Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Właściwie to nie są poradniki, tylko gotowe skrypty.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Sprawdzaj, czy gracz wyszedł z auta, dopiero jak do niego wejdzie:

Kod:
:petla1
wait 10
if
Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $s1)
jf @petla2
Marker.Disable($ms1)

jump @petla4

:petla2
wait 10
if
0119: car $s1 wrecked
jf @petla3
Marker.Disable($ms1)
Car.Destroy($s1)
009B: destroy_actor $p1

:petla3
wait 10
if
0118: actor $p1 dead
jf @petla1
009B: destroy_actor $p1
Marker.Disable($ms1)
Car.Destroy($s1)

:petla4
wait 10
if
not Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $s1)
jf @petla4
009B: destroy_actor $p1
Marker.Disable($ms1)
Car.Destroy($s1)


Pozatym zamiast wait 10 możesz użyć wait 0 dla większej dokładności.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Niebieska strzałka:
Kod:
0165: set_marker 42@ color_to 2

2 to niebieski kolor.

Co do znikania, to musisz utworzyć pętlę sprawdzającą, czy gracz wsiadł na motor. Funkcja, która Ci będzie potrzebna:
Kod:
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car 22@

Jeśli nie wiesz jak utworzyć taką pętlę to przeczytaj tutorial "Podstawy" lub "Pętle" i później zabierz się za pisanie własnego skryptu.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Wystarczy pokombinować z offsetami X Y Z, w funkcji dołączania obietków.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
1. Skorzystaj z Menedżera koordynatów z Sanny Builder. Wyświetla on aktualną pozycję gracza X Y Z razem z obrotem.
http://www.gta-mods.pl/forum/topics/view/id/46

2. W poradniku "Podstawy tworzenia misji" do GTA SA masz wszystkie potrzebne funkcje:
Kod:
00BC: show_text_highpriority GXT 'TXT1' time 2000 flag 1

gdzie TXT1 to nazwa wpisu z aktualnej tabeli GXT lub nazwa wpisu w pliku FXT, jeśli korzystasz z GXT Hook.

Kod:
0161: 341@ = create_marker_above_car 5@ unknown 0 radar_mode 1

To tworzy marker nad danym pojazdem, 5@ to zmienna twojego motoru.

3.
Kod:
fade 0 500
wait 500
00A6: destroy_car 5@

Nie jestem pewien, czy o to Ci chodziło. To usunie motor ze skryptu, zniknie z gry.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Dobry tutorial. Wymaga tylko lekkich poprawek językowych. Wrzucę go na stronę jutro lub w sobotę.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Dokładnie, nie oczekuj od innych, że będą robić dla Ciebie każdą pierdołę. Tutaj możemy pomóc Ci rozwiązać problem, ale nie będziemy robić wszystkiego za Ciebie.

Pozatym, nazwa tematu była za długa. Szczegóły umieszcza się w treści wiadomości, tytuł ma być krótki i konkretny.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
To forum naprawdę potrzebuje opcji 'podgląd posta'.

Na styczeń postaram się wyrobić z wydaniem nowej wersji strony, razem z nowo napisanym forum. Wytrzymajcie jeszcze trochę :)

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Jeszcze nie wszedłem na stronę, a zdanie o autorach mam już wyrobione. Modding w poprawnej formie ma 2 literki "d" w środku... Nie widzę tam też obiecanych poradników o tworzeniu modyfikacji w CLEO, a stronę możecie mieć i w dwudziestu językach, jeśli ma to się opierać o tłumacza Google...

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Zamień:
Kod:
Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $CAR)

na
Kod:
00DF:   actor $PLAYER_ACTOR driving


Sprawdzałeś, czy gracz jest w danym samochodzie, którego jeszcze nie znałeś ($CAR).

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
O ile pamiętam, to problem z trzęsącą się kamerą występuje tylko po zastosowaniu niektórych cracków, dlatego temat do zamknięcia.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Ah, sorry. Pomyliłem się. Przydzielenie samochodu gracza do $BLADE powinno być po pętli:

Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP

:petla
wait 0
if
00E1: player 0 pressed_key 16
jf @petla

03C0: $BLADE = actor $PLAYER_ACTOR car
06ED: set_car $BLADE paintjob 2

0A93: end_custom_thread


Co do klawiszy, to np. tutaj masz listę:
http://www.kbdedit.com/manual/low_level_vk_list.html

Znak to będzie: 0xDC.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie utworzyłeś żadnej pętli, w tym kodzie, co podałeś, sprawdzasz ten warunek tylko jeden raz podczas całego działania skryptu.

Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP

03C0: $BLADE = actor $PLAYER_ACTOR car 

:petla
wait 0
if
00E1: player 0 pressed_key 16
jf @petla

06ED: set_car $BLADE paintjob 2

0A93: end_custom_thread


Pozatym nie ma potrzeby użycia if and, skoro ustawiłeś tylko jeden warunek.
Oprócz tego, nie ustawiłeś zmiennej $BLADE, czyli jak domniemam, samochodu gracza. Chyba że definiujesz to w oddzielnym skrypcie i odwołujesz się do tego poprzez zmienną globalną. Na wszelki wypadek dodałem to na początku kodu.

___________________
Administrator
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Teraz wyczytałem w tym temacie, że ta modyfikacja nie działa z najnowszym patchem:
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=414687&view=findpost&p=1059866338

Niestety musisz zaczekać na aktualizację od autora lub możesz skorzystać z jakiegoś innego moda mającego podobną funkcjonalność, np. jakiegoś trainera.

___________________
Administrator
Created & Powered by MakG