Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 36 Dołączył: 2010-10-25
#
Mam taki problem ze skryptem i sam nie wiem co jest bo wszystko wydaje się ok. Tak, więc skrypt ma za zadanie stworzyć pojazd razem z kierowcą i nakazać mu jazdę z punktu A do B.

Kod:

:TEST
thread 'TEST'
wait 0
01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0
0017: $SKIP_MISSION_FLAG = 0
0707: start_scene_skip_to @NEXT2
Model.Load(#PATRIOT)
Model.Load(#ARMY)
038B: load_requested_models 

:LOAD_CHECK
wait 10
if
Model.Available(#PATRIOT)
jf @LOAD_CHECK
004D: jump_if_false @NEXT1
00A5: $VCAR = create_car #PATRIOT at -1435.41 -314.63 14.8
0129: $ADRIVE = create_actor_pedtype 8 model 287 in_car $VCAR driverseat
00A9: set_car $VCAR to_normal_driver

:NEXT1
004D: jump_if_false @NEXT2
00AB: put_car $VCAR at -1715.44 -187.06 13.59
0175: set_car $VCAR z_angle_to 270.0
00A7: car $VCAR drive_to -1668.8 -187.06 13.56 
00AD: set_car $VCAR max_speed_to 17.0 
04BA: set_car $VCAR speed_to 17.0 
015F: set_camera_position -1715.44 -187.06 14.5 rotations 0 0 0 
0160: set_camera_point_at -1714.49 -187.00 14.5 mode 2
wait 5000

...

Jest to początek skryptu, dalej jest instrukcja fade, zniszczenie pojazdu i koniec misji, etc.

Problem zaczyna się w sekcji :NEXT1. Samochód zamiast jechać z punktu A do B to po przejechaniu paru metrów skręca w prawo. Sprawdzałem z innymi ustawieniami kierunku jazdy i wszystko ok, tylko to się buguje.

/// Na razie całość na sucho robię by sprawdzić poprawny ruch kamery i pojazdu.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Używasz jakiejś dodatkowej mapy? Bo te współrzędne pojazdu w niemodyfikowanej wersji gry są nad wodą przy lotnisku w San Fierro. Jeśli tak, to będziesz musiał dodać swoją ścieżkę do data/paths lub stworzyć ją dynamicznie w skrypcie SCM (tzw. scmpath).

Kod:
05D6: clear_scmpath
05D7: add_point_to_scmpath x y z
05D7: add_point_to_scmpath x2 y2 z2
05D7: add_point_to_scmpath x3 y3 z3
// itd.

07E7: AS_assign_scmpath_to_actor $ADRIVE in_car $VCAR speed 17.0 flags 1 0 1 


Po przydzieleniu aktora do ścieżki, będzie on jechał bezpośrednio od punktu do punktu.

___________________
Administrator
Postów: 36 Dołączył: 2010-10-25
#
Tak używam zmodyfikowanej mapy.

Cóż sprawdzę to. Z innymi ustawieniami kierunku jazdy wszystko gra.

//edit: Dzięki wielkie za pomoc, użycie tych wpisów w main.scm, które mi podałeś pomogło rozwiązać mój problem. :)
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
W moim przypadku to nie działa. Samochód po do jechaniu na miejsce i tak skręca w lewo.
Kod:
:pentla3
wait 0
if
00EE:   actor $aktor_1 0 near_point 226.3813 1911.6829 radius 4.0 4.0 in_car
jf @pentla3
05D6: clear_scmpath
05D7: add_point_to_scmpath 226.5671 1881.9413 17.6406
07E7: AS_assign_scmpath_to_actor $aktor_1 in_car $barracks speed 8.0 flags 1 0 1 

Ktoś wie co jest nie tak w tym fragmencie skryptu?
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Takie punkty trzeba rozstawić dość często, jeden raczej nie starczy.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG