Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Kod:
{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .cs}

//-------------MAIN---------------
0000: NOP

//pojazdy
Model.Load(#topfun)
//aktorzy
Model.Load(#LSV3)
038B: load_requested_models

:test_1
wait 0
if
0256: player $PLAYER_CHAR defined 
jf @test_1

04BB: select_interior 0
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 0
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at 2534.252 -1707.3306 13.451
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 190.0
02EB: restore_camera_with_jumpcut 

:start_1
0395: clear_area 1 at 2535.7832 -1714.6282 12.4826 radius 8.0
$pojazd_1 = Car.Create(#topfun, 2538.4143, -1716.0818, 11.38)
Car.Angle($pojazd_1) = 195.2518  
0519: set_car $pojazd_1 locked 1 
0657: car $pojazd_1 open_componentA 4 
0657: car $pojazd_1 open_componentA 5
$aktor_1 = Actor.Create(CivMale, #LSV3, 2535.7832, -1714.6282, 12.4826)
Actor.Angle($aktor_1) = 356.6949

04CE: $ikona_1 = create_icon_marker_without_sphere  18 at  2535.7585 -1713.4692  13.4719
03BC: $marker_1 = create_sphere_at 2535.7585 -1713.4692 13.4719 radius 1.0

060B: set_actor $aktor_1 decision_maker_to 32
0575: set_actor $aktor_1 pinned_position 1

:petla1
wait 0
if
00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2535.7585 -1713.4692 radius 0.5 0.5 on_foot 
jf @petla2
0395: clear_area 1 at 2535.7832 -1714.6282 12.4826 radius 8.0
0581: enable_radar 0
0826: enable_hud 0
03BD: destroy_sphere $marker_1
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
0639: AS_actor $PLAYER_ACTOR rotate_to_actor $aktor_1
0639: AS_actor $aktor_1 rotate_to_actor $PLAYER_ACTOR
Camera.SetPosition(2532.9404, -1710.443, 13.452, 0.0, 0.0, 0.0)
Camera.PointAt(2532.9404, -1710.443, 13.452, 2)
0159: camera_on_ped $PLAYER_ACTOR 15 2 

jump @menu_1

:petla2
wait 0
if or
0118:   actor $aktor_1 dead
0119:   car $pojazd_1 wrecked 
jf @petla1
03BD: destroy_sphere $marker_1
Marker.Disable($ikona_1)
0519: set_car $pojazd_1 locked 0
wait 3200
009B: destroy_actor $aktor_1
wait 1200
00A6: destroy_car $pojazd_1
wait 3000
:petla3
wait 0
if 
80FF:   not actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere 2535.7585 -1713.4692 13.4719 radius 50.0 50.0 30.0 on_foot 
jf @petla3

jump @start_1


:menu_1
08D4: $menu_1 = create_panel_with_title 'TXT1' position 31.4 180.0 width 179.9 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 1
08DB: set_panel $menu_1 column 0 header 'DUMMY' data 'TXT6' 'TXT7' 'TXT8' 'TXT9' 'TXT10' 'TXT11' 'TXT12' 'TXT13' 'TXT14' 'TXT15' 'TXT16' 'TXT17'


:czekaj_na_wybor
wait 0
if
00E1: player $PLAYER_CHAR pressed_key 4 //tab
jf @czekaj_na_wybor



08D7: $test_1 = panel $menu_1 active_row
//08DA: remove_panel $menu_1
//03E6: remove_text_box



0871: init_jump_table $test_1 total_jumps 8 default_jump 0 -1 jumps 0 @a2 1 @a2 2 @a3 3 @a4 4 @a5 5 @a6 6 @a7



:a1
0395: clear_area 1 at 2535.7832 -1714.6282 12.4826 radius 8.0
$pojazd_1 = Car.Create(#topfun, 2538.4143, -1716.0818, 15.38)

:a2
0395: clear_area 1 at 2535.7832 -1714.6282 12.4826 radius 8.0
$pojazd_1 = Car.Create(#topfun, 2538.4143, -1716.0818, 18.38)

:a3

:a4

:a5

:a6

:a7

0A93: end_custom_thread


Na razie to mam tyle. Próbuje to robić ale jak bym nie ustawiał to zawsze się robi to jak napisałem wyżej.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
W moim menu mam kilka pozycji do wyboru i po zaznaczeniu chciałbym żeby tą zaznaczoną rzecz dało się wybrać, a nie bez względu którą zaznaczę to zawsze jedno i to samo się wybiera. Jakie takie coś zrobić?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Dobra teraz działa.

Cytat:
(...) - z-m-i-e-n-n-e l-o-k-a-l-n-e (...)

No właśnie tego nie rozumiem. Dlaczego to trzeba zmieniać. Przecież tak jak daje też działa wydaje się że bez problemu więc dlaczego to trzeba tak nazywać.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Zacząłem robić pewnego moda. Kiedy wezmę nową grę to owy skrypt powoduje że grę wywala do pulpitu. Natomiast jak się wczyta grę przez sejwa to ten skrypt działa poprawnie. Może ktoś wie co jest nie tak?

Kod:
{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .cs}

//-------------MAIN---------------
0000: NOP
//pojazdy
Model.Load(#topfun)
//aktorzy
Model.Load(#LSV3)
//obikety
Model.Load(1815)
038B: load_requested_models


04BB: select_interior 0
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 0
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at 2534.252 -1707.3306 13.451
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 190.0
02EB: restore_camera_with_jumpcut 

:start_1
0395: clear_area 1 at 2535.7832 -1714.6282 12.4826 radius 8.0
$pojazd_1 = Car.Create(#topfun, 2538.4143, -1716.0818, 11.38)
Car.Angle($pojazd_1) = 195.2518  
0519: set_car $pojazd_1 locked 1 
0657: car $pojazd_1 open_componentA 4 
0657: car $pojazd_1 open_componentA 5
$aktor_1 = Actor.Create(CivMale, #LSV3, 2535.7832, -1714.6282, 12.4826)
Actor.Angle($aktor_1) = 356.6949

04CE: $ikona_1 = create_icon_marker_without_sphere  18 at  2535.7585 -1713.4692  13.4719
03BC: $marker_1 = create_sphere_at 2535.7585 -1713.4692 13.4719 radius 1.0

060B: set_actor $aktor_1 decision_maker_to 32
0575: set_actor $aktor_1 pinned_position 1

:petla1
wait 0
if
00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2535.7585 -1713.4692 radius 0.5 0.5 on_foot 
jf @petla2
0395: clear_area 1 at 2535.7832 -1714.6282 12.4826 radius 8.0
0581: enable_radar 0
0826: enable_hud 0
03BD: destroy_sphere $marker_1
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
0639: AS_actor $PLAYER_ACTOR rotate_to_actor $aktor_1
0639: AS_actor $aktor_1 rotate_to_actor $PLAYER_ACTOR
Camera.SetPosition(2532.9404, -1710.443, 13.452, 0.0, 0.0, 0.0)
Camera.PointAt(2532.9404, -1710.443, 13.452, 2)
0159: camera_on_ped $PLAYER_ACTOR 15 2 

jump @menu_1

:petla2
wait 0
if or
0118: actor $aktor_1 dead
0119:   car $pojazd_1 wrecked 
jf @petla1
03BD: destroy_sphere $marker_1
Marker.Disable($ikona_1)
0519: set_car $pojazd_1 locked 0
wait 3200
009B: destroy_actor $aktor_1
wait 1200
00A6: destroy_car $pojazd_1
wait 3000
:petla3
wait 0
if 
80FF:   not actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere 2535.7585 -1713.4692 13.4719 radius 50.0 50.0 30.0 on_foot 
jf @petla3

jump @start_1

:menu_1
08D4: $panel_1 = create_panel_with_title 'TXT1' position 10.0 70.0 width 300.0 columns 1 interactive 1 background 1 alignment 0
0A93: end_custom_thread
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
Decision Maker

W tym momencie nie bardzo wiem o co ci chodzi. Mógł byś podać o który opcod ci chodzi jeżeli to o opcod w ogóle chodzi?

//edit, chyba znalazłem opcoda o którego ci chodzi i jak by ktoś kiedyś potrzebował to go daje po niżej.

Kod:
060B: set_actor $aktor_1 decision_maker_to 32


boć co bądź gostek nie podnosi rąk jak się go doda :).
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
To:
Kod:
0247: request_model #ARMY
038B: load_requested_models 

Powinno być chyba na początku skryptu czyli pod tym {$CLEO .cs}
A cha i w cleo w gta vc jak się tym bawiłem to nieco inny szablon był z takim początkiem :
Kod:
{$VERSION 2.2.0000}
{$CLEO .cs}

//-------------MAIN---------------
0000: 

Czyli to co wyżej napisałem to powinno być pod tymi zerami.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Po pierwsze uno. Źle zbudowany mań. Powinno być mniej więcej coś takiego jak poniżej.
Po drugie uno. Jeżeli tworzysz pętle powinieneś w niej odczekać chociaż zero sekund. Jeżeli tego nie zrobisz to spowoduje crasza gry.
Potrzecie uno. Jeżeli tworzysz markera, a potem go usuwasz to opcodowi który usuwa tego markera nadaj mu taką samą nazwę jak przy jego tworzeniu.


Kod:
DEFINE OBJECTS 0
DEFINE MISSIONS 1
DEFINE MISSION 0 AT @INITIAL      

{$VERSION 2.2.0000}

//-------------MAIN---------------
thread 'MAIN' 
fade 0 0 
00C0: set_current_time 22 0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 83.0 -849.8 
Camera.SetAtPos(83.0, -849.8, 9.3)
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, -1410.3014, -829.0389, 14.8713)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
wait 1500
fade 1 1500
start_mission 0  // Initial

end_thread  

:INITIAL
thread 'INITIAL'
0247: request_model #DELUXO
0247: request_model 19
038B: load_requested_models

00A5: $woz1 = create_car #DELUXO at -1407.5679 -822.3035 14.5649
0175: set_car $woz1 z_angle_to -30.0
0186: $marker1 = create_marker_above_car $woz1

:petla1
wait 0
if
00DB:actor $PLAYER_ACTOR in_car $woz1
jf @petla1
0164: disable_marker $marker1 
0570: $marker2 = create_asset_radar_marker_with_icon 23 at -1402.7126 -752.8752 14.5611 
        
:petla2
wait 0
if
0100:   actor $PLAYER_ACTOR near_point_in_car -1402.7126 -752.8752 14.5611 radius 1.0 1.0 1.0 sphere 0 
jf @petla2
0164: disable_marker $marker2
end_thread  



I po czwarte uno. Jeżeli dopiero zaczynasz zabawę w tworzenie misji to proponuje używać nie tylko tobie ale i każdemu kto to robi programu o nazwie "D3DWindower". Powoduje on otwarcie gta w okienku. Jak gra się w tedy zatnie to będziemy mieli łatwy dostęp do pulpitu i łatwo w tedy taką grę wyłączmy nie resetując przy tym komputera.

Cytat:
Poza tym, czemu nikt tutaj nie używa zmiennych lokalnych? :/

Pewnie dlatego że nikt tego robić nie umie.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Niech mi ktoś powie, jak to jest zrobione w tym modzie na filmiku że są własne głosy dodane. Głownie to mi chodzi jakie opcody do tego zostały użyte.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Czy mi się wydaje czy takie plik .cm w pliku .cs można włączyć tylko raz? Bo jak próbuje uruchomić drugi to mnie wywala z gry. I jeżeli to możliwe to jak zatrzymać działanie takiego pliku .cm?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Dzięki działa :). Co do tego drogiego to sposobem jakim ty to tłumaczysz żeby to robić to przydał by się do tego jakiś rozbudowany poradnik bo w moim przypadku ciężko mi to zrozumieć.

I na koniec taka uwaga. Swoje urazy zachowajcie dla siebie to nie wp czy inne serwisy tego typu gdzie by kogo to obchodziło co macie do siebie. A jeżeli nie chcesz czegoś tłumaczyć to nie pisz.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Albo coś źle robię albo mama coś do cleo nie doinstalowane. Bo jak robię taki na próbę skrypt to gdy dojedzie do momentu gdzie ma się uruchomić ten cały .cm to mnie wywala z gry.

W głównym pliku .cs mam tak

Kod:
{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .cs}

//-------------MAIN---------------
0000: NOP 
Model.Load(426)
038B: load_requested_models 

$p1 = Car.Create(426, 2459.8572, -1656.1565, 13.0461)
Car.Angle($p1) = 90.0
05CB: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car $p1 as_driver 0 ms 
wait 1000
00BC: show_text_highpriority GXT 'TEST_1' time 1200 flag 1 
wait 1200
00BC: show_text_highpriority GXT 'TEST_2' time 1200 flag 1  
wait 1200
00BC: show_text_highpriority GXT 'TEST_3' time 1200 flag 1
wait 1200
00BC: show_text_highpriority GXT 'TEST_4' time 1200 flag 1
wait 1000
0A94: start_custom_mission "missionsCustomMission1"

0A93: end_custom_thread 


A w pliku .cm tak

Kod:
{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .cm}
//-------------MAIN---------------
0000: NOP 
Model.Load(426)
038B: load_requested_models 

$p3 = Car.Create(426, 2434.4788, -1656.6714, 12.9785)
Car.Angle($p3) = 90.0
0A93: end_custom_thread 


No i co jest nie tak?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
One dla mnie tajemnicą też są. A ten katalog missions to gdzie utworzyć, w folderze cleo? No i jak te pliki tworzyć?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Może jeszcze aktualne. Znalazłem opcoda dzięki któremu nasza postać z pojazdu może strzelać. Wygląda on tak:

Kod:
0713: actor 3@ driveby_actor $PLAYER_ACTOR car -1 point 0.0 0.0 0.0 radius 500.0 8 1 firing_rate 90


3@ - postać która ma strzelać

$PLAYER_ACTOR - jak ustawisz w ten sposób to postać będzie strzelać do ciebie. Można też to ustawić żeby strzelała do innego bota. Jeżeli nie chcesz żeby strzelała to dajesz -1.

-1 - zamiast minus jeden możesz dać tu żeby strzelała do konkretnego samochodu. Tylko pamiętaj, żeby wyłączyć strzelanie do postaci.

point 0.0 0.0 0.0 - nie bardzo wiem czemu to służy, najlepiej zostawić to w spokoju

radius 500.0 - wydaje mi się że to służy temu że jak postać dopiero wejdzie w okolice pojazdu to z tego pojazdu dopiero zacznie ta postać strzelać

8 1 - jak się nie mylę to styl strzelania z pojazdu. ale niestety nie wiem jakie są inne style.

firing_rate 90 - to chyba jak szybko ma strzelać z pojazdu.

To na razie tyle. Jeszcze poszukam opcodu na to że postać która kieruje dany pojazd jechała za nami i jak znajdę to napisze.

//edit znalzłem. Wygląda on tak:
Kod:
07F8: car 1@ follow_car 5@ radius 10.0

to radius to jest jak blisko do naszego pojazdu może się zbliżyć pojazd który nas ściga . Im niej tym jest bliżej.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
To tego to już całkowicie nie rozumiem :|. Ledwo łapie o co chodzi z tymi normalnymi pętlami a ty mi piszesz coś takiego :).
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
A jak do tej pętli dodać pętle która sprawdzić czy gracz dotarł do wyznaczonego celu?
Created & Powered by MakG