Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Można by się uprzeć i skrypt uprościć i skrócić w taki sposób + przesunąć ładowanie modeli na później, by nie zawalały pamięci.

Kod:
{$CLEO}

0000: NOP   // CLEO dobiera nazwę watku samodzielnie, nie ma potrzeby definiowania jej


while 
true
    0001: wait 0 ms
    if
        
0256:   player 0 defined // 0 = $PLAYER_CHAR, tyle że zajmuje mniej miejsca w pliku. Mniejszy skrypt CLEO = lepiej.

    then
        
if
            0AB0:  key_pressed 0x37
        then
            
0247: load_model #FAM1
            038B: load_requested_models
            09C7: change_player 0 model_to #FAM1    // j/w

            0249: release_model #FAM1
        end
        
if
            0AB0:  key_pressed 0x38
        then
            
// Tego typu konstrukcja nie wymusza na graczu kolejności FAM1 - FAM2 - FAM3, która

            // wymuszała stara wersja skryptu.

            0247: load_model #FAM2
            038B: load_requested_models
            09C7: change_player 0 model_to #FAM2
            0249: release_model #FAM2
        end
        
if
            0AB0:  key_pressed 0x39
        then
            
0247: load_model #FAM3
            038B: load_requested_models
            09C7: change_player 0 model_to #FAM3
            0249: release_model #FAM3
        end
    
end
end


Używając gosubów można to zoptymalizować jeszcze bardziej agresywnie (to już tylko kosmetyka i parę bajtów skryptu mniej):

Kod:
{$CLEO}

while 
true
    0001: wait 0 ms
    if
        
0256:   player 0 defined
    then
        
if
            0AB0:  key_pressed 0x37
        then
            
0006: 0@ = #FAM1    // 0@ będzie nasza zmienna, która najlepiej by było określić jako

                                // skin_do_ustawienia

            gosub 
@CHANGE_SKIN
        end
        
if
            0AB0:  key_pressed 0x38
        then
            
0006: 0@ = #FAM2
            gosub 
@CHANGE_SKIN
        end
        
if
            0AB0:  key_pressed 0x39
        then
            
0006: 0@ = #FAM3
            gosub 
@CHANGE_SKIN
        end
    
end
end

:CHANGE_SKIN
0247: load_model 0@
038B: load_requested_models
09C7: change_player 0 model_to 0@
0249: release_model 0@
return



Tak napisany kod jest dużo bardziej "Rockstarowy", jak nie wiesz o co gdzieś chodzi to pytaj + tut "Konstrukcje wysokiego poziomu".

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Ale pytanie jest zbyt ogólne, by dać "normalną" odpowiedź. Ja nie widzę nic trudnego w takim zorganizowaniu maina, by niektóre skrypty odpalały się tylko w poszczególnych latach. Wystarczy jedna zmienna globalna.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Ale właściwie po co to rozdzielać? Poza tym, co za problem posterować tym za pomocą zmiennych globalnych? :S

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
No tak, DPL to DPL, ale zaaranżowanie main.scm w taki sposób, by działało to dobrze nie wymaga rozbijania go na wiele plików...

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Wystarczy dobrze zorganizować main, i nie potrzeba będzie wielu plików.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Sabre to był Oldsmobile 442 czy tam Oldsmobile Cutlass. Raczej w Polsce tego nie kupisz.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Ale problem, wystarczyło podejrzeć jak to jest zrobione w normalnym garażu tuningu.

Kod:
0964: create_square_color_panel 'CARM1' position 29.0 155.0 width 25.7 columns 8 interactive 1 background 1 alignment 1 panelID $CARMOD_Menu_Colors  // Colors


0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_Menu_Colors car $CARMOD_Car colorslot 1 active_row $10440 
0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_Menu_Colors car $CARMOD_Car colorslot 2 active_row $10440 

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Na przykład 45 HP zamiast domyślnych 100 trochę utrudniają rozgrywkę :D

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
W teorii powinny współpracować, bo T95S modyfikuje main.scm, a INE to CLEO. Jednak takie połączenie jest trochę bez sensu.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Jak sobie życzysz.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Napisałem tak, gdyż trzeba ingerować w praktycznie wszystkie funkcje kontrolujące radio. Co więcej, trzeba wiedzieć co się w danym momencie modyfikuje. Co jeszcze więcej, dodanie nowego streamu radia może być za trudne nawet dla mnie, bo w chwili obecnej nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie wiem o co Ci chodzi, więc wstawiam demotywator.

http://mainhg.demotywatory.pl/uploads/201107/1310219884_by_natalia179

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie da się prostymi sposobami. Trudnymi też nie bardzo. Mi ucięcie dwóch stacji zajęło parę dni, a dodanie nowej to 10x więcej roboty.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Raczej dużo ludzi by tego nie potrzebowało. Może to głupie, ale pisz posty w Wordzie jak chcesz, by Ci błędy podkreślało.

Chociaz, MakG decyduje.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Wystarczy kolejne konstrukcje dodać do pętli, proste jak drut.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Created & Powered by MakG