Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
zamiast tak:
Kod:
:Sprawdzenie_Modeli
wait 0
if
 0248:   model 24 available
 0248:   model 25 available
jf @Sprawdzenie_Modeli

009A: 0@ = create_actor_pedtype 24 model 24 at 2263.5703 -1241.5696 23.9766
009A: 1@ = create_actor_pedtype 24 model 25 at 2263.2964 -1242.64 23.9766

03BC: 2@ = create_sphere_at 2264.2297 -1241.8505 23.9766 radius 1.0
018A: 3@ = create_checkpoint_at 2264.2297 -1241.8505 23.9766


:sprawdzanie_gracza
wait 0
if
00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2264.2297 -1241.8505 radius 1.0 1.0 on_foot
jf @sprawdzanie_gracza

03BD: destroy_sphere 2@ // sfera
0164: disable_marker 3@ // kwadracik na radarze

zrób tak:
Kod:
:Sprawdzenie_Modeli
wait 0
if
 0248:   model 24 available
 0248:   model 25 available
jf @Sprawdzenie_Modeli



:sprawdzanie_gracza
wait 0
if
00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2264.2297 -1241.8505 radius 1.0 1.0 on_foot
jf @sprawdzanie_gracza

009A: 0@ = create_actor_pedtype 24 model 24 at 2263.5703 -1241.5696 23.9766
009A: 1@ = create_actor_pedtype 24 model 25 at 2263.2964 -1242.64 23.9766

03BC: 2@ = create_sphere_at 2264.2297 -1241.8505 23.9766 radius 1.0
018A: 3@ = create_checkpoint_at 2264.2297 -1241.8505 23.9766

03BD: destroy_sphere 2@ // sfera
0164: disable_marker 3@ // kwadracik na radarze

Postacie dopiero się z respawnują jak wejdziesz do czekponta. Po za tym wydaje mi się że te pętle można zapisać też w ten sposób.
Kod:
:sprawdzanie_gracza_modeli
wait 0
if and
016B: fading
0248:   model 24 available
0248:   model 25 available
00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2264.2297 -1241.8505 radius 1.0 1.0 on_foot
jf @sprawdzanie_gracza_modeli
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
co masz na myśli pisząc "znajomość narzędzi do wstawiania gotowych terenów"? Masz już jakiś gotowy teren, który trzeba dodać do gry, czy jak?

Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Albo wręcz przeciwnie. Zapomniał wstawić przecinków. Najlepiej pokaż tego opcoda co zmieniałeś w nim współrzędne.
edit// nie wiem czemu ale dwa posty mi napisało. Proszę o skasowanie zbędnego posta.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Albo wręcz przeciwnie. Zapomniał wstawić przecinków. Najlepiej pokaż tego opcoda co zmieniałeś w nim współrzędne.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
1.Jak zrobić, by zniknął obrazek z mapki?
2.Jak zrobić by zniknął checkpoint?

Kod:
Marker.Disable(1@)
Usuwa jednocześnie to i to.
Cytat:
3.I jak zmienić, bo jak dostaje kasę to pisze $5000 ale dostaje $500

W opkodzie 0109: tam gdzie pisze money + zmień liczbę na 5000
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Źle wpisane współdłużne w pętli sprawdzającej i źle stworzona pętla. Powinno być coś takiego.

Kod:
:MISSI0NSTART
02A7: 1@ = create_icon_marker_and_sphere 22 at 2459.0408 -1687.2944 13.5418 28.367 radius 3.0

:sprawdzenie
wait 0
if
00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2459.0408 -1687.2944 radius 2.0 2.0 on_foot 
jf @sprawdzenie

:sukces

01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 5000 time 5000 style 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 500
0394: play_music 1
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
białą alphe

w przypadku takiej tekstury to owszem, ale np. jak chcesz stworzyć pół przezroczystą teksturą to już musisz to ręcznie dodawać. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Tworzenie archiwum TXD za pomocą programu G_TXD

G_TXD jest programem dzięki, któremu łatwiej możemy tworzyć pliki w formacie „txd” niż w programie „Txd Workshop” i jest on o wiele bardziej intuicyjny.

http://img11.imageshack.us/img11/6093/gtxd1

Żeby móc dodawać tekstury do pliku txd w programie G_TXD najpierw należy go stworzyć. W tym celu z menu wybierz „File”>”New”.
http://img138.imageshack.us/img138/9859/gtxd2

W okienku tworzenia nowego pliku „TXD” wpisz dowolną nazwę np. „plik_testowy” i kliknij na zapisz.

http://img806.imageshack.us/img806/2504/gtxd3

W tym momencie program zapyta się jaki format tekstur zapisu ma wybrać . Więc jeżeli tekstury mają być przeznaczone dla GTA San Andreas to wybierasz format gta sa.

http://img196.imageshack.us/img196/8793/gtxd7

Tym sposobem plik został stworzony w wybranym wcześniej folderze.

Żeby dodać tekstury do stworzonego archiwum "txd" z menu wybierz „Commands”>”Add”

http://img607.imageshack.us/img607/9931/gtxd4

W wygenerowanym oknie przez program możesz dodawać dowolne tekstury. Żeby je dodać wystarczy otworzyć folder z teksturami i przeciągnąć je do owego okna.

http://img193.imageshack.us/img193/6660/gtxd5

Jeżeli dodałeś tekstury, które chciałeś dodać do pliku „txd” kliknij na przycisk o nazwie „Add”. Tym sposobem tekstury zostały załadowane do wczesnej stworzonego archiwum o nazwie „plik_testowy.txd”. No i w zasadzie pracy z programem to tyle. Teraz wystarczy zapisać zmiany. Żeby to zrobić z menu wybierz „File”>„Save”.

http://img256.imageshack.us/img256/7547/gtxd6


Porady:
#jak ktoś wcześniej bawił się programem o nazwie „Txd Workshop” przy nim ręcznie należało dodawać nazwy tekstur przy ich dodawaniu. „G_TXD” potrafi je przypisać automatycznie podczas przeciągania tekstur z folderu do wcześniej wspomnianego okna.
#program ma możliwość automatycznego ustawiania tekstur alpha. Więc jeżeli główna tekstura ma nazwę „okno_01”, to tekstura alpha powinna mieć nazwę „okno_01a” i dodając taką teksturę wystarczy przeciągnąć tą normalną teksturę, a tekstura alpha zostanie dopisana automatycznie.
#w programie „Txd Workshop” należało ustawić ręcznie odpowiednią kompresje tekstur. Ten program potrafi to zrobić automatycznie i nic nie trzeba w nim zmieniać.
#jak wiadomo przy większej ilości tekstur przeciąganie z każdej osobna mogło by być czasochłonne nawet w tym programie. Dzięki temu programowi można to zrobić za jednym zamachem. Wystarczy zaznaczyć wszystkie tekstury(poza teksturami alpha) i przeciągnąć je do wspomnianego wcześniej okna.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
jak zrobic zeby po pewnym czasie gry odblokowaly sie samochody
tutaj musiał byś napisać do tego odpowiedni skrypt, który by aktywował po pewnym czasie ustawione samochody.

Cytat:
z biegiem czasu nasz player sie postarzal i mial inny ciuch
to co wyżej, czyli napisane odpowiedniego skryptu i ewentualnie dorobienie nowego modela cj jako postarzałego gościa.

Cytat:
mam zrobione tektury drogi, murów ścian itp. ale widzę że mogę wstawić tylko jeden zestaw tektur
mi chodzi o to żeby po kilku latach fabuły wgrały się inne tektury drogi, itp.

To też jest możliwe. Jednak przy tym by było bardzo dużo pracy i wiąże się to z ustawianiem modeli w cleo.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Czy skrypt jest to nie wiem.

Cytat:
1.Witam was serdecznie. Właśnie mam plan zrobić skrypt CLEO. A mianowicie czy można ustawić np. , że kolo do mnie mówi a ty możesz odpowiedzieć lub nie czyli na Y odpowiadasz a na N nie odpowiadasz.

Do tego możesz wykorzystać triala pod tytułem tworzenie wewnętrznego menu.
np.
ped wymawia takie zdanie "czy chcesz skorzystać z któregoś pojazdu" i w tedy pojawia się menu gdzie masz możliwość wybory odwiedzi tak lub nie i dalej toczy się akcja.

Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Z tematu wyraźnie idzie wyczytać że to jest mod do COD i się nie dziw że każdy to tak odbiera. Po za tym przydały by się jakieś fotki i filmik.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jest chyba mod gdzie można grać we dwóch na PC, tak jak jest to zrobione na ps2 i to byś mógł wykorzystać do tego.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jeżeli chcesz wsadzić PEDA do pojazdu RC i tak żeby go widać nie było spróbuj tego opcodu
Kod:
046E: put_player $PLAYER_CHAR in_RC_mode_at 1947.2567 -2442.3542 13.5391 angle 40.09 RC_model #RCTIGER 
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Czy jest może jakiś może mod albo opcja w samej grze, która potrafiła by wyłączyć cień postaci. Przeszkadza mi to w pewnym eksperymencie.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie napisałeś, której wersji używasz. Ale boć co bądź spróbuj v0.21b lub med v0.32.
Created & Powered by MakG