Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
W takim razie fajnie by było jak byś zrobił taką poprawkę w ASI. Mi na pewno by się przydała
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Ale w sumie nie jestem pewien czy jest to normalne, czy dzieje się tak tylko u mnie czy u innych też. Może normalnie gra jakoś to sobie przelicza, i tylko mi się coś przestawiło? Mógłby mi ktoś napisać czy też tak ma? Dodam, że mi dzieje się tak m.in. po wyjściu z kryjówki w Dillimore, czy kasyna Caliguli.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Witam, mam pytanie co do kątów obrotu po wyjściu z interioru. Otóż jak wychodzę z niektórych interiorów to gracz nie jest ustawiony w kierunku przeciwnym do drzwi tylko w kierunku północy (zerowy kąt obrotu). Dzieje się tak w przypadku gdy w sekcji enex kąt obrotu jest bardzo duży, tzn. powyżej wartości 360. Nie wiem czy to jest normalne, czy nie, ale mi wydaje się to trochę dziwne. Wcześniej myślałem że to może jakiś błąd w mojej grze, ale ściągnąłem sobie backup folderu data z wersji 1,0 i nic się nie zmieniło.

Tutaj dałem przykład, jest to sekcja enex z pliku countye.ipl. Jak widać przy pierwszych trzech markerach kąty obrotu mają dziwnie duże wartości (powyżej 2000!!!):
Kod:
enex
1288.8, 271.002, 18.5554, -0.429601, 1, 2.27972, 8, 1291.9, 269.445, 19, -2285.19, 0, 4, "GENOTB", 0, 2, 0, 24
794.884, -506.702, 17.1238, -1.57886, 1, 2.27972, 8, 793.991, -514.26, 16.5684, -2340.19, 0, 4, "SVCUNT", 0, 2, 0, 24
2236.53, 167.997, 27.196, -1.57886, 1, 2.27972, 8, 2237.63, 160.439, 26.6406, -2340.19, 0, 4, "SVCUNT", 0, 2, 0, 24
242.668, -178.478, 0.621441, 1.74846e-007, 2.66916, 3.35031, 8, 240.039, -178.297, 1, -269.903, 0, 4, "AMMUN2", 0, 2, 0, 24
627.642, -571.789, 16.907, 0, 2, 3.35031, 8, 631.013, -571.608, 15.2856, -85.9025, 0, 4, "POLICE1", 0, 2, 0, 24
672.355, -496.834, 15.3751, 0, 1.2, 2, 8, 675.726, -496.653, 15.3751, -88.9025, 0, 4, "BARBER2", 0, 2, 0, 24
291.974, -195.463, 0.852, 0, 1.4, 3.35031, 8, 287.345, -195.282, 1.23056, -269.903, 0, 4, "DINER2", 0, 2, 0, 24
206.802, -112.542, 3.98153, 1.74846e-007, 1, 3.35031, 8, 206.173, -109.361, 4.36009, -350.903, 0, 4, "SVCUNT", 0, 2, 0, 24
1367.27, 248.388, 18.6229, -0.410739, 1, 4, 8, 1362.64, 249.569, 19.0015, 69.0975, 0, 4, "FDPIZA", 0, 2, 0, 24
681.579, -473.419, 15.592, 0, 1.4, 0.6, 8, 681.494, -476.161, 15.592, 180, 0, 4, "TSDINER", 0, 2, 0, 24
2333.43, 61.5173, 25.7342, 1.74846e-007, 1, 3.35031, 8, 2336.8, 61.6987, 25.5342, -90, 0, 4, "AMMUN2", 0, 2, 0, 24
2333.43, 75.0488, 25.7342, 1.74846e-007, 2, 3.35031, 8, 2335.8, 75.2301, 25.5042, -90, 0, 4, "FDPIZA", 0, 2, 0, 24
2333.43, 75.0488, 25.7342, 1.74846e-007, 2, 3.35031, 8, 2335.8, 75.2301, 25.5042, -90, 0, 4, "FDPIZA", 0, 2, 0, 24
1367.27, 248.388, 18.6229, -0.410739, 1, 4, 8, 1362.64, 249.569, 19.0015, 69.0975, 0, 4, "FDPIZA", 0, 2, 0, 24
203.334, -202.532, 0.600709, -1.57107, 1, 4, 8, 203.705, -205.35, 0.600709, -180, 0, 4, "FDPIZA", 0, 2, 0, 24


Mógłby mi ktoś powiedzieć czy jest to normalne, a jeżeli nie to jak takie coś można naprawić?
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
W końcu się udało :D Wielkie dzięki Silent, było dokładnie tak jak napisałeś. A ja się ze 3 dni z tym męczyłem bez skutku
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
To nic nie pomogło, nawet wrzuciłem tam plik ustawień i plik zapisu gry, ale i tak ich nie widzi, a plik ustawień dalej robi w głównym folderze gry. Najgorsze jest to że już dwa razy instalowałem na nowo i dalej to samo.

EDIT:
Cały problem polega w tym, że używając programu "Save Editor" po edycji save'a chciałem go zapisać na pulpicie i zmieniłem w nim domyślną ścieżkę aby to zrobić. W sumie nie wiedziałem że zmieni to też ścieżkę w GTA. I teraz pulpit jest jedynym miejscem gdzie gra widzi stare save'y :D Tylko, że teraz nie mogę znowu zmienić domyślnej ścieżki w tym programie (nie wiem dlaczego, ale się nie da). Po usunięciu tego programu, i pobraniu na nowo dalej jest w nim to nowe ustawienie. I moje pytanie: gdzie i jak można wyczyścić wszelki ślad po takim programie? Dodam, że jest to program bez instalacji
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Witam, mam wielki problem z GTA SA, mianowicie nie tworzy mi się folder "GTA San Andreas User Files" w dokumentach, a plik gta_sa.set tworzy się w głównym folderze z grą!!! Dodam, że gdy zaczynam grę od nowa (innej możliwości nie mam) i chcę ją zapisać chociażby po pierwszej misji, wchodzę na dyskietkę, wybieram slot, daję zapisz, wychodzi OK, i jak dam wczytaj grę to wszystkie gniazda są puste. Stało się tak prawdopodobnie po użyciu programu "Save Editor 2.8". Reinstal nie pomaga. Co robić, proszę o pomoc...
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Witam, mam pytanie odnośnie takiego artykułu w którym jest opisane jak zmienić kamerę w Doherty:
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=424166
I moje pytanie czy wie ktoś może jak należało by to zrobić, bo w sumie to trochę nie rozumiem tego artykułu? Gdzie i jak użyć te kody? W CLEO, czy po prostu w odpowiednim pliku .IPL, czy może jeszcze inaczej?
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Wielkie dzięki, jak zwykle wszystko działa jak trzeba. Temat do zamknięcia
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Nie do końca o to chodziło. Chciałem żeby do tamtych warunków były dodane te nowe, czyli żeby ikonki pojawiały się podczas nieaktywnych misji i wciśnięcia klawisza 1, a żeby znikały gdy misja jest aktywna, lub wciśnięty zostanie klawisz 2.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Witam, to znowu ja ;-) Ostatnio trochę poprawiam swoje skrypty i znów mam prosty problem z którym nie mogę sobie poradzić. Mianowicie kiedyś napisałem skrypt na nowe ikonki na mapie. Skrypt wyglądał następująco:

Kod:
{$CLEO .cs}
thread \"NONAME\" 
0A95: enable_thread_saving

:Skrypt
if
  $ONMISSION == 0
then
  1@ = Marker.CreateIconWithoutSphere(7, -1450.047, 2592.713, 55.8359)
  2@ = Marker.CreateIconWithoutSphere(29, 1365.068, 249.947, 19.5669)
  3@ = Marker.CreateIconWithoutSphere(30, 1552.463, -1675.474, 16.1953)

  while $ONMISSION == 0
    wait 0
  end
else
  Marker.Disable(1@)
  Marker.Disable(2@)
  Marker.Disable(3@)

  while $ONMISSION == 1
    wait 0
  end
end

jump @Skrypt
0A93: end_custom_thread


Nie pokazałem tu wszystkich ikonek bo nie o to tu chodzi. Po prostu chciałbym teraz dodać opcję że ikonki pokazują się dopiero po wciśnięciu klawisza 1, a po wciśnięciu klawisza 2 znikają. I tu moje pytanie gdzie wstawić opcody 0AB0 żeby wszystko dobrze działało? O ile pierwszy klawisz domyślam się gdzie wstawić, to z drugim mam spory problem...
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Dzięki, może uda mi się to zrozumieć, bo na razie nie jest to dla mnie za bardzo jasne ;-)
W sumie temat można zamknąć i ten poprzedni też
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
No teraz wszystko działa bez żadnych problemów ;-) A poleciłbyś jakiś poradnik, który dobrze by wyjaśniał tworzenie konstrukcji skryptów wysokiego poziomu ?
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Nie wiem czy dobrze go użyłem, ale wydaje mi się że tak. Napisałem taki skrypt na to że w pewnych sytuacjach graczowi nie wzrasta poziom poszukiwań. Dzieje się tak gdy gracz ma na sobie strój policjanta, porusza się pojazdem policji, lub innym pojazdem uprzywilejowanym, ale wtedy tylko jeśli jedzie na sygnale.
Skrypt wygląda następująco (znowu wygląda jak po dekompilacji, ale jeszcze nie ogarniam tego wysokiego poziomu):

Kod:
//-------------MAIN---------------
thread 'NONAME' 

:NONAME_11
03C0: 0@ = actor $PLAYER_ACTOR car
if 
   Player.Defined($PLAYER_CHAR)
else_jump @NONAME_11 
if 
   not Player.WantedLevel($PLAYER_CHAR) > 0
else_jump @NONAME_135 
if or
   Actor.DrivingPoliceVehicle($PLAYER_ACTOR)
0ABD:   vehicle 0@ siren_on 
0500:   player $PLAYER_CHAR skin == "POLICETR" on_bodypart 17 
else_jump @NONAME_172 
01F0: set_max_wanted_level_to 0 
jump @NONAME_11 

:NONAME_135
if 
0500:   player $PLAYER_CHAR skin == "POLICETR" on_bodypart 17 
else_jump @NONAME_172 
09D4: suspend_wanted_level 
jump @NONAME_11 

:NONAME_172
01F0: set_max_wanted_level_to 6 
jump @NONAME_11 


I problem polega w tym, opcode 0ABD powoduje crash gry, bez niego wszystko działa.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Witam, mam pytanie czy istnieje opcode którym dałoby się sprawdzić czy w danym pojeździe są włączone syreny, czy nie? W sumie znalazłem dwa opcody (0ABD i 0397), ale one chyba są do wykonywania czynności, bo jak daję je do sprawdzenia to mi crashuje grę.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Wielkie dzięki, w końcu działa. Mógłbyś powiedzieć skąd masz taką wiedzę na ten temat, bo w sumie patrząc na Twój ostatni post długo nie mogłem załapać co się zmieniło w porównaniu do poprzedniego ;-)
Created & Powered by MakG