Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Link do takiej listy animacji wygasł, ale na stronie Sanny'ego gdzieś na pewno jest.

A czy nie chodzi Ci o animację GFWAVE2 z pliku KISSING ?

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Kod:
:modele
Model.Available(#NRG500)
Model.Available(#BLADE)
Model.Available(#SULTAN)
Model.Available(#MALE01)
Model.Available(#WBDYG2)
Model.Available(#WMYDRUG)
jf @modele


Nie zadziała to, bo nie ma 'if and'.

A zmiennych globalnych w CLEO nie wolno używać nigdzie, poza takimi jak $PLAYER_CHAR, $PLAYER_ACTOR, $ONMISSION.


A jak działa takie sprawdzenie bez if and? Najprościej będzie zapisać to tak:

Jeśli model #NRG500 jest dostępny, wtedy ustawia boolean w thread_pointer + 196 na 1, jeśli nie jest dostępny to 0.
Jeśli model #BLADE jest dostępny, wtedy ustawia boolean w thread_pointer + 196 na 1, jeśli nie jest dostępny to 0.

[i tak dalej z każdym Twoim modelem...]

Jeśli model #WMYDRUG jest dostępny, wtedy ustawia boolean w thread_pointer + 196 na 1, jeśli nie jest dostępny to 0.

Innymi słowy, sprawdzneie nie zadziała jako całość, ale znaczenie będzie miał dopiero check modelu #WMYDRUG. Wynika to z tego, że wynik sprawdzenia jest permanentny.




___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Te opcody widocznie były zrobione specjalnie w pluginie CLEO do tego modu.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Dziwisz się, że nic się nie dzieje, skoro w nagłówku @MenuKoniec jest 0A93...?

Cytat:
Przydał by się właśnie jakiś przykład chociaż z czterema pozycjami jak takie coś robić.

To, co podałem, zadziała w każdym przypadku.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Na końcu nagłówków @a1 @a2 itp. musisz dać jump, skrypt sam nie wykryje końca nagłówka.
Poza tym nie polecam stosowania czegoś takiego jak -1 zamiast nagłówka - przy ponownej dekompilacji skrypt nieco się miesza. Najlepiej zrobić to w takim stylu:

Kod:
0871: init_jump_table $test_1 total_jumps 8 default_jump 0 @MenuKoniec jumps 0 @a2 1 @a2 2 @a3 3 @a4 4 @a5 5 @a6 6 @a7



:a1
0395: clear_area 1 at 2535.7832 -1714.6282 12.4826 radius 8.0
$pojazd_1 = Car.Create(#topfun, 2538.4143, -1716.0818, 15.38)
jump @MenuKoniec

:a2
0395: clear_area 1 at 2535.7832 -1714.6282 12.4826 radius 8.0
$pojazd_1 = Car.Create(#topfun, 2538.4143, -1716.0818, 18.38)
jump @MenuKoniec

:a3
jump @MenuKoniec

:a4
jump @MenuKoniec

:a5
jump @MenuKoniec

:a6
jump @MenuKoniec
   
:a7
// Rockstar tu też używał skoku, ale widocznie tak kompilował ich kompilator - nie potrzeba tu go.

:MenuKoniec
0A93: end_custom_thread


Menu też nie będzie działało tak samo, jak Rockstarowe - ich menu wykonują akcje dopiero po wciśnięciu i PUSZCZENIU klawisza wyboru, takie menu odpali się od razu po dotknięciu klawisza. Jak chcesz, to jutro mogę rozpisać, w jaki sposób R* to zrobił.

Idę spać.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Pokaż swój skrypt. Pamiętam, że ja z półtora roku temu też miałem taki problem z menu.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
ID zmiennych globalnych jest alokowane przez Sanny Builder w momencie kompilacji automatycznie, zaczynając od ID 4. Tak też będą skompilowane Twoje zmienne, przez co zmienne globalne z main.scm mogą zostać nadpisane == bardzo źle. Lokalne nie powodują żadnych kłopotów.
Poza tym sam Seemann w pomocy w Sannym pisze:

Cytat:
Never use custom global variables in your CLEO-scripts ($car, $foo, $blahblah, etc), or your script will work incorrectly. You may use only a few global variables (read below).


Cytat:
An important thing concerns with data communication between a CLEO script and the main.scm. To use the SCM code, its variables, threads you have to compile the CLEO script as an external one (first way). But this method is not recommended, as such a script becomes very sensible to the any main.scm change. Implicitly, a CLEO script should be sufficient for itself and use minimum of the SCM data. However, you can freely use global variables names from the CustomVaribles.ini (for example, $PLAYER_CHAR, $PLAYER_ACTOR, $ONMISSION, etc).


Zresztą - odnacz sobie Add extra info to SCM/Dodaj dodatkowe informacje do SCM (w moim spolszczeniu) i zobacz w jaki sposób Sanny dekompiluje ten skrypt.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Daj na początek jakieś sprawdzenie, czy gracz istnieje w ogóle - być może próbuje go przenieść zanim został nawet stworzony.

No i dwie stare śpiewki - z-m-i-e-n-n-e l-o-k-a-l-n-e & 038B jest w SA niepotrzebne, zamiast tego powinno sprawdzać się czy model jest wczytany za pomocą opcodu 0248.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
To nie za bardzo się ustawia w ten sposób. Poradnik do tego masz tutaj:

http://gtag.gtagaming.com/forums/index.php?showtopic=277

Tak, GTAG jest kopalnią wiedzy o bardziej zaawansowanych rzeczach :)

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Raz - skrypt jest dość pomieszany, nawet bardzo, powinien jednak działać. Crashuje to, że w 0A94 użyłeś rozszerzenia .cm - jest tu zbędne.

Jak chcesz to mogę go jednak trochę poprawić, nie zrobiłem tego teraz, bo to sporo roboty.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Najlepiej ustawić Decision Maker aktora na Blank, czyli 0 - wtedy gość będzie całkowicie głuchy na wszystko, nie podniesie rąk ani nic.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nową wersję tych plików ściągniesz ze strony, którą mam w sygnaturze -> Modding -> Opcodes Database.

Misja, którą dałeś naprawdę powinna działać. Spróbuj tego - na pewno zadziała, a jeśli nie, to będziemy wiedzieli, że problem leży w Twoim SA.

Wkleiłem na pastebin ze względu na tabulatory.

http://silent.pastebin.com/zkTzqAsq


Pokaż jeszcze starter CLEO do tej misji - być może on jest winny.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Popraw jeszcze to, co napisał MakG - uzupełniliśmy się w tym momencie :)

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz:

Kod:
0161: $MARKER = create_marker_above_car $WOZ unknown 0 radar_mode 1 


możesz bez problemu zamienić ten opcode na ten, będzie lepiej:

Kod:
0186: $61 = create_marker_above_car $60


+ zaktualizuj swój sascm.ini i opcodes.txt z Opcode Database, bo widzę że masz ją lekko przeterminowaną.

Gdy to poprawisz i dalej będzie crashowało, to wtedy problem już raczej nie leży w misji.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Kod:
:czywozie
if 
00DB: actor $PLAYER_CHAR in_car $WOZ
jf @czywozie

Brak wait :P

Poza tym, jeśli chcesz dokładnie napisać misję tak, jak robi Rockstar, można poprzesuwać dwie linijki - $ONMISSION = 1 do @MISSION_START, $ONMISSION = 0 do @MISSION_CLEANUP. Niczego to nie zmieni, ale skrypt będzie bardziej 'R* style'.

Poza tym, moja już tradycyjna śpiewka - z-m-i-e-n-n-e l-o-k-a-l-n-e.

I coś jeszcze - ID modeli możesz bez przeszkód zamienić na nazwy - najedź kursorem na ID i wciśnij Ctrl+Shift+H.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Kod:
0AAC: $hMP3b = load_audiostream "CLEOplaylist\03.mp3" //IF and SET
0AAC: $hMP3c = load_audiostream "CLEOplaylist\03.mp3" //IF and SET


To drugie nie powinno być 02.mp3?

Poza tym, to może być też skutek używania zmiennych globalnych w CLEO. Zmień je na lokalne.


A co do tej poprzedniej sprawy - przepraszam, wygląda na to że wziąłem Cię za innego Cytrusa, też moddera.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Created & Powered by MakG