Ja znam 2 sposoby. Pierwszy polega na tym, że 1@ najpierw atakuje 2@, a gdy go zabije, wtedy zabija 3@:
Kod:
05E2: AS_actor 1@ kill_actor 2@
:p1
wait 0
if
Actor.Dead(2@)
jf @p1
05E2: AS_actor 1@ kill_actor 3@
Bardziej skomplikowany polega mniej więcej na czymś takim:
Załóżmy, że Actor 1@ jest policjantem, a więc własność 'pedtype' = 6. Aktorzy 2@ i 3@ są kryminalistami, czyli ich 'pedtype' = 20.
Ustawiamy własności "lubienia":
Kod:
077A: set_actor 1@ acquaintance 4 to_actors_pedtype 20 // see ped.dat
Aktor 1@ nie lubi ludzi z własnością 'pedtype' = 20
Kod:
077A: set_actor 2@ acquaintance 4 to_actors_pedtype 6 // see ped.dat
077A: set_actor 3@ acquaintance 4 to_actors_pedtype 6
Aktorzy 2@ i 3@ nie lubią .. z 'pedtype' = 6, czyli atakują wszystkich policjantów,
a 1@ atakuje wszystkich kryminalistów.
Warunek jest taki, że aktor nie stoi plecami do "nielubianego" i spełniony jest warunek:
Kod:
8364: NOT actor 1@ spotted_actor 2@
//edit: wartość 4 przy acquaintance oznacza, że dany aktor zacznie próbować zabijać, jak tylko zobaczy swojego wroga.
3 - jest niewielka tolerancja wroga
2 - zabija tylko jeśli wróg strzela w jakimkolwiek kierunku
1 - respektuje aktora, nie zabija, nawet jeśli zostanie postrzelony