Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 42 Następny
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
To raczej po prostu wadliwie napisany kod, a nie problem z opcodem, który o ile dobrze wiem działa poprawnie.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Przy 2000 chyba nie ma sensu się z takim rozdzielaniem bawić. Z tego co wiem, to limit to nieco ponad 64 wierzchołków, więc Twój model nie wydaje się przesadnie ciężki.

A co do limitu TXD - zawsze masz txdp, gdzie możesz 'dziedziczyć' pliki tekstur.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie bardzo. I nie rozumiem, jaką masz trudność z tym? Generujesz liczbę i sprawdzasz, co wyszło. Tyle.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie. Cholera, czy Ty naprawdę coś już pisałeś w SCM? Wygląda na to że nie znasz nawet składni.

Umieściłem szkielet ifów wcześniej, teraz po prostu w miejsce moich komentarzy wstaw alternatywne miejsca spawnu...

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
No tak, opisałem to już wcześniej.

Cytat:
1. Wylosuj liczbę całkowitą przez GENERATE_RANDOM_INT_IN_RANGE i uzależnij wykonanie określonego kodu spawnu od wylosowanej wartości. Albo stwórz tablicę z koordynatami miejsc spawnu i użyj wylosowanej wartości jako indeksu.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Całkowita dowolność w losowaniu koordynatów oznacza, ze furgonetka mogłaby się zespawnować w jakimś dziwnym miejscu, np. na lotnisku lub niedaleko strefy 69 (bo tam też są ścieżki). Lepszym pomysłem byłoby stworzenie kilku(nastu) miejsc spawnu i ich losowanie, tak jak powiedziałem wcześniej.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
0 10 to przedział, z którego losujesz liczby...

Ustawianie furgonetki w dowolnym miejscu na mapie to nie jest zbyt dobry pomysł, ale jeśli naprawdę chcesz to zrobić, to wygeneruj losowe koordynaty (z przedziału -3000.0 - 3000.0) przez GENERATE_RANDOM_FLOAT_IN_RANGE, a potem znajdź najbliższą ścieżkę za pomocą GET_CLOSEST_CAR_NODE:

Kod:
0208: 0@ = random_float_in_ranges -3000.0 3000.0
0208: 1@ = random_float_in_ranges -3000.0 3000.0
02C1: store_to 0@ 1@ 2@ car_path_coords_closest_to 0@ 1@ 0.0



Grooviec4 napisał(a):
Dlatego ja bym wolał jakbyś mi od razu tutaj wstawił poprawiony skrypt jak to powinno prawidłowo wyglądać. A jak mi tu będziesz mówił o jakichś zmiennych to nici z tego.


Wysil się troszkę, to nie są zaawansowane rzeczy. Pytasz o podstawy.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
No to masz już szablon, i wstaw do niego to, co potrzebujesz. I pozbądź się zmiennych globalnych jak najszybciej.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie. Używaj. Własnych. Zmiennych. Globalnych. W. CLEO. W zasadzie poza $PLAYER_ACTOR, $PLAYER_CHAR i $ONMISSION odradzałbym używanie jakichkolwiek zmiennych globalnych, chyba że chcesz rozpieprzyć ludziom save'y.

I zależy co chcesz losować. Chodzi o te 4 markery? Jeśli tak, to wylosuj liczbę przed ich spawnowaniem i sprawdź wartość:

Kod:
if 10@ == 0
then
    
// marker 1...

else
    
if 10@ == 1
    then
        
// marker 2...

    else
        
if 10@ == 2
        then
            
// marker 3...

        else
            
// ...

        end
    
end
end

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie żebym był złośliwy, ale niedawno na GTAF napisałeś, że SCM to dla Ciebie pestka ;)

Nie rozumiem co objaśnić. Opcode losuje liczbę i zapisuje ją do zmiennej. Ty ją odczytujesz i na podstawie tej wartości ustalasz spawn, za pomocą ifów albo tablicy koordynatów.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Hmmm... chyba celem losowania jest sprawdzenie, co wylosowałeś, żeby w zależności od tej zmiennej wykonać inny kod?

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Czemu generujesz liczbę i ją od razu nadpisujesz?

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
1. Wylosuj liczbę całkowitą przez GENERATE_RANDOM_INT_IN_RANGE i uzależnij wykonanie określonego kodu spawnu od wylosowanej wartości. Albo stwórz tablicę z koordynatami miejsc spawnu i użyj wylosowanej wartości jako indeksu.

2. TASK_GO_STRAIGHT_TO_COORD

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie. Save mocno zależą od struktury maina, więc automatyczna korekta jest praktycznie nierealna.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Sprawdziłem, zadziałała.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Poprzedni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 42 Następny
Created & Powered by MakG