Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
No wiesz, co do kompatybilności z modami main.scm to nie sądzę żeby panom z R* chciało się wprowadzać zmiennej typu $SUSPECT_X do "stiuningowania" inteligencji oficerów przynajmniej do poziomu Need For Speed. A tym m.in. się teraz zajmuję :-)

Jeśli to wysoka szkoła jazdy, to ja dziękuję. Jeszcze do tego poziomu nie dojechałem. Jeśli chcesz, możesz napisz jak to zrobić, może bardziej doświadczeni ode mnie z tego skorzystają. Twój wybór.
---
Mam ten sam efekt. Próbuję to wrzucić to main.scm i działają zmienne globalne, ale mam masę innych błędów. Zobaczę czy da się naprawić.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Powiedzmy że rozumiem, ale jeszcze muszę mieć czas, żeby to ogarnąć :-). Ale dzięki za odpowiedź.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Dzięki za profesjonalny język :-D, ale jak alokować ID zmiennej globalnej?

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
no dobra.. a co oznaczają litery przy tych tablicach (co one wogóle oznaczają)?
Wydaje mi się że typ zmiennych, bo w opcodach z udziałem mp3 tylko takie zmienne nie powodują crashu gry.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
To jest prawidłowy zapis? Sprawdź mnie:
Kod:

// cs
0AB3: var 1 = 1534.0
0AB3: var 2 = -1454.4
0AB3: var 3 = 23.1345
// cm
0AB4: 1@ = var 1
0AB4: 2@ = var 2
0AB4: 3@ = var 3
Car.Create(0@, #COPCARLA, 1@, 2@, 3@)


___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Jak rozumiem, zaletą i głównym zastosowaniem zmiennych globalnych, np. $103, $PLAYER_ACTOR jest możliwość używania podstawionej wartości w więcej niż jednym skrypcie. Tymczasem..
przy:
Kod:
00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $SPOTTED_SUSPECT_X $SPOTTED_SUSPECT_Y $SPOTTED_SUSPECT_Z // patrzcie na to
end

if and
not $UNITS >= 10
010F:   player $PLAYER_CHAR wanted_level > 0
then
0A94: start_custom_mission "missions/radiowoz1" // i na to

w skrypcie .cs oraz przy:
Kod:
0376: 33@ = create_random_actor_at $SPOTTED_SUSPECT_X $SPOTTED_SUSPECT_Y $SPOTTED_SUSPECT_Z

w skrypcie *.cm wyłącza się gra. Natychmiastowo i bez raportu.

Jak obejść ten problem bez ingerowania w main.scm?

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Jaki jest ich cel, jak ich poprawnie używać? Zauważyłem, że są co najmniej 3 typy:
Kod:
04D8: set_actor 0@(30@,3i) drowns_in_water 0
@180v ...
@30s ...

I mniej więcej coś takiego:
Kod:
$OBJECT[110f]

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Wielkie dzięki, działa!

---
Można zamknąć temat

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Może nie chodzi o brak folderu, a bardziej o pliki w nim zawarte, które powodują crash gry.

Mógłby mi ktoś przesłać ten folder "scripts"(main.scm i script.img)? Byłbym wdzięczny, bo przez te crashe nie mogę testować modów i misji.

I nie chcę komentarzy, pt. "przeinstaluj GTA"! Nie chce mi się robić backupu zmienionych plików, tym bardziej że z powodzeniem grzebałem w dźwiękach (audio).

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
O tak, "Ruscy" są dobrzy, ale byli by lepsi gdyby angielsko-języczne forum na tej stronie było bardziej rozbudowane. O ile w mówionym rosyjskim nawet coś rozumiem, to cyrylicy nie ogarniam.

I przy okazji, tam gdzie możesz, używaj zmiennych lokalnych. Zamień, np. $CEL1 na 0@, a $CEL2 na 1@. Ja już się tym zaraziłem, radzę zrobić Ci to samo :-D

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Na wszelki wypadek lepiej jeszcze dodaj to pomiędzy "closest_vehicle", a "enter_car":
Kod:
if
056E:   car 1@ defined
jf @help1

zamiast help1 wpisz miejsce do ktorego ma przejsc skrypt jesli pojazd 1@ nie istnieje.
Jeśli nie zastosujesz tego warunku, a nie będzie auta 1@, może być crash :-)

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Które opcody odpowiadają za używanie dodatkowych funkcji pojazdu?
Przede wszystkim potrzebna mi jest komenda, żeby strażak w pojeździe #FIRETRUK gasił pożar z armatki wodnej. Chyba podobnie jest w przypadku czołgu (#RHINO) i policyjnego vana (#SWATVAN). Jest wogóle taki opcode?

#EDIT Tak przy okazji, da się jakoś poruszać za pomocą skryptu drabiną z #FIRELA?

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Od razu mówię że nawet po 0350 aktor podniesie ręce do góry. Nie jestem pewien, ale może to coś da :-)
Kod:
05B9: AS_actor 1@ stay_idle -1 ms 

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Sory, wkleiłem zmieniony już kod. Z tymi zmiennymi już parę razy miałem problem, chyba muszę to ogarnąć :-). Za tamto to nie ma sprawy.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Ledwo wydałem drugą wersję skryptu C4 timer, a już znalazłem błąd. Polega on na odtwarzaniu nie tego dźwięku co trzeba.
W tej ostatniej wersji mam wgrane dźwięki:
01.mp3 02.mp3 03.mp3 04.mp3
Kiedy wpisuję komendy do odtwarzania poszczególnych plików wszystko się komplikuje:
01/03/04.mp3 odtwarza poprawnie,
ale zamiast 02.mp3 odtwarza 01.mp3

To jest kawałek skryptu odpowiadającego za wczytanie plików.
Kod:
0AAC: $hMP3 = load_audiostream "CLEOplaylist\01.mp3" //IF and SET
0AAC: $hMP3b = load_audiostream "CLEOplaylist\03.mp3" //IF and SET
0AAC: $hMP3c = load_audiostream "CLEOplaylist\03.mp3" //IF and SET
0AAC: $hMP3d = load_audiostream "CLEOplaylist\04.mp3" //IF and SET

Nie chciałem wklejać całego skryptu, bo te 0AAD są porozrzucane i ustawiłem je w odpowiedniej kolejności:
Kod:
0AAD: set_audiostream $hMP3b perform_action 1


Kod:
0AAD: set_audiostream $hMP3c perform_action 1


Kod:
0AAD: set_audiostream $hMP3d perform_action 1


Kod:
0AAD: set_audiostream $hMP3 perform_action 1


Kod:
0AAD: set_audiostream $hMP3 perform_action 0


Proszę o pomoc

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Created & Powered by MakG