Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2010-02-06 15:14:07
Ostatnio zaczynam bawić się w sanny builder i mam mały kłopot
Kod:
0247: request_model #MALE01
:MAIN_2
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
0248: model #MALE01 available
004D: jump_if_false @MAIN_2
09C7: change_actor $PLAYER_ACTOR skin_to #MALE01
czy coś w tym kodzie jest źle ?? ponieważ gdy gra się wczyta wyskakuje raport o błędach
powiem jeszcze że skin male01 to wykonany przeze mnie ped, działa bo widziałem go już nieraz jako przechodnia
P.S jest jakieś wiki do sanny buildera z listą opcodów czy coś ?
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2010-02-06 15:30:49
Coś musisz mieć w pozostałym kodzie źle zrobione bo to wydaje się być dobrze. Spróbuj w kleić coś takiego do swojego main
Kod:
DEFINE OBJECTS 0
DEFINE MISSIONS 1
DEFINE MISSION 0 AT @MISJA
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS -1
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0
thread 'MAIN'
var
$PLAYER_CHAR : Player
end
set_weather 3
00C0: set_current_time 21 00
01F0: set_max_wanted_level_to 6
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 150.6657, -88.8536, 1.5726)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("VEST", "VEST", Torso)
$PLAYER_CHAR.Build
$PLAYER_CHAR.CanMove(True)
016C: restart_if_wasted at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 unknown 0
016D: restart_if_busted at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 unknown 0
fade 1 (out) 0 ms
start_mission 0
end_thread
//tu piszemy misje
:MISJA
thread 'MISJA'
0247: request_model #MALE01
038B: load_requested_models
09C7: change_player_skin $PLAYER_CHAR to #MALE01
end_thread
Po prostu wykasuj wszystki kod ze swojego main i zastąp tym. Powinno działać.
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2010-02-06 15:33:04
Cały mój main.scm:
Kod:
;-------------MAIN---------------
:MAIN_1
03A4: name_thread 'MAIN'
016A: fade 0 () 0 ms
042C: set_total_missions_to 0
030D: set_total_mission_points_to 0
01F0: set_max_wanted_level_to 4
0111: set_wasted_busted_check_to 0 (disabled)
00C0: set_current_time 10 0
$SpawnX = 0.0
$SpawnY = 0.0
$SpawnZ = 30.0
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at $SpawnX $SpawnY
03CB: set_camera $SpawnX $SpawnY $SpawnZ
062A: change_stat 165 (energy) to 999.0 ; float
062A: change_stat 23 (muscle) to 999.0 ; float
062A: change_stat 21 (fat) to 0.0 ; float
062A: change_stat 163 (health) to 999.0 ; float
062A: change_stat 160 (driving skill) to 999.0 ; float
062A: change_stat 229 (bike skill) to 999.0 ; float
062A: change_stat 223 (flying skill) to 999.0 ; float
062A: change_stat 230 (cicle skill) to 999.0 ; float
0629: change_stat 181 (islands unlocked) to 4 ; integer see statdisp.dat
0629: change_stat 68 () to 0 ; integer see statdisp.dat
0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at $SpawnX $SpawnY $SpawnZ
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group
01F5: $PLAYER_ACTOR = create_emulated_actor_from_player $PLAYER_CHAR
0373: set_camera_directly_behind_player
0173: set_actor $PLAYER_ACTOR z_angle_to 262.0
01B6: set_weather 12
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes "bballjackrstar" "bbjack" 0
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes "JEANSDENIM" "JEANS" 2
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes "SNEAKERBINCBLK" "SNEAKER" 3
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes "PLAYER_FACE" "HEAD" 1
070D: $PLAYER_CHAR
04BB: select_interior 0 ;; select render area
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)
01B7: release_weather
016C: restart_if_wasted at $SpawnX $SpawnY $SpawnZ angle 0.0 unknown 0
0247: request_model #male01
:MAIN_2
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
0248: model #male01 available
004D: jump_if_false @MAIN_2
09C7: change_actor $PLAYER_ACTOR skin_to #male01
0247: request_model #hydra
:MAIN_3
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
0248: model #hydra available
004D: jump_if_false @MAIN_3
00A5: $vehicle = create_car #hydra at $SpawnX $SpawnY $SpawnZ
036A: put_actor $PLAYER_ACTOR in_car $vehicle
016A: fade 1 () 1000 ms
0001: wait 100 ms
03E6: remove_text_box
:MAIN_4
0001: wait 2500 ms
0002: jump @MAIN_4
Cytat:
end_thread
to chyba w main.scm niepotrzebne ?
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2010-02-06 15:41:59
Cytat:
to chyba w main.scm niepotrzebne ?
Tak jest w poradnikach więc zawsze to daje na zakończenie misji. Jak możesz to napisz co ten main ma robić w grze. Tak po kodzie jakoś nie bardzo mogę się połapać.
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2010-02-06 15:47:50
To jest tylko taki testowy prosty main... ustawia różne rzeczy podstawowe typu skil itp. tworzy pojazd hydrę w danym miejscu i chcę do tego dodać by zamiast poruszać się CJ chodziło się ped'em o nazwie male01
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2010-02-06 16:19:23
W tym twoim main całkiem coś źle jest pomieszane. Po niżej zrobiłem ci jak to powinno być mniej więcej zrobione.
Kod:
DEFINE OBJECTS 0
DEFINE MISSIONS 1
DEFINE MISSION 0 AT @MISJA
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS -1
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0
thread 'MAIN'
var
$PLAYER_CHAR : Player
end
set_weather 3
00C0: set_current_time 11 00
01F0: set_max_wanted_level_to 6
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 730.7566, -480.0713, 16.3359)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("VEST", "VEST", Torso)
$PLAYER_CHAR.Build
$PLAYER_CHAR.CanMove(True)
062A: change_stat 165 (energy) to 1000.0
062A: change_stat 23 (muscle) to 1000.0
062A: change_stat 21 (fat) to 1000.0
062A: change_stat 163 (health) to 1000.0
062A: change_stat 160 (driving skill) to 1000.0
062A: change_stat 229 (bike skill) to 1000.0
062A: change_stat 223 (flying skill) to 1000.0
062A: change_stat 230 (cicle skill) to 1000.0
016C: restart_if_wasted at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 unknown 0
016D: restart_if_busted at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 unknown 0
fade 1 (out) 0 ms
start_mission 0
end_thread
//tu piszemy misje
:MISJA
thread 'MISJA'
0247: request_model #MALE01 //ładuje podmieniona postac
0247: request_model #hydra //ładuje hydre
0247: request_model #landstal //ładuje landstala
038B: load_requested_models //sprawdza czy wszystkie wozy,postacie itd. zostały poprawnie załadowane
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 323.9663
09C7: change_player_skin $PLAYER_CHAR to #MALE01 //podmienia postac za cj
02EB: restore_camera_with_jumpcut //ustawia kamere zaraz za graczem
00A5: $hydra = create_car #hydra at 736.0438 -457.347 16.3359
0175: set_car $hydra z_angle_to 148.8347
00A5: $landstal = create_car #landstal at 746.4933 -470.9455 16.3382
0175: set_car $landstal z_angle_to 121.8878
end_thread
Jeżeli nie ogarniasz tego programowania proponuje ci przeczytać jeszcze raz te poradniki na stronie głównej. Ja je czytałem po 10 razy nieraz jak próbowałem pisać misje a i tak nie łapie dużo rzeczy z tego co tan jest napisane. Co do tych opkodów to niestety ja nie znalazłem żadnej strony gdzie by to było wszystko opisane. Natomiast jeżeli chcesz sprawdzić jak w ogóle opkody są do użycia to w sb weź wybierz z menu narzędzia>narzędzia id>szukaj opcodów.
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2010-02-07 12:44:42
mam problem, ponieważ po złapaniu przez policję zamiast tym gościem chodzę jakimś powyginanym CJ'em
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2010-02-08 00:19:14
U mnie też ten problem się pojawił jak np. wszedłem do budynku to postać miała po wywijane nogi i ręce. Nie sprawdziłem tego wcześniej. Ale bądź co bądź możesz spróbować wykasować tę część kodu:
Kod:
062A: change_stat 165 (energy) to 1000.0
062A: change_stat 23 (muscle) to 1000.0
062A: change_stat 21 (fat) to 1000.0
062A: change_stat 163 (health) to 1000.0
062A: change_stat 160 (driving skill) to 1000.0
062A: change_stat 229 (bike skill) to 1000.0
062A: change_stat 223 (flying skill) to 1000.0
062A: change_stat 230 (cicle skill) to 1000.0
u mnie to pomogło.