Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 123 Dołączył: 2010-03-31
#
Witam napisałem sobie misję w pliku CM. Wygląda ona tak:
Kod:
{$CLEO .cm}
thread 'KILLGUY'
$ONMISSION = 1

:Mission
0050: gosub @Mission_Start
if
0112: wasted_or_busted
then
0050: gosub @Mission_Failed
end
0050: gosub @Mission_Cleanup

$ONMISSION = 0
end_thread


:Mission_Start
Model.Load(285) 
Model.Load(429) 

:LoadModels
wait 0
if and
Model.Available(285)
Model.Available(429)
jf @LoadModels

00A5: $WOZ = create_car 429 at 2509.6826 -1671.296 13.0127 
0175: set_car $WOZ Z_angle_to 343.6553
0161: $MARKER = create_marker_above_car $WOZ unknown 0 radar_mode 1 
0165: set_marker $MARKER color_to 1 

:czywozie
if 
00DB: actor $PLAYER_CHAR in_car $WOZ
jf @czywozie

0164: disable_marker $MARKER 
009A: $CEL = create_actor_pedtype 4 model 285 at 1532.6229 -1342.0984 328.252 
0173: set_actor $CEL Z_angle_to 47.0729 
0187: $MARKER2 = create_marker_above_actor $CEL 

return


:check
wait 0
if
0118: actor $CEL dead
jf @check

gosub @Mission_Passed
return


:Mission_Cleanup
009B: destroy_actor $CEL
0164: disable_marker $MARKER2
00D8: mission_cleanup
return

:Mission_Failed
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
return

:Mission_Passed
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 5000 time 5000 style 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 5000
0394: play_music 1
return


I oczywiście crash. Tym razem wlepiłem przykładowy kod Silenta i też crash.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Kod:
00DB: actor $PLAYER_CHAR in_car $WOZ

nie $PLAYER_CHAR tylko $PLAYER_ACTOR, w funkcjach związanych z aktorami musisz dać zmienną aktora.

Pozatym funkcja return po opcodzie:
Kod:
0187: $MARKER2 = create_marker_above_actor $CEL 

wyjdzie z misji i nie wykona się dalsza procedura (check)

Zamień też zmienne globalne ($WOZ, $MARKER2 itd.) na lokalne (1@, 2@ itd.).

___________________
Administrator
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Kod:
:czywozie
if 
00DB: actor $PLAYER_CHAR in_car $WOZ
jf @czywozie

Brak wait :P

Poza tym, jeśli chcesz dokładnie napisać misję tak, jak robi Rockstar, można poprzesuwać dwie linijki - $ONMISSION = 1 do @MISSION_START, $ONMISSION = 0 do @MISSION_CLEANUP. Niczego to nie zmieni, ale skrypt będzie bardziej 'R* style'.

Poza tym, moja już tradycyjna śpiewka - z-m-i-e-n-n-e l-o-k-a-l-n-e.

I coś jeszcze - ID modeli możesz bez przeszkód zamienić na nazwy - najedź kursorem na ID i wciśnij Ctrl+Shift+H.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 123 Dołączył: 2010-03-31
#
Zmienne globalne pozmieniane na lokalne oraz poprawiona petla. I oczywiście crash. Proszę o pomoc.
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Popraw jeszcze to, co napisał MakG - uzupełniliśmy się w tym momencie :)

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz:

Kod:
0161: $MARKER = create_marker_above_car $WOZ unknown 0 radar_mode 1 


możesz bez problemu zamienić ten opcode na ten, będzie lepiej:

Kod:
0186: $61 = create_marker_above_car $60


+ zaktualizuj swój sascm.ini i opcodes.txt z Opcode Database, bo widzę że masz ją lekko przeterminowaną.

Gdy to poprawisz i dalej będzie crashowało, to wtedy problem już raczej nie leży w misji.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 123 Dołączył: 2010-03-31
#
Napisałem nowy skrypt startu który sprawia że misja zaczyna się po wejściu na marker. I tuz po załadowaniu misij crash znaczy zaciemnia się ekran(to napisałem w cleo) rozjasnia się i crash. Kurde. Sanny Builder pokazuje mi wersję najnowszą a jeśli nie ska mozna ściągnąc update.
//ok napisalem prosta misje typu zabij goscia narazie dziala sprubuje ja delikatnie upodobnic do tej 1 dzieki za chec pomocy w razie problemu napisze
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nową wersję tych plików ściągniesz ze strony, którą mam w sygnaturze -> Modding -> Opcodes Database.

Misja, którą dałeś naprawdę powinna działać. Spróbuj tego - na pewno zadziała, a jeśli nie, to będziemy wiedzieli, że problem leży w Twoim SA.

Wkleiłem na pastebin ze względu na tabulatory.

http://silent.pastebin.com/zkTzqAsq


Pokaż jeszcze starter CLEO do tej misji - być może on jest winny.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 123 Dołączył: 2010-03-31
#
O matko jakie ze mnie idiota. Bawiłem się podmianą modeli i zapomniałem że spawn banshee robił crash. Przywróciłem właściwy model i śmiga. Przepraszam was koledzy za moją głupotę. Dziękuje wam bardzo za pomoc i tobie Silent że mi pomagałeś dam ci pomógł jeśli mogę dzięki za poprawienie skryptu.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG