1


DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script

DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0

DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

{$VERSION 3.1.0027}

//-------------MAIN---------------
thread 'MAIN'
set_weather 3
00C0: set_current_time_hours_to 21 minutes_to 0
01F0: set_max_wanted_level_to 6
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 0.0, 0.0, 0.0)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso)
Player.Build($PLAYER_CHAR)
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0
016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0
fade 1 0
start_mission 0 // Initial 1
end_thread

//-------------Mission 0---------------
// Originally: Initial 1

:MISJA
thread 'MISJA'
Model.Load(#SHMYCR)
Model.Load(#WMYCLOT)
Model.Load(#GREENWOO)
Model.Load(#MICRO_UZI)
Model.Load(#MP5LNG)
Model.Load(#TEC9)
038B: load_requested_models
$WOZ = Car.Create(#GREENWOO, 2288.79, -1673.199, 14.3883)
Car.Angle($WOZ) = 358.2751
0229: set_car $WOZ primary_color_to 2 secondary_color_to 1
072A: put_actor $PLAYER_ACTOR into_car $WOZ driverseat
$CEL = Marker.CreateIconAndSphere(56, 2485.974, -1670.766, 13.0223)
054C: use_GXT_table 'POWROT'
00BC: show_text_highpriority GXT 'TXT1' time 10000 flag 1

:kod1
wait 10
if
0103: actor $PLAYER_ACTOR in_sphere 2485.974 -1670.766 13.0223 radius 3.0 3.0 3.0 sphere 0 stopped_in_car
else_jump @kod1
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
fade 0 1000
wait 1000
Marker.Disable($CEL)
$OFIARA = Actor.Create(Criminal, #SHMYCR, 2496.866, -1643.766, 13.7826)
$KOLEGA = Actor.Create(CivMale, #WMYCLOT, 2498.976, -1643.547, 13.7826)
01B2: give_actor $OFIARA weapon 26 ammo 20 // Load the weapon model before using this
0639: AS_actor $OFIARA rotate_to_actor $KOLEGA
0639: AS_actor $KOLEGA rotate_to_actor $OFIARA
0605: actor $OFIARA perform_animation_sequence "IDLE_CHAT" IFP_file "PED" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1 // versionA
0605: actor $KOLEGA perform_animation_sequence "IDLE_CHAT" IFP_file "PED" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1 // versionA
032B: $UZI = create_weapon_pickup #MICRO_UZI group 5 ammo 50 at 2489.812 -1663.398 13.3359
032B: $MP5 = create_weapon_pickup #MP5LNG group 5 ammo 30 at 2488.254 -1663.246 13.3359
032B: $TEC9 = create_weapon_pickup #TEC9 group 5 ammo 50 at 2486.949 -1662.613 13.3359
$CEL2 = Marker.CreateAboveActor($OFIARA)
02A3: enable_widescreen 1
fade 1 1000
Camera.SetPosition(2489.774, -1655.042, 13.3536, 0.0, 0.0, 0.0)
Camera.OnVehicle($WOZ, 15, 2)
00BC: show_text_highpriority GXT 'TXT2' time 10000 flag 1
wait 10000
Camera.SetPosition(2497.218, -1649.142, 14.5602, 0.0, 0.0, 0.0)
Camera.OnPed($OFIARA, 15, 2)
00BC: show_text_highpriority GXT 'TXT3' time 10000 flag 1
wait 10000
02A3: enable_widescreen 0
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
Camera.Restore
//============================ do tego momentu było dobrze potem już źle ale poprawiłem i jest dobrze
:kod2
wait 10
if
02E0: actor $PLAYER_ACTOR aggressive
jf @kod3

01B9: set_actor $OFIARA armed_weapon_to 26
05E2: AS_actor $OFIARA kill_actor $PLAYER_ACTOR

:kod3
wait 10
if
0118: actor $PLAYER_ACTOR dead
jf @kod4

00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
Marker.Disable($CEL)
Marker.Disable($CEL2)
00A6: destroy_car $WOZ
009B: destroy_actor $OFIARA
009B: destroy_actor $KOLEGA
0215: destroy_pickup $UZI
0215: destroy_pickup $MP5
0215: destroy_pickup $TEC9
start_mission 0

:kod4
wait 10
if
0118: actor $OFIARA dead
jf @kod2


01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 100 time 5000 style 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 100
0394: play_music 1
Marker.Disable($CEL2)
end_thread


W tym kodzie poprawiłem ci jak powinna być poprawnie zrobiona misja, a nie jak zrobić drugą.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Google SketchUp i gta

Wstęp
W poniższym poradniku dowiecie się jak poprawnie przygotować model w Google SketchUp w celu dodania go do gta. Poradnik został napisany z myślą o osobach, które znają chociaż podstawy obsługi niżej wymienionych programów. A także programy związane z tworzeniem tekstur, np Gimpa. Opisy do, nie których z nich można znaleźć na naszej stronie. Jeżeli takowych nie ma możliwe że wkrótce po wstaną.

Potrzebne programy:
Google SketchUp Pro 7
3ds Max
Kams scripts
Txd workshop

Modelowanie obiektu:
Na początek uruchamiamy google sketchup i z menu file wybieramy import. W okienku: typy plików wybieramy format 3ds i importujemy wcześniej przygotowaną postać z gta. Posłuży nam ona jako miara wielkości obiektu. Bez niej po dodaniu obiektu do gry mógł by się on okazać albo za duży albo za mały. Na początek w celach naukowych stwórzmy prosty sześcian. Powinno wyjść wam mniej więcej coś takiego:

http://images44.fotosik.pl/146/3975c25f7af4ccd0

No to w sumie tyle. Model postaci w tym przypadku już nam nie będzie potrzebny więc go usuwamy.

Teksturowanie obiektu:
Teksturując obiekty pamiętajmy że tekstury muszą być w formice bmp, tga lub png. Po niżej przykład o teksturowanego naszego obiektu teksturami w wyżej wymienionych formatach:

http://images40.fotosik.pl/141/f03871f9bf85f9c2med

Zapisywanie modelu:
Owy program niestety w trakcie tworzenia poradnika nie miał możliwości utworzenia plików dff i col. Czyli takich plików dzięki, którym można dodać model do gry. Dlatego musimy obiekt przepuścić po przez 3ds Maxa i przy jego pomocy stworzyć wyżej wymienione pliki. Ale zanim to zrobimy musimy zapisać go w odpowiednim formacie. W tym celu z menu file wybieramy export>3d model i w oknie przy export type wybieramy format zapisu 3ds. Model można zapisać pod dowolną nazwą. Podstawowy proces tworzenia modelu w google SketchUp został zakończony i można go zamknąć.

3dsmx i tworzenie pliku dff i col:
Uruchamiamy maxa i z menu file wybieramy import. W okienku przy typy plików ustawiamy format 3ds i ładujemy nasz model sześcianu. W okienku, które się pojawi ustawiamy wszystko tak jak na obrazku po niżej:

http://images47.fotosik.pl/146/d1a0a664da1deba5

Wraz zaimportowaniem obiektu do 3ds maxa załadował się symbol kamery. Należy go usnąć. Kolejną czynnością, którą należy zrobić jest wyśrodkowanie strzałek kierunków i wyzerowanie obiektu. Końcowy efekt powinien wyjść wam taki:

http://images37.fotosik.pl/141/a7fe28ae17f19898

Następnie obiektowi należy nadać jakoś nazwę. Ja mu dałem szescian1. Model jest już gotowy do stworzenia pliku dff i col. Pamiętajcie jeszcze że przy tworzeniu plika col należy mu nadać taką samą nazwę jak modelowi czyli szescian1. Po niżej przykład:

http://images40.fotosik.pl/141/73f751e7cd214436

Natomiast same pliki col i dff można zapisać pod dowolnymi nazwami. To w sumie tyle pracy w maxie. Program 3ds max już nam nie będzie potrzebny więc go zamykamy.

Tworzenie pliku txd:
Przy pomocy programu Txd workshop można stworzyć od podstaw takowy plik. Moim zdaniem najlepiej jest jednak wziąć oryginalny i nieco go przerobić. Więc wyciągamy jaki kol wiek plik txd . Otwieramy go za pomocą Txd workshopa i usuwamy z niego prawie wszystkie tekstury zostawiając tylko jedną. Po wszystkiemu powinno wyjść wam mniej więcej coś takiego:

http://images40.fotosik.pl/141/b7d64aef38988214med

Następnie z menu file wybieramy save as i zapisujemy plik pod dowolną nazwą

Dodawanie tekstur do pliku txd:
Zapewne zauważyliście że przy imporcie w google Google SketchUp do formatu 3ds, wraz z modelem powstały nowe tekstury, które wcześniej użyliście do o teksturowania modelu w owym programie. I to właśnie je najlepiej jest zaimportować do pliku txd. Zapisując model wraz powstaniem tekstur zmieniły się także nazwy tych tekstur i również w programie txd należy zmienić nazwy tekstur na takie jakie nam podyktował Google SketchUp przy imporcie. Poniżej tradycyjny przykład:

http://images40.fotosik.pl/141/2a4f9da1c0b5286cmed

Po dodaniu tekstur i zmianie nazw można zapisać zmiany i zamknąć program. Już nam nie będzie potrzebny.

Zakończenie
Tak przygotowany model można dodać do gry. Nie sprawdzałem tego(jedynie z gta sa) ale w ten sposób można tworzyć w google modele do gta 3 i VC. Jedynie co trzeba zrobić to zaznaczyć inną opcje przy tworzeniu pliku col i dff oraz txd. Ale to już być możliwe opisze w innym poradniku.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie wiem jak to jest w blenderze ale możne spróbuj wyzerować ten zrobiony obiekt.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Najprawdopodobniej źle przypisałeś nazwy tekstur w pliku txd. Jak się nie mylę ta twoja broń jest podmieniona za AK47. Za pomocą IMG tola wyciągnij plik txd o nazwie ak47.txd i pozmieniaj nazwy tekstur na takie jak użyłeś przy modelowaniu obiektu i ewentualnie jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś zaimportuj te swoje. Plik w formacie txd możesz otworzyć za mocą programu TXD workshop.

Staraj się prawidłowo nazywać tematy. Dlatego byłby np. "brak tekstur na modelu".
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
A można jakiś dokładniejszy opis co to za mod?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Dzięki, jak najbardziej tamto dział. Chciałem ten sam rodzaj skryptu zastosować w ten sposób: ustawiłem sobie trzy postacie a nad każdą z nich przypisałem markera i kiedy się postacie załatwia markery powinny znikać. Jednak nie zawsze się tak dzieje. To znaczy: że np. kiedy zginie pierwsza postać marker znika, a nad drugą już nie itd.

po niżej daje fragment kodu:

Kod:
0247: load_model #SBFYRI
038B: load_requested_models
009A: $aktor1 = create_actor_pedtype 5 model #SBFYRI at 2499.342 -1660.9523 13.3577
Actor.Angle($aktor1) = 180.0

009A: $aktor2 = create_actor_pedtype 5 model #SBFYRI at 2504.3118 -1663.839 13.3905
Actor.Angle($aktor2) = 153.3174

009A: $aktor3 = create_actor_pedtype 5 model #SBFYRI at 2507.3723 -1668.0754 13.3787
Actor.Angle($aktor3) = 107.8602


0187: $CEL1 = create_marker_above_actor $aktor1
0187: $CEL2 = create_marker_above_actor $aktor2
0187: $CEL3 = create_marker_above_actor $aktor3




:petla1
wait 0
if
0118: actor $aktor1 dead
jf @petla2

jump @kod1

:petla2
wait 0
if 
0118: actor $aktor2 dead
jf @petla3

jump @kod2

:petla3
wait 0
if 
0118: actor $aktor3 dead
jf @petla1

jump @kod3

:kod1
Marker.Disable($CEL1)
jump @petla1
:kod2
Marker.Disable($CEL2)
jump @petla1
:kod3
Marker.Disable($CEL3)
jump @petla1


Ktoś wie co może być nie tak?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Wszyscy by kupowali konsole kto by chciał zagrać w tą cześć gta.

Co by było gdyby komputerów nie było?

Created & Powered by MakG