Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Język c++, jak każdy inny język programowania to obszerny temat programowania i nie da się go nauczyć po przeczytaniu jednego poradnika. Po niżej masz stronę gdzie są napisane podstawy pisania programów itd w tym języku. Jest tam całkiem sporo artykułów i myślę że ci coś to pomoże.
http://www.ithelpdesk.pl/
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
W tym twoim main całkiem coś źle jest pomieszane. Po niżej zrobiłem ci jak to powinno być mniej więcej zrobione.

Kod:
DEFINE OBJECTS 0
DEFINE MISSIONS 1
DEFINE MISSION 0 AT @MISJA
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS -1
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0


thread 'MAIN'

var
$PLAYER_CHAR : Player
end

set_weather 3
00C0: set_current_time 11 00
01F0: set_max_wanted_level_to 6

$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 730.7566, -480.0713, 16.3359)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)

$PLAYER_CHAR.SetClothes("PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("VEST", "VEST", Torso)
$PLAYER_CHAR.Build
$PLAYER_CHAR.CanMove(True)
062A: change_stat 165 (energy) to 1000.0   
062A: change_stat 23 (muscle) to 1000.0 
062A: change_stat 21 (fat) to 1000.0 
062A: change_stat 163 (health) to 1000.0 
062A: change_stat 160 (driving skill) to 1000.0 
062A: change_stat 229 (bike skill) to 1000.0 
062A: change_stat 223 (flying skill) to 1000.0 
062A: change_stat 230 (cicle skill) to 1000.0 
016C: restart_if_wasted at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 unknown 0
016D: restart_if_busted at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 unknown 0

fade 1 (out) 0 ms

start_mission 0

end_thread 

//tu piszemy misje
:MISJA
thread 'MISJA'
0247: request_model #MALE01 //ładuje podmieniona postac 
0247: request_model #hydra //ładuje hydre 
0247: request_model #landstal //ładuje landstala
038B: load_requested_models //sprawdza czy wszystkie wozy,postacie itd. zostały poprawnie załadowane
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 323.9663
09C7: change_player_skin $PLAYER_CHAR to #MALE01 //podmienia postac za cj
02EB: restore_camera_with_jumpcut //ustawia kamere zaraz za graczem

00A5: $hydra = create_car #hydra at 736.0438 -457.347 16.3359 
0175: set_car $hydra z_angle_to 148.8347

00A5: $landstal = create_car #landstal at 746.4933 -470.9455 16.3382
0175: set_car $landstal z_angle_to 121.8878
end_thread


Jeżeli nie ogarniasz tego programowania proponuje ci przeczytać jeszcze raz te poradniki na stronie głównej. Ja je czytałem po 10 razy nieraz jak próbowałem pisać misje a i tak nie łapie dużo rzeczy z tego co tan jest napisane. Co do tych opkodów to niestety ja nie znalazłem żadnej strony gdzie by to było wszystko opisane. Natomiast jeżeli chcesz sprawdzić jak w ogóle opkody są do użycia to w sb weź wybierz z menu narzędzia>narzędzia id>szukaj opcodów.

Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
to chyba w main.scm niepotrzebne ?

Tak jest w poradnikach więc zawsze to daje na zakończenie misji. Jak możesz to napisz co ten main ma robić w grze. Tak po kodzie jakoś nie bardzo mogę się połapać.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Coś musisz mieć w pozostałym kodzie źle zrobione bo to wydaje się być dobrze. Spróbuj w kleić coś takiego do swojego main

Kod:
DEFINE OBJECTS 0
DEFINE MISSIONS 1
DEFINE MISSION 0 AT @MISJA
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS -1
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0


thread 'MAIN'

var
$PLAYER_CHAR : Player
end

set_weather 3
00C0: set_current_time 21 00
01F0: set_max_wanted_level_to 6

$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 150.6657, -88.8536, 1.5726)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)

$PLAYER_CHAR.SetClothes("PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("VEST", "VEST", Torso)
$PLAYER_CHAR.Build
$PLAYER_CHAR.CanMove(True)

016C: restart_if_wasted at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 unknown 0
016D: restart_if_busted at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 unknown 0

fade 1 (out) 0 ms

start_mission 0

end_thread


//tu piszemy misje
:MISJA
thread 'MISJA'

0247: request_model #MALE01
038B: load_requested_models
09C7: change_player_skin $PLAYER_CHAR to #MALE01

end_thread


Po prostu wykasuj wszystki kod ze swojego main i zastąp tym. Powinno działać.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
Chcialbym zrobic zeby zamias cj byl zamieniony inny goscio z przechodniow

Takie coś można zrobić za pomocą cleo. Jest to bardzo prościutki skrypt i dlatego daje ci gotowca.

Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP
0247: request_model #wmyri
038B: load_requested_models 
09C7: change_player_skin $PLAYER_CHAR to #wmyri 
0A93: end_custom_thread


Jeżeli chcesz innego przechodnia podstawić to zmieniasz nazwę w tym skrypcie z
Kod:
#wmyri
np. na
Kod:
#fbi

gdzie #tu nazwa to nazwa peda. Nazwę przechodnia można sprawdzić w programie o nazwie "ped editor"

Co do reszty to już ci Terminator3.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Niestety nie ma innego edytora graficznego z taką możliwością ustawiania obiektów. Po za tym to trochę nie możliwe żeby ci nie działał. Skoro gta sa ci działa bez problemu to i edytor też powinien. Podaj jaki masz sprzęt i jakiej wersji edytora używasz. Może ktoś coś poradzi na to.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie ma co. Zaraz włosy sobie z głowy powyrywam. Trąbienie nic nie daje. No nie wiem co już robić. Może ktoś inny wie? Albo przynajmniej ma sejva że można swobodnie się poruszać po mieście.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Właśnie nie mam możliwości poruszania się jeszcze po mieście. Jak by ktoś nie wiedział w którym momencie jest to daje parę fotek.
http://img706.imageshack.us/img706/9750/11173781.th
http://img706.imageshack.us/img706/9057/74975780.th
No i właśnie przy tym drugim zdjęciu jest pokazane żeby wjechać do czekponta i dać jakiś sygnał. No ale nie bardzo wiem co trzeba zrobić.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
To możesz zrobić po przez map edytor. Po niżej masz poradnik jak ustawiać w tym obiekty.

http://www.gta-mods.pl/forum/topics/view/id/16
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Pobrałem sobie tego moda co na stronie głównej w newsie jest. Zainstalowałem i zacząłem przechodzić misje. Jednak mam problem z jedną misją. A mianowicie to jest ta misja gdzie trzeba stać półciężarówką podyktowanym przez czekpońt i jak się nie mylę to dać sygnał żeby coś się działo. Jednak nie bardzo wiem właśnie co trzeba w cisnąć. Ktoś wie? //Dokładnie to jest ta misją po misji o nazwie Phil.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Widać coś jednak jest źle skoro modelu nie widać w grze. Sprawdź w tym programie co robiłeś a robiłeś pewnie w 3dsmax czy obiekt nie jest przypadkiem obrócony na lewą stronę.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Na stronie cdaction pisali ze wersja pudełkowa na ps3 będzie kosztować około 116zł, ale nie podali ile na PC. Przypuszczam że gdzieś w granicach 80zł.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
No teraz działa. Tylko ja to robiłem inaczej wcześniej. Do robienia kolizji mam jakieś dwa skrypty. Te taki mini programiki do 3dsmax(czy jak to się nazywa). I w wcześniej robiłem tym pierwszym. Dopiero po twojej odpowiedzi sprawdziłem tym drugim i rzeczywiście działa. Po za tym należy przy tworzeniu pliku col wybrać opcje "col 2" bo przy "col 3" powoduje crasza gry jeżeli doda się tą trawę do obiektu. No i jak by ktoś robił i dalej nie miał trawy to należy w opcja przy grafice visual dać na Low.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
A ja mam tylko dwie opcje do wyboru i nie wiem czemu. Co ciekawe jak podglądałem oryginalne obiekty col z gta sa to jest ich tam całkiem sporo przy tym grass. Może ktoś wie czemu tak jest?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
No i nie działa. To znaczy trawy nie widać po zrobieniu tego co napisałeś. Ale za to model zrobił się jaśniejszy. Zrobiłem sobie taką mała wysepkę i w zielonych miejscach chcę dodać właśnie taką trawę jak na skrenie wyżej. A gdzie czytałem właśnie że to się robi przez ten edytor. No chyba że to jednak inaczej.
Created & Powered by MakG