Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 123 Dołączył: 2010-03-31
#
Witam tworzę misje do modu(mam pozwolenie) i mam 3 problemu mian owicie:

1.Jak odczytać razem ze współrzędnymi obrót?? Będę też tworzył cutscenke i chciałbym mieć dokładne dane. Jakim programem najlepiej odczytać pozycje kamery??

2.Jak zrobić aby wyświetlał się komunikat np.Take the bike (motor zadeklarowany jako #MOTOR) pojawi się nad nim strzałka i trzeba będzie go wziąć ale po wzięciu go można będzie go opuścić(Nie bedzie komunikatu Get back to your vehicle)

3.Mam taki kod:
Kod:

Marker.Disable($CEL)
Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, -1897.61, -278.8654, 6.469464)


Jak zrobić aby zaciemnił się ekran i aby wóz został dyskretnie zniszczony(próbowałem to zrobic to gracz też ginął) i aby gracza przeniosło i dopiero wtedy zaciemnienie by zniknęło?

Z góry dzięki za pomoc.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
1. Skorzystaj z Menedżera koordynatów z Sanny Builder. Wyświetla on aktualną pozycję gracza X Y Z razem z obrotem.
http://www.gta-mods.pl/forum/topics/view/id/46

2. W poradniku "Podstawy tworzenia misji" do GTA SA masz wszystkie potrzebne funkcje:
Kod:
00BC: show_text_highpriority GXT 'TXT1' time 2000 flag 1

gdzie TXT1 to nazwa wpisu z aktualnej tabeli GXT lub nazwa wpisu w pliku FXT, jeśli korzystasz z GXT Hook.

Kod:
0161: 341@ = create_marker_above_car 5@ unknown 0 radar_mode 1

To tworzy marker nad danym pojazdem, 5@ to zmienna twojego motoru.

3.
Kod:
fade 0 500
wait 500
00A6: destroy_car 5@

Nie jestem pewien, czy o to Ci chodziło. To usunie motor ze skryptu, zniknie z gry.

___________________
Administrator
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
1.Jak odczytać razem ze współrzędnymi obrót??

Przechwytywanie współrzędnych najlepiej rób przez Sanny Builder. Z menu wybierasz narzędzia ide>Menadżer koordynatorów i tam będziesz miał oprócz x,y,z podany także obrót.

Cytat:
Będę też tworzył cutscenke i chciałbym mieć dokładne dane. Jakim programem najlepiej odczytać pozycje kamery??

Chyba jakiego takiego programu do tego nie ma, trzeba ustawiać to ręcznie albo można też wziąć opcod który skieruje camerę na wybraną np. postać lub samochód. Jeżeli będziesz robił tak jak to piszę to musisz dodać taki opcod
kieruje kamerę prosto na samochód
Kod:
0158: camera_on_car 34@ 18 2


a tu na bota
Kod:
0159: camera_on_ped 215@ 15 2 


Cytat:
3.Mam taki kod:
Kod:

Marker.Disable($CEL)
Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, -1897.61, -278.8654, 6.469464)
Jak zrobić aby zaciemnił się ekran i aby wóz został dyskretnie zniszczony(próbowałem to zrobic to gracz też ginął) i aby gracza przeniosło i dopiero wtedy zaciemnienie by zniknęło?

Jeżeli chcesz żeby ci się to ładnie zrobiło to robisz to tak

Przed całym kodem który służy do usuwania rzeczy z mapy dajesz takie opcody

Kod:
fade 0 1500 //a1 
wait 1500 //a2
//tu ten twój kod
wait 1500 - //a3 
fade 1 1500 //a4


a1 - powoduje zaciemnienie obrazu, trwa to w tym wypadku półtorej sekundy
a2 - jeżeli tego byś nie dał to podczas zaciemniania obrazu było by widać że obiekty z mapy się usuwają
a3 - w zasadzie nie potrzebne ale powoduje że obraz ładniej się rozjaśnia
a4 - jak pewnie się już domyślasz powoduje rozjaśnianie obrazu

//MakG mnie mnie wyprzedził za długo pisałem :)

Postów: 123 Dołączył: 2010-03-31
#
Dzięki wam obu, sprawdze.

Edit:eee ale jak zrobic aby strzalka byla niebieska i aby zniknela po wsiasciu do motoru caly czas jest
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
Niewiem czy wiesz ale Sanny Builder ma opcje szukania opcodów i jeszcze 2 tutoriale do skryptowania, napis CLEO w prawym dolnym rogu. Jak ci się nie uda to napisz i ci napisze ktoś konkretne opcody.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Niebieska strzałka:
Kod:
0165: set_marker 42@ color_to 2

2 to niebieski kolor.

Co do znikania, to musisz utworzyć pętlę sprawdzającą, czy gracz wsiadł na motor. Funkcja, która Ci będzie potrzebna:
Kod:
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car 22@

Jeśli nie wiesz jak utworzyć taką pętlę to przeczytaj tutorial "Podstawy" lub "Pętle" i później zabierz się za pisanie własnego skryptu.

___________________
Administrator
Postów: 123 Dołączył: 2010-03-31
#
Petle znam zrobiłem sam taką co ma za zadanie sprawdzić czy gracz wsiadł na motor. Dzięki.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG