Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jaki jest opcod aby można było usunąć przypadkowy wzięty pojazd z drogi np. po wjechaniu do czerwonego kółka.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jedno co jest źle zrobione to na pewno nie masz wyzerowanego obiektu. Po za tym to nie wiem co innego może być nie tak bo po dodaniu do gta sa tej twoje wyspy to też u mnie jest źle generowana przez silnik gta sa. Oczywiście zrobiłem nową kolizje i plik dff ale dalej jest chyba ten sam błąd co u ciebie.

Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Przyczyną może być że te obiekty są zbyt właśnie skomplikowane. Silnik gry gta sa ma ograniczoną ilość odtwarzania poligonów czy jak to się zwie. Po za tym obiekty nie mogą być zbyt duże bo przez to może być też ten błąd. Jeżeli dalej nie będziesz mógł sobie poradzić z obiekt to jak chcesz to prześlij go na jaki serwer i wstaw linka tu na forum to sprawdzę co może być nie tak.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jakim opcodem można usunąć telefon z ręki po jego załadowaniu bo ten jakoś nie działa
Kod:
Model.Destroy(#CELLPHONE) 
a teoretycznie powinien.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Można by było spróbować dodać dźwięk samochodu przez cleo. Stworzyć odpowiedni scrypt i powinno działać. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
A powiedz ty mi czy ten dom robisz od postaw czy to jest konwersja z innej gry. Jeżeli to pierwsze to w jakim programie to chatkę modelowałeś?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Na upartego można to też zrobić po przez edycje kolizji danego obiektu za pomocą CollEditor2. Zapewne zauważyłeś że jak się chodzi czy tam jeździ po jakieś powierzchniach to raz słychać trawę, a innym znowu piasek pod stopami czy tam kołami. Przy tym też unosi się kurz czy tam co innego. Takie coś można właśnie ustawiać w tym programie.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Tak się domyślałem że przez zapętlenie ale i tak nie bardzo wiem jak to naprawić. Wydaje mi się że robiłem tak jak to mówisz że by skoczyć do innej procedury ale jak tak robiłem to znowu po zniszczeniu którego kol wiek pojazdu pozostałe już się nie chciały niszczyć. Więc jak by ktoś podał mały przykład na tych moich wypocinach jak to naprawić to był bym wdzięczny.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
W sowim skrypcie na mapie mam ustawione trzy samochody. Do każdego z nich przypisany jest marker. Pierwsze pętle mają za zadanie sprawdzić że gdy samochód zostanie zniszczony to pojawia się napis że misja jest nie udana i samochód a raczej jego resztki zostają usunięte w raz z markerem. Co do usunięcia samochodu i markera działa na każdym samochodzie i w zasadzie napis że misja się nie powiodła przy każdym z pojazdów też się pojawia ale niestety nie chce znikać. Można powiedzieć że cały czasz jest wyświetlany. Po niżej mój mały skrypt
Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP 

:sprawdzacz
wait 0 
if 
   Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @sprawdzacz 

Model.Load(#premier)
Model.Load(#tahoma)
Model.Load(#emperor)
038B: load_requested_models



048F: actor $PLAYER_ACTOR remove_weapons
00C0: set_current_time_hours_to 9 minutes_to 20 
01EB: set_traffic_density_multiplier_to 0.0 
03DE: set_pedestrians_density_multiplier_to 0.0
select_interior 0
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 0 
Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 2517.3499, -1501.5211, 23.8281)
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 180.0

0@ = Car.Create(#premier, 2532.3699, -1526.2755, 23.9197)
Car.Angle(0@) = 0.0
1@ = Car.Create(#tahoma, 2518.989, -1526.2755, 23.7025)
Car.Angle(1@) = 0.0
2@ = Car.Create(#emperor, 2505.4495, -1526.2755, 23.7517)
Car.Angle(2@) = 0.0
0186: $marker0 = create_marker_above_car 0@
0186: $marker1 = create_marker_above_car 1@
0186: $marker2 = create_marker_above_car 2@

:s1
wait 0 
if 
   Car.Wrecked(0@)
jf @s2
:rozwalony1
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
Marker.Disable($marker0)
00A6: destroy_car 0@

:s2
wait 0 
if 
   Car.Wrecked(1@)
jf @s3
:rozwalony2
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
Marker.Disable($marker1)
00A6: destroy_car 1@

:s3
wait 0 
if 
   Car.Wrecked(2@)
jf @s1
:rozwalony3
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
Marker.Disable($marker2)
00A6: destroy_car 2@
jump @s1
0A93: end_custom_thread 
Może ktoś powiedzieć co jest nie tak?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Czy w gta sa cutscenki są tworzone jak zwykłe misje w których możemy coś robić czy to jest po prostu załadowany filmik lub coś podobnego. Jeżeli jest to pierwsze czy one są ładowane z osobnego pliku, czy one są stworzone w pliku main jak większość misji w grze? Najbardziej mnie interesuje ta misja
Kod:
start_mission 34
Chciałem podejrzeć jak ona jest zrobiona szczególnie ta pierwsza cutscenka gdzie jak wchodzi cj gościu udaje że umie śpiewać. Ale trudno jest odnaleść opcody jakie tam zostały użyte.

Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Bo shoutbox nie jest od takich pytań. To tak jak byś miał urodziny a ktoś by cię w tedy zapytał o wzór np. z matematyki. Chyba byś go w tedy za drzwi wywalił. Chyba to tak można przedstawić.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
To raczej nie jest jeden opcod to trzeba napisać cały skrypt do tego ale jak takie coś zrobić to dokładnie nie wiem.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jak zrobić że kiedy np. dojedzie się do checkpointa to wyświetla się czasz na ekranie jaki był w momencie przejazdu przez ten checkpoint?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jeżeli chodzi o wyciągnięcie modeli z gry takich jak bronie, postacie, obiekty itd. to można to zrobić za pomocą programu o nazwie 3D Ripper DX i potem edytować je w 3ds max.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Gdy klikam na regulamin na stronie głównej to się włącza logowanie.
Created & Powered by MakG