Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Poradnik na ten temat postaram się w przyszłym tygodniu napisać lub najpóźniej w następnym. Póki co tutaj masz triala po angielsku do tego. Robiłem według niego taką rozwalającą się ławkę i efekt wyszedł nawet całkiem niezły. Jeżeli interesuje cię jaki efekt udało mi się z tego uzyskać to plik modelu możesz pobrać z tąd i sprawdzać jak to działa na nowym modelu. Oprócz dodania tego modelu do gry będziesz musiał jeszcze dodać taką linijkę kodu:
Kod:
lawka_01, 50.0, 100.0   0.99, 0.05, 50.0, 5.0,    1.0,    200, 0, 1, 0, 0, 0.0, 0.0, 0.0, none 115.0,  0.0,  0.0,  0.1,  0.07, 1, 0
Ten kod umieszczać w pliku o nazwie object.dat w sekcji breakables np. pod linijką o nazwie "parkbench1".
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
W większości przypadkach model tworzysz jak każdy inny i tak samo go dodajesz do gry. Ale musisz pamiętać o dwóch zasadach. Musisz stworzyć odpowiednią kolizje(chociaż w nie których przypadkach może być kolizja taka sam jak przy normalnych obiektach jak .np tłukąca się szyba). Potem otwierasz plik o nazwie object.dat i tam dodajesz ten efekt. Jak tego nie zrobisz to będzie on działał jak zwykły model.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jest jeszcze jedna możliwość dodania takich filmów do gta po przez 3ds max. Jednak mnie to się nie powiodło. Po niżej przykładowy filmik z takim czymś
.
Był gdzieś jeszcze poradnik do tego po angielsku ale nie mogę go jakoś z najść teraz.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Skoro pojawia się komunikat że już nie możesz uruchomić programu bo skończył się okres testowy to raczej pozostaje ci tylko wykupienie pełnej wersji owego programu. A linka do pełnej wersji programu to podać nie można ze względu na regulamin tego forum.

Jest jeszcze jeden program do modelowania i działa na podobnej zasadzie jak 3ds max, jednak nie sprawdzałem czy ten program jest z nim kompatybilny. Sam program nazywa się gmax i można pobrać go z pierwszej lepszej strony za darom i legalnie.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Czy jest moze jakiś sposób zeby ustawić tę samę wielkość strony www, w komórce dla
nowo otwartej strony? Telefon to SE X8.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Do tego trzeba mieć wersje Google SketchUp Pro 7. Ona umożliwia eksportowanie modeli do formatu 3ds max, które potem można otworzyć w owym programie. Więcej na ten temat w tym poradniku.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Są może jakieś opcody, które umożliwiają chodzenie z bronią kiedy się rozpocznie nową grę?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jest może jakiś edytor obiektów do gta 4 w stylu tego co do gta sa?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Może ktoś wymienić samochody, na które da się dodać ten taki obrazek. Chyba pant jop to się nazywało, dokładniej nazwy nie pamiętam.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Masz racje, a to że mi zadziałało w tym momencie jak dodałem tego opcoda to był przypadek. Po za tym ta sprawa z tymi plikami rrr to bardzo świetna sprawa. Z tego co zauważałem to nie tylko nagrywa ruch samochodu z punktu a do b ale wszystkie ruchy jakie wykonuje się samochodem czyli np. jak się jedzie na dwóch kołach to potem to jest odtwarzane w grze dokładnie w takim samym układzie.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
dodałem to ale mimo to pojazd dalej nie chce ruszyć. Ma coś takiego w kodzie
Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP

0247: request_model #PONY // TEC9
0247: request_model 223
038B: load_requested_models

04BB: select_interior 0
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 0
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at 2473.4268 -1658.947 13.3438 
0173: set_actor $PLAYER_ACTOR Z_angle_to 90.0 

009A: 0@ = create_actor_pedtype 20 model 223 at 2496.8665 -1643.7655 13.7826
00A5: 1@ = create_car #PONY at 2460.2034 -1658.9749 13.3047
0175: set_car 1@ z_angle_to 90.0
0229: set_car 1@ color_to 2 1
072A: put_actor 0@ into_car 1@ driverseat

07C0: load_path 900
while 87C1:   not path 900 available
  wait 0
end

05EB: assign_car 1@ to_path 900

0A93: end_custom_thread

a tutaj plik rrr stworzony za pomocą tego skryptu. A cała akcja polega na tym że aktor samochodem ma przejechać z pod domu CJ do jakiegoś tam punktu.

//edit
w poradniku nie ma o tym wspomniane, ale ten opcod
Kod:
06FD: set_car 0@ speed_on_path_to 2.0
nie tylko powoduje że pojazd jedzie szybciej ale i wprawia ten pojazd w ruch. Dopiero w oryginalnym main podpatrzyłem jak to zostało zrobione.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
W moim skrypcie mam coś takiego:

Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP

0247: request_model #PONY // TEC9
0247: request_model 223
038B: load_requested_models

04BB: select_interior 0
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 0
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at 2473.4268 -1658.947 13.3438 
0173: set_actor $PLAYER_ACTOR Z_angle_to 90.0 

009A: 0@ = create_actor_pedtype 20 model 223 at 2496.8665 -1643.7655 13.7826
00A5: 1@ = create_car #PONY at 2460.2034 -1658.9749 13.3047
0175: set_car 1@ z_angle_to 90.0
0229: set_car 1@ color_to 2 1
072A: put_actor 0@ into_car 1@ driverseat

07C0: load_path 900
while 87C1:   not path 900 available
  wait 0
end

0A93: end_custom_thread


Oprócz tego nagrałem według poradnika na stronie tą ścieżkę rrr. Przynajmniej tak mi się wydaje że się nagrała i wrzuciłem ją do archiwum o nazwie carrec.img. Jednak samochód nie chce ruszyć. Ktoś wie co jest nie tak?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Najpierw upewnij się że masz stworzonego aktora i samochód. I tam gdzie masz AS_actor musisz do tego przypisać aktora a tam gdzie enter_car 1@ do którego samochodu ma siadać ten aktor.

//Edit
Teraz doczytałem i widzę że do stworzonego samochodu i aktora najprawdopodobniej dałeś takie same zmienne. One muszą być różne czyli nie tak:

1@ - stworzony samochód
1@ - stworzona postać
ale tak
1@ - stworzony samochód
2@ - stworzona postać
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Konwertowanie modeli z innych gier.


Słowo wstępu

Cze wam!
Pewnie nie jednemu z was się marzyło by mieć jakiś model z innej gry np. budynek, czy tam postać w gta. Standardowo producent nie udostępnia narzędzi do otwierania plików w swoje grze, a ni samych modeli. Co prawda czasami się zdarzy że ktoś taki jest ale jest to rzadkością. Jest jednak program, który potrafi wyciągnąć modele prawie z każdej gry. Sam program nazywa się 3DRipper i jak się nim posługiwać oraz jak przygotować modele by je dodać do gry znajdziecie w tym poradniku.

Potrzebne programy:
# 3DRipper
# 3ds max 9
# kam's script

Wyciąganie modelu

Uruchom 3DRipper DX, załaduj grę do programu i kliknij na http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/f73ffe805a4ce00d3a2e2a64483750ee. Gdy gra się uruchomi skieruj kamerę na obiekty które chcesz wyciągnąć z gry i wciśnij klawisz F12. W tym momencie powinien rozpocząć się proces pobierania modeli z gry. Gdy cała czynność zostanie wykonana wyłącz grę, uruchom 3ds max i z menu File wybierz Import. W okienku importowania plików wybierz format pliku 3DR(1) i kliknij na otwórz(2). Wcześniej zaznaczając wcześniej wyciągnięte modele z gry(3)

http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/43dcc15ee2843c219e8405acdd122ee7


W kolejnym okienku ustaw wszystko tak jak pokazane jest na obrazku po niżej i kliknij na OK.

http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/8cd0613184b840c9ef740a9b73b890b0


W tym momencie powinien się rozpocząć proces importowania modeli do 3ds max. Proces importu może potrwać od kilku sekund nawet i do 10 minut. Gdy proces dobiegnie końca powinieneś otrzymać mniej więcej coś takiego

http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/453df3a7461766b213434128b45d0e2d



Po imporcie modele zazwyczaj są za duże(czasami może się zdarzyć że i za małe), krzywo ustawione i niekiedy źle ze skalowane. W takim wypadku należy je odpowiednio odpicować przed dodaniem do gry. Jeżeli chodzi o zwykłe modele typu dom to było to już mniej więcej wyjaśnione w poradniku pod tytułem własne modele. Jeżeli chodzi o dodawanie postaci i samochodów to takich poradników jeszcze nie ma. Jednak nie jest powiedziane że nigdy nie powstaną. Puki co w tej sprawię proszę pisać w odpowiednim dziale. Może ktoś będzie wiedział jak to poprawnie dodać.

Tekstury

Zapewne zauważyłeś że wszystkie modele posiadają tekstury. Jednak wszystkie tekstury są niestety zazwyczaj w formacie dds, a takich do gry dodać nie można i należy je przerobić na format który przyjmuje owa gra. Natomiast same modele należy jeszcze raz o teksturować. Sam czynność jest bardzo prosta. Cała operacja sprowadza się jedynie do przerobienia tekstury na odpowiedni format i jej ponownym nałożeniu na model co masz opisane po niżej jak to robić.

Gdy masz za importowane modele do maxa wcisjnj „M” na klawiaturze i w okienku Material Editor kliknij na http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/b41bd6437ceed9852373306077973c36 Gdy będziesz miała zaznaczoną ową opcje kliknij na wybrany model. W tym samym czasie i w tym samym oknie powinna się importować tekstura, a nie co po niżej powinna widnieć jej nazwa. W moim przypadku nazwa tekstury to 4e5b75fe.dss(pokazuje to obrazek po niżej).

http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/f847e3a44dad8de7b0fd8b4e43961079


Następnie gdy to zrobisz kliknij prawym klawiszem mysz na nazwę tekstury i z menu wybierz http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/a33432de20c3ba35ff37206a73205712 W kolejnym okienku odnajdź swoją teksturę, zaznacz ją i kliknij prawym klawiszem mysz, a z menu wybierz http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/b49d69fe38b7021b4c31e23379ea5e23 Gdy wygeneruje się okienko z teksturą kliknij na zapisz, a samą teksturą zapisz pod dowolną nazwą. Natomiast format zapisu wybierz z formatów, które obsługuje gra czyli tga, bmp i png. Gdy to zrobisz wyłącz wszystkie włączone okienka poza oknem o nazwie Material Editor i usuń wcześniej wczytaną teksturę. Gdy to zrobisz do tego samego okna załaduj ta przerobioną teksturę i zaznacz model, na który chcesz ją dodać. By tekstura nałożyła się na model klinj w Material Editor na http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/1bda927f4e2eddbdfeece4fb16797eaf Jeżeli tekstury w dalszym ciągu nie widać kliknij jeszcze na http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/855ee9418c4efb26174e6cf01cfbff10 w tym samym oknie.

W zasadzie z podstawową obróbką modelu to tyle. Jedynie co zostaje zrobić to dodać model do gry. Jak to zrobić było to napisane w poradniku pierwszy model.

Słowo na koniec.

Jeżeli ktoś by miał jakieś problemy z przenoszeniem modeli mimo powyższego poradnika proszę pisać na forum w odpowiednim dziale. Jeżeli macie jakieś uwagi co do tego poradnika proszę pisać w tym temacie.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jest może jakiś program który potrafił by gta sa uruchomić w oknie? Mam co prawda taki plik d3d9.dll co pozwala na otwarcie tej gry jak chce ale on się gryzie z limit adjuster i nie można właśnie tego pliku dodać jak jest ten mod zainstalowany.
Created & Powered by MakG