Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Konwertowanie modeli z innych gier.


Słowo wstępu

Cze wam!
Pewnie nie jednemu z was się marzyło by mieć jakiś model z innej gry np. budynek, czy tam postać w gta. Standardowo producent nie udostępnia narzędzi do otwierania plików w swoje grze, a ni samych modeli. Co prawda czasami się zdarzy że ktoś taki jest ale jest to rzadkością. Jest jednak program, który potrafi wyciągnąć modele prawie z każdej gry. Sam program nazywa się 3DRipper i jak się nim posługiwać oraz jak przygotować modele by je dodać do gry znajdziecie w tym poradniku.

Potrzebne programy:
# 3DRipper
# 3ds max 9
# kam's script

Wyciąganie modelu

Uruchom 3DRipper DX, załaduj grę do programu i kliknij na http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/f73ffe805a4ce00d3a2e2a64483750ee. Gdy gra się uruchomi skieruj kamerę na obiekty które chcesz wyciągnąć z gry i wciśnij klawisz F12. W tym momencie powinien rozpocząć się proces pobierania modeli z gry. Gdy cała czynność zostanie wykonana wyłącz grę, uruchom 3ds max i z menu File wybierz Import. W okienku importowania plików wybierz format pliku 3DR(1) i kliknij na otwórz(2). Wcześniej zaznaczając wcześniej wyciągnięte modele z gry(3)

http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/43dcc15ee2843c219e8405acdd122ee7


W kolejnym okienku ustaw wszystko tak jak pokazane jest na obrazku po niżej i kliknij na OK.

http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/8cd0613184b840c9ef740a9b73b890b0


W tym momencie powinien się rozpocząć proces importowania modeli do 3ds max. Proces importu może potrwać od kilku sekund nawet i do 10 minut. Gdy proces dobiegnie końca powinieneś otrzymać mniej więcej coś takiego

http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/453df3a7461766b213434128b45d0e2d



Po imporcie modele zazwyczaj są za duże(czasami może się zdarzyć że i za małe), krzywo ustawione i niekiedy źle ze skalowane. W takim wypadku należy je odpowiednio odpicować przed dodaniem do gry. Jeżeli chodzi o zwykłe modele typu dom to było to już mniej więcej wyjaśnione w poradniku pod tytułem własne modele. Jeżeli chodzi o dodawanie postaci i samochodów to takich poradników jeszcze nie ma. Jednak nie jest powiedziane że nigdy nie powstaną. Puki co w tej sprawię proszę pisać w odpowiednim dziale. Może ktoś będzie wiedział jak to poprawnie dodać.

Tekstury

Zapewne zauważyłeś że wszystkie modele posiadają tekstury. Jednak wszystkie tekstury są niestety zazwyczaj w formacie dds, a takich do gry dodać nie można i należy je przerobić na format który przyjmuje owa gra. Natomiast same modele należy jeszcze raz o teksturować. Sam czynność jest bardzo prosta. Cała operacja sprowadza się jedynie do przerobienia tekstury na odpowiedni format i jej ponownym nałożeniu na model co masz opisane po niżej jak to robić.

Gdy masz za importowane modele do maxa wcisjnj „M” na klawiaturze i w okienku Material Editor kliknij na http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/b41bd6437ceed9852373306077973c36 Gdy będziesz miała zaznaczoną ową opcje kliknij na wybrany model. W tym samym czasie i w tym samym oknie powinna się importować tekstura, a nie co po niżej powinna widnieć jej nazwa. W moim przypadku nazwa tekstury to 4e5b75fe.dss(pokazuje to obrazek po niżej).

http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/f847e3a44dad8de7b0fd8b4e43961079


Następnie gdy to zrobisz kliknij prawym klawiszem mysz na nazwę tekstury i z menu wybierz http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/a33432de20c3ba35ff37206a73205712 W kolejnym okienku odnajdź swoją teksturę, zaznacz ją i kliknij prawym klawiszem mysz, a z menu wybierz http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/b49d69fe38b7021b4c31e23379ea5e23 Gdy wygeneruje się okienko z teksturą kliknij na zapisz, a samą teksturą zapisz pod dowolną nazwą. Natomiast format zapisu wybierz z formatów, które obsługuje gra czyli tga, bmp i png. Gdy to zrobisz wyłącz wszystkie włączone okienka poza oknem o nazwie Material Editor i usuń wcześniej wczytaną teksturę. Gdy to zrobisz do tego samego okna załaduj ta przerobioną teksturę i zaznacz model, na który chcesz ją dodać. By tekstura nałożyła się na model klinj w Material Editor na http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/1bda927f4e2eddbdfeece4fb16797eaf Jeżeli tekstury w dalszym ciągu nie widać kliknij jeszcze na http://upload2.fototube2.pl/pics/2011/11/23/org/855ee9418c4efb26174e6cf01cfbff10 w tym samym oknie.

W zasadzie z podstawową obróbką modelu to tyle. Jedynie co zostaje zrobić to dodać model do gry. Jak to zrobić było to napisane w poradniku pierwszy model.

Słowo na koniec.

Jeżeli ktoś by miał jakieś problemy z przenoszeniem modeli mimo powyższego poradnika proszę pisać na forum w odpowiednim dziale. Jeżeli macie jakieś uwagi co do tego poradnika proszę pisać w tym temacie.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Super! Jutro wrzucę na stronę główną :)

___________________
Administrator
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG