Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie możesz, musisz ich jako specjalnych aktorów używać.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Koordynaty można pobrać nawet lepiej i krócej tym opcodem:

Kod:
04C4: store_coords_to 0@ 1@ 2@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 1.5 1.5 0.0


___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
O ile dobrze pamiętam, 05E2 działa też tak, że aktor podbiega do atakowanego.
A takiej akcji nie dasz graczowi, dopóki nie zamrozisz kontroli nad nim. Pamiętam, że np. CJ nie chciałstrzelać mi z Drive-By nawet po zamrożeniu kontroli nad nim opcodem 01B4 (lub Player.CanMove, jak kto woli).

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Po co Ci Place Manager, jak Sanny też ma menedżer koordynatów?

A teleportować możesz się od razu do drugiego punktu, z ustawieniem odpowiedniego ID interioru - ale to już pokazali Ci wyżej.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Chodzi że zmienne nie są zapisywane jako nazwy, tylko jako ID, stąd niekompatybilność. Użyj zmiennych CLEO, tak będzie najprościej.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Lepiej używać już zmiennych CLEO do komunikacji między skryptami, zmienne globalne mogą powodować niekompatybilność Twoich cleosów z modami main.scm.

Jakby się uprzeć, to można je też połączyć poprzez czytanie zmiennych lokalnych jednego skryptu przez drugi, ale to dość wysoka szkoła jazdy :)

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Kod:
04D8: set_actor 0@(30@,3i) drowns_in_water 0


Tak jak MakG napisał, to jest tablica. Najprościej opisać to na przykładzie:

Gdy mamy zmienną 0@(4@,1i) (liczba przy i, f, s albo v jest nieistotna, zawsze może być 1) i 4@ wynosi 5, wtedy operujemy na zmiennej 0+5@. Odsyłam do tego poradnika (tym razem nie GTAG, poradnik tam wymaga aktualizacji):

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=403594&view=findpost&p=1059266820



0@s i 0@v to są po prostu zmienne dla kolejno krótkich i długich ciągów znaków (czyli kolejno short string oznaczane ' ', i long string; " "). Wtedy 0@s zajmuje zmienne 0@ i 1@ (7 znaków + /0), a 0@v 0@, 1@, 2@ i 3# (max 15 znaków + /0).

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Tak.

Poza tym, w CLEO da się ustawić tak, żeby zmienne globalne się komunikowały między sobą, trzeba je alokować na to samo ID. W takim skrypcie jak Ty dałeś, każda z tych nazw jest pewnie alokowana na inne ID, i przez to to nie działa + nadpisuje ważne zmienne globalne z normalnej gry (dlatego właśnie nikt nie poleca ich stosowania w CLEO).

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Akurat aktor do pojazdu nie jest oznaczony jako 'attach', sam się teraz na tym naciąłem.

Kod:
0464: put_actor 99@ into_turret_on_car 68@ at_car_offset 266@ 267@ 268@ position 0 shooting_angle_limit 0.0 with_weapon 0

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
To jest udokumentowane, i oczywiście na GTAG :P

http://gtag.gtagaming.com/opcode-database.php?opcode=00AE

Jeszcze może to Ci się przyda:

http://gtag.gtagaming.com/opcode-database.php?opcode=00AF

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
ID akcji były udokumentowane gdzieś na GTAG, ale nie mogę teraz tego znaleźć. Jak znajdę to zedytuję posta i dam tu linka.

Edit:

Jest problem :/

Cytat:
(12:39:44) Deji: Mystery of the missing documentation :S


Edit2:

Dopóki zguba nie znajdzie się na GTAG, możesz poeksperymentować z tymi ID:

http://www.gtamodding.com/index.php?title=TASK_CAR_TEMP_ACTION

To jest do GTA IV, ale większość/wszystkie ID powinny działać też w SA.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Takie punkty trzeba rozstawić dość często, jeden raczej nie starczy.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
@Cytrus

Ja mam o tyle szczęście (?), że uczę się rosyjskiego i powolutku mogę to odczytać, parę postów też próbowałem tam u nich pisać.

A co do zmiennych lokalnych - piszę to w każdym temacie, tu już nie chciałem tego powtarzać :P

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
@MakG

Nie oni namieszali w CLEO, tylko Rockstar namieszał tak, że te opcody crashują przy używaniu ich ze zmiennymi lokalnymi. A że Ruscy sprytni są, to znaleźli sposób na zasymulowanie tego i z lokalnymi.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Właśnie nie bardzo można użyć tych opcodów w CLEO z powodu, że nie akceptują one zmiennych lokalnych. Trzeba użyć tej metody, by działało to bez żadnych błędów.

http://sannybuilder.com/forums/viewtopic.php?id=255

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Created & Powered by MakG