Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Mam pytanie czy za pomocą opcodu 023C można przywołać inne postacie niż podane poniżej (wzięte z pomocy SB):
Kod:
      
\'ANDRE\'    Andre  
\'BBTHIN\'   Big Bear (thin)  
\'BB\'       Big Bear (fat)  
\'CAT\'      Catalina  
\'CESAR\'    Cesar  
\'COPGRL1\'  The naked girl 1  
\'COPGRL2\'  Girl 1  
\'COPGRL3\'  Girl 1  
\'CLAUDE\'   Claude from GTA3  
\'CROGRL1\'  The naked girl 2  
\'CROGRL2\'  Girl 2  
\'DWAYNE\'   Dwayne  
\'EMMET\'    Emmet  
\'FORELLI\'  Forelli  
\'JANITOR\'  mechanic  
\'JETHRO\'   Jethro  
\'JIZZY\'    Jizzy  
\'HERN\'     Hernandes  
\'GANGRL1\'  The naked girl 3  
\'GANGRL2\'  Girl 3  
\'GANGRL3\'  Girl 3  
\'GUNGRL1\'  The naked girl 4  
\'GUNGRL2\'  Girl 4  
\'GUNGRL3\'  Girl 4  
\'KENDL\'    Kendel  
\'MACCER\'   Maccer  
\'MADDOGG\'  Mad Dog  
\'MECGRL1\'  The naked girl 5  
\'MECGRL2\'  Girl 5  
\'MECGRL3\'  Girl 5  
\'NURGRL1\'  The naked nurse  
\'NURGRL2\'  nurse  
\'NURGRL2\'  nurse  
\'OGLOC\'    OG Loc  
\'PAUL\'     Kent Paul  
\'PULASKI\'  Pulaski  
\'ROSE\'     Ken Rosenberg  
\'RYDER1\'   Ryder (1)  
\'RYDER2\'   Ryder (2)  
\'RYDER3\'   Ryder (3)  
\'SINDACO\'  Sindaco  
\'SMOKE\'    Big Smoke  
\'SMOKEV\'   with body armour  
\'SUZIE\'    Suzie  
\'SWEET\'    Sweet  
\'TBONE\'    T Bone  
\'TENPEN\'   Tenpeni  
\'TORINO\'   Torino  
\'TRUTH\'    righteous man  
\'WUZIMU\'   Wu Zi  
\'ZERO\'     Zero  


Chodzi mi o takie postacie jak np. B-Dup, Ran Fa Li, Salvatore Leone, czyli te które występowały tylko w cutscenkach. A jeżeli nie da się ich przywołać za pomocą powyższego opcodu to czy można w jakiś inny sposób to zrobić? Bo chciałbym ich wykorzystać np. jako członków swojego gangu.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Po małych przeróbkach modyfikacje już działają dobrze :D Tylko coś ten zakres ID nie pasuje, bo w jednej modyfikacji ID wynosiły 200, 201, 202, oraz 300, 301, 302
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
To w takim razie mam pytanie czy konkretna tekstura ma sama w sobie nadane jakieś ID, czy jest ono przypisane dopiero przez skrypt w postaci kolejnych liczb? I jeżeli tak to czy jest jakieś ograniczenie tych ID, np. tak jak w przypadku opcodu 023C gdzie jest ograniczenie do 10
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Podam konkretne przykłady: mam zainstalowany licznik prędkości, i wszystko działa bez problemu. Ale jak dodałem innego moda który wykorzystuje tekstury (sprawia że zamiast nazwy stacji radiowej pokazuje się jej logo) to zamiast danej tekstury pojawia się tylko biały prostokąt. Po usunięciu licznika wszystko było dobrze. Tak więc zainstalowałem inny licznik, a tu znów mod ze stacjami radiowymi nie działał prawidłowo. Sprawdzałem to na trzech różnych licznikach i za każdym razem był ten sam błąd. Tak samo z każdym licznikiem nie działał mi prawidłowo mod na włamywanie się do pojazdów, który dodawał taki schemat zamka na ekranie (również pokazywał się tylko biały prostokąt). Wszystkie te mody pojedynczo działają prawidłowo, ale jak są razem to działa tylko jeden. I chodzi mi o to czy jest jakieś ograniczenie na ilość nowych tekstur w models/txd czy może coś innego może być przyczyną?
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Mam pytanie dlaczego większość modyfikacji w CLEO (jak nie wszystkie) wykorzystujących tekstury (przywoływane opcodem 0390) nie chce razem prawidłowo działać? Czym to jest spowodowane i czy jest jakiś sposób żeby to naprawić?
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Witam, napisałem skrypt na kamerę z wnętrza pojazdu, z kilkoma dodatkowymi funkcjami. Tylko, że mam problem, bo po naciśnięciu przecinka (klawisza odpowiedzialnego za włączanie tej kamery) gra się zawiesza. Próbowałem już kilka razy poprawiać ten skrypt, ale bez skutku. Możliwe że jest tu jakiś głupi błąd, ale ja już nie mam pojęcia co jest nie tak. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł pomóc. Skrypt wygląda tak:
Kod:
//-------------MAIN---------------

thread 
'NONAME' 
0@ = 0.5 
1@ = -0.75 
2@ = 0.666 
3@ = 0.0 
4@ = 180.0 
5@ = 0.0 
6@ = 0.0 
7@ = -0.1 
8@ = 0.5 

:NONAME_101
wait 
0 
if 
   
Player.Defined(0)
else_jump 
@NONAME_101 
if 
and
   Actor.Driving($PLAYER_ACTOR)
0AB0:   key_pressed 188 
else_jump 
@NONAME_101 
067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0@ 1@ 2@ rotation 3@ 4@ 5@ 6@ 2 
03C0: 9@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
10@ = Car.Model(9@)
07E4: get_model 10@ dimensions_cornerA_to 11@ 12@ 13@ dimensions_cornerB_to 14@ 15@ 16@ 
jump 
@NONAME_215 

:NONAME_215
if 
8AB0:   not key_pressed 192 
else_jump 
@NONAME_313 
if 
8AB0:   not key_pressed 9 
else_jump 
@NONAME_723 
if 
8AB0:   not key_pressed 69 
else_jump 
@NONAME_1057 
if 
8AB0:   not key_pressed 81 
else_jump 
@NONAME_1151 
if 
8AB0:   not key_pressed 90 
else_jump 
@NONAME_1245 
if 
8AB0:   not key_pressed 67 
else_jump 
@NONAME_1349 
jump 
@NONAME_1453 

:NONAME_313
wait 
0  
if 
8AB0:   not key_pressed 192 
else_jump 
@NONAME_396 
067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0@ 1@ 2@ rotation 3@ 4@ 5@ 6@ 2 
jump 
@NONAME_1453 

:NONAME_396
if 
and
0AB0:   key_pressed 192 
0AB0:   key_pressed 104 
   not 
1@ >= 3.0 
else_jump 
@NONAME_436 
1@ += 0.1 

:NONAME_436
if 
and
0AB0:   key_pressed 192 
0AB0:   key_pressed 101 
  1@ > -3.0 
else_jump 
@NONAME_476 
1@ -= 0.1 

:NONAME_476
if 
and
0AB0:   key_pressed 192 
0AB0:   key_pressed 102 
   not 
0@ >= 3.0 
else_jump 
@NONAME_516 
0@ += 0.05 

:NONAME_516
if 
and
0AB0:   key_pressed 192 
0AB0:   key_pressed 100 
  0@ > -3.0 
else_jump 
@NONAME_556 
0@ -= 0.05 

:NONAME_556
if 
and
0AB0:   key_pressed 192 
0AB0:   key_pressed 103 
   not 
2@ >= 3.0 
else_jump 
@NONAME_596 
2@ += 0.05 

:NONAME_596
if 
and
0AB0:   key_pressed 192 
0AB0:   key_pressed 105 
  2@ > -3.0 
else_jump 
@NONAME_636 
2@ -= 0.05 

:NONAME_636
if 
and
0AB0:   key_pressed 192 
0AB0:   key_pressed 98 
else_jump 
@NONAME_313 
0@ = 0.5 
1@ = -0.75 
2@ = 0.666 
3@ = 0.0 
7@ = -0.1 
8@ = 0.5 
jump 
@NONAME_313 

:NONAME_723
wait 

0679: put_camera_on_car 9@ with_offset 0.0 7@ 8@ rotation 0.0 -180.0 0.0 0.0 2 
if 
8AB0:   not key_pressed 9 
else_jump 
@NONAME_815 
067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0@ 1@ 2@ rotation 3@ 4@ 5@ 6@ 2 
jump 
@NONAME_1453 

:NONAME_815
if 
and
0AB0:   key_pressed 9 
0AB0:   key_pressed 104 
   not 
7@ >= 3.0 
else_jump 
@NONAME_854 
7@ += 0.1 

:NONAME_854
if 
and
0AB0:   key_pressed 9 
0AB0:   key_pressed 101 
  7@ > -3.0 
else_jump 
@NONAME_893 
7@ -= 0.1 

:NONAME_893
if 
and
0AB0:   key_pressed 9 
0AB0:   key_pressed 103 
   not 
8@ >= 3.0 
else_jump 
@NONAME_932 
8@ += 0.05 

:NONAME_932
if 
and
0AB0:   key_pressed 9 
0AB0:   key_pressed 105 
  8@ > -3.0 
else_jump 
@NONAME_971 
8@ -= 0.05 

:NONAME_971
if 
and
0AB0:   key_pressed 9 
0AB0:   key_pressed 98 
else_jump 
@NONAME_723 
0@ = 0.5 
1@ = -0.75 
2@ = 0.666 
3@ = 0.0 
7@ = -0.1 
8@ = 0.5 
jump 
@NONAME_723 

:NONAME_1057
wait 

067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.01 0.05 2@ rotation 180.0 0.0 0.0 0.0 2 
if 
8AB0:   not key_pressed 69 
else_jump 
@NONAME_1057 
067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0@ 1@ 2@ rotation 3@ 4@ 5@ 6@ 2 
jump 
@NONAME_1453 

:NONAME_1151
wait 

067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset -0.01 0.05 2@ rotation -180.0 0.0 0.0 0.0 2 
if 
8AB0:   not key_pressed 81 
else_jump 
@NONAME_1151 
067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0@ 1@ 2@ rotation 3@ 4@ 5@ 6@ 2 
jump 
@NONAME_1453 

:NONAME_1245
wait 

11@ -= 0.1 
0679: put_camera_on_car 9@ with_offset 11@ 0.15 0.45 rotation -2.0 -5.0 0.0 0.0 2 
if 
8AB0:   not key_pressed 90 
else_jump 
@NONAME_1245 
067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0@ 1@ 2@ rotation 3@ 4@ 5@ 6@ 2 
jump 
@NONAME_1453 

:NONAME_1349
wait 

14@ += 0.1 
0679: put_camera_on_car 9@ with_offset 14@ 0.15 0.45 rotation 2.0 -5.0 0.0 0.0 2 
if 
8AB0:   not key_pressed 67 
else_jump 
@NONAME_1349 
067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0@ 1@ 2@ rotation 3@ 4@ 5@ 6@ 2 
jump 
@NONAME_1453 

:NONAME_1453
if 
or
0AB0:   key_pressed 190 
00E1:   player 0 pressed_key 15 
   not 
Actor.Driving($PLAYER_ACTOR)
   Actor.Dead($PLAYER_ACTOR)
0741:   actor $PLAYER_ACTOR busted 
else_jump 
@NONAME_215 
Camera.Restore_WithJumpCut
jump 
@NONAME_101 
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Cytat:
A czy w dalszym ciągu nie próbowałeś zamienić SET_CAR_CRUISE_SPEED zatrzymujące pojazd na PLAY_CAR_ANIM? Czas 3000ms i akcja 0, 1 lub 2 powinny pasować.

O tym pisałem na początku, a w sumie podczas wsiadania do pojazdu jest on zatrzymywany opcodem 05CA (chyba), i to może ten opcode trzeba jakoś odwołać? Bo gracz pomimo, że wejdzie do pojazdu to pojazd nie rusza.

Cytat:
Teraz zauważyłem - czemu na końcu użyłeś CAR_SET_IDLE? Zamień to na CAR_WANDER_RANDOMLY i nie przejmuj się tym, że w Sannym nazywa się to 'psycho driver'. Sanny ma sporo niepoprawnych definicji - w sascm.ini v2 na GTAG zostanie to poprawione.

Jak już wcześniej napisałem ani CAR_SET_IDLE, ani CAR_WANDER_RANDOMLY nic nie dały. Próbowałem jeden i drugi...
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
W komentarzach w artykule "Postęp prac nad GTA: VCS PC Edition" z głównej strony jest dużo SPAMu, przynajmniej tak to wygląda
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
dadas96, właśnie też miałem to napisać...
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Fajnie by jeszcze było gdyby więcej opcodów w bazie miało dodany opis, w szczególności te których działanie trudno jest wywnioskować. A co do zmian to są super :-)
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Nie wiem, może to jest trochę dziwne, ale z powyższym opcode pojazd w dalszym ciągu nie rusza z miejsca. Spróbuję jeszcze trochę lepiej ułożyć ten skrypt, a jak w dalszym ciągu nie będzie działać to zastosuję 00AD i niestety narzucę jakąś prędkość, bo tylko po zastosowaniu tego opcode pojazd rusza.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Nie ukrywam, że wzorowałem się na kilku podobnych modach więc może być tu dla Ciebie wiele niejasności ;-) Byłbym wdzięczny gdybyś mógł go poprawić. Skrypt po dekompilacji wygląda następująco i dalej pojazd nie rusza z miejsca (możliwe że coś źle połączyłem):

Kod:
//-------------MAIN---------------
0000: NOP 

:NONAME_2
wait 0 
4@ = -1 
5@ = -1 
if 
   Player.Defined($PLAYER_CHAR)
else_jump @NONAME_2 
if 
8449:   not actor $PLAYER_ACTOR in_a_car 
else_jump @NONAME_1338 
if 
0AB0:   key_pressed 66 
else_jump @NONAME_2 
jump @NONAME_74 

:NONAME_74
Actor.StorePos($PLAYER_ACTOR, 1@, 2@, 3@)
073E: get_car_in_sphere 1@ 2@ 3@ radius 8.0 model -1 handle_as 5@ 
if 
   not 5@ == -1 
else_jump @NONAME_2 
046C: 4@ = car 5@ driver 
if 
   not 4@ == -1 
else_jump @NONAME_172 
if 
87D6:   not  4@ == $PLAYER_ACTOR // integer vars 
else_jump @NONAME_172 

:NONAME_172
05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car 5@ passenger_seat -1 100000 ms 
01EA: 7@ = car 5@ max_passengers 
if 
  7@ == 1 
else_jump @NONAME_255 
if 
8431:   not car 5@ passenger_seat_free 0 
else_jump @NONAME_378 
0432: 6@ = get_actor_handle_from_car 5@ passenger_seat 0 
0526: set_actor 6@ stay_in_car 1 
jump @NONAME_378 

:NONAME_255
if 
  7@ == 3 
else_jump @NONAME_378 
if 
8431:   not car 5@ passenger_seat_free 0 
else_jump @NONAME_308 
0432: 6@ = get_actor_handle_from_car 5@ passenger_seat 0 
0526: set_actor 6@ stay_in_car 1 

:NONAME_308
if 
8431:   not car 5@ passenger_seat_free 1 
else_jump @NONAME_343 
0432: 8@ = get_actor_handle_from_car 5@ passenger_seat 1 
0526: set_actor 8@ stay_in_car 1 

:NONAME_343
if 
8431:   not car 5@ passenger_seat_free 2 
else_jump @NONAME_378 
0432: 9@ = get_actor_handle_from_car 5@ passenger_seat 2 
0526: set_actor 9@ stay_in_car 1 

:NONAME_378
wait 0 
if 
   not Actor.Dead($PLAYER_ACTOR)
else_jump @NONAME_2 
if 
   not Car.Wrecked(5@)
else_jump @NONAME_2 
if 
0202:   actor $PLAYER_ACTOR near_car 5@ radius 6.0 6.0 flag 0 
else_jump @NONAME_2 
if and
80E1:   not player 0 pressed_key 0 
80E1:   not player 0 pressed_key 1 
80E1:   not player 0 pressed_key 15 
else_jump @NONAME_2 
if 
   Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, 5@)
else_jump @NONAME_378 
046C: 4@ = car 5@ driver 
if 
87D6:   not  4@ == $PLAYER_ACTOR // integer vars 
else_jump @NONAME_2 

:NONAME_520
10@ = 0 
11@ = -1 
12@ = 0.0 
Car.StorePos(5@, 1@, 2@, 3@)
if 
   not Actor.Dead($PLAYER_ACTOR)
else_jump @NONAME_2 
if 
   not Car.Wrecked(5@)
else_jump @NONAME_2 
046C: 4@ = car 5@ driver 
if 
   not 4@ == -1 
else_jump @NONAME_1338 
if 
   Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, 5@)
else_jump @NONAME_1302 
if 
00E1:   player 0 pressed_key 18 
else_jump @NONAME_659 
jump @NONAME_520 

:NONAME_659
wait 0 
Car.SetToNormalDriver(5@)
if 
   not Actor.Dead($PLAYER_ACTOR)
else_jump @NONAME_2 
if 
   not Car.Wrecked(5@)
else_jump @NONAME_2 
046C: 4@ = car 5@ driver 
if 
87D6:   not  4@ == $PLAYER_ACTOR // integer vars 
else_jump @NONAME_1338 
if 
80E1:   not player 0 pressed_key 18 
else_jump @NONAME_893 
Car.StorePos(5@, 13@, 14@, 15@)
0509: 16@ = distance_between_XY 1@ 2@ and_XY 13@ 14@ 
16@ /= 15.0 
005B: 12@ += 16@ // (float) 
Car.StorePos(5@, 1@, 2@, 3@)
008C: 17@ = float 12@ to_integer 
if 
   Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, 5@)
else_jump @NONAME_1302 
if 
  10@ == 1 
else_jump @NONAME_659 
04B8: get_weapon_data_from_actor $PLAYER_ACTOR weapon_group 5 weapon 18@ ammo 11@ model 19@ 
if 
  11@ == 0 
else_jump @NONAME_659 
jump @NONAME_1132 

:NONAME_893
if 
00E1:   player 0 pressed_key 18 
else_jump @NONAME_1338 
if or
   Actor.HasWeapon($PLAYER_ACTOR, 28)
   Actor.HasWeapon($PLAYER_ACTOR, 29)
   Actor.HasWeapon($PLAYER_ACTOR, 32)
else_jump @NONAME_1036 
04B8: get_weapon_data_from_actor $PLAYER_ACTOR weapon_group 5 weapon 18@ ammo 11@ model 19@ 
if 
   not 11@ == 0 
else_jump @NONAME_1036 
if 
  10@ == 0 
else_jump @NONAME_1132 
0713: actor $PLAYER_ACTOR driveby_actor -1 car -1 point 0.0 0.0 0.0 radius 300.0 8 1 firing_rate 100 
10@ = 1 

:NONAME_1036
if 
   not Actor.Dead($PLAYER_ACTOR)
else_jump @NONAME_2 
if 
00E1:   player 0 pressed_key 18 
else_jump @NONAME_1080 
wait 0 
jump @NONAME_1036 

:NONAME_1080
046C: 4@ = car 5@ driver 
if 
   not 4@ == -1 
else_jump @NONAME_1338 
if 
87D6:   not  4@ == $PLAYER_ACTOR // integer vars 
else_jump @NONAME_1338 
jump @NONAME_659 

:NONAME_1132
10@ = 0 
0432: 6@ = get_actor_handle_from_car 5@ passenger_seat 0 
if 
87D6:   not  6@ == $PLAYER_ACTOR // integer vars 
else_jump @NONAME_1251 
if 
  7@ == 3 
else_jump @NONAME_1080 
0432: 8@ = get_actor_handle_from_car 5@ passenger_seat 1 
if 
87D6:   not  8@ == $PLAYER_ACTOR // integer vars 
else_jump @NONAME_1268 
0432: 9@ = get_actor_handle_from_car 5@ passenger_seat 2 
if 
87D6:   not  9@ == $PLAYER_ACTOR // integer vars 
else_jump @NONAME_1285 
jump @NONAME_1080 

:NONAME_1251
072B: put_actor $PLAYER_ACTOR into_car 5@ passengerseat 0 
jump @NONAME_1036 

:NONAME_1268
072B: put_actor $PLAYER_ACTOR into_car 5@ passengerseat 1 
jump @NONAME_1036 

:NONAME_1285
072B: put_actor $PLAYER_ACTOR into_car 5@ passengerseat 2 
jump @NONAME_1036 

:NONAME_1302
wait 0 
Car.SetMaxSpeed(5@, 0.0)
0633: AS_actor $PLAYER_ACTOR exit_car 
wait 3000 
Car.SetToNormalDriver(5@)
jump @NONAME_2 

:NONAME_1338
03C0: 5@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
if 
   not Actor.Dead($PLAYER_ACTOR)
else_jump @NONAME_2 
if 
   not Car.Wrecked(5@)
else_jump @NONAME_2 
046C: 4@ = car 5@ driver 
if 
87D6:   not  4@ == $PLAYER_ACTOR // integer vars 
else_jump @NONAME_2 
if 
  4@ == -1 
else_jump @NONAME_520 
if 
80E1:   not player 0 pressed_key 18 
else_jump @NONAME_893 
if 
8AB0:   not key_pressed 66 
else_jump @NONAME_1302 
if 
80E1:   not player 0 pressed_key 15 
else_jump @NONAME_1302 
if 
   Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, 5@)
else_jump @NONAME_1302 
jump @NONAME_1338 



Silent i jak tam sprawdziłeś? Wiesz może co tu jest nie tak?
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Już wcześniej próbowałem i też nic, ani na psycho_driver, ani na normal_driver...
Bo zasadniczo to chodzi mi o coś takiego, że np. wsiadam do jakiegoś napotkanego samochodu jako pasażer i właśnie nie wiem jak zrobić żeby ten samochód ruszył z miejsca jak już wsiądę i jechał byle gdzie z normalną prędkością. Dodam, że pojazd jest zatrzymywany opcodem 00AD (podaję prędkość 0.0).
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Niestety PLAY_CAR_ANIM nic nie dało, nie ma żadnej reakcji, pojazd dalej stoi w miejscu. Jedynie po zastosowaniu 00AD pojazd rusza, ale z prędkością z góry zadaną (chyba?), a ja chciałbym żeby miał on różną prędkość w zależności na jakiej drodze się znajduje, tak jak jest to normalnie w grze.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Witam, potrzebuję opcode na to, aby pojazd po wcześniejszym zatrzymaniu ruszył i jechał z prędkością, taką samą jaką miał przed zatrzymaniem. Z góry dzięki za pomoc
Created & Powered by MakG