Skrypty do GTA V powstają w trzech różnych technologiach - C++, C# / Visual Basic, LUA. Każda z nich wymaga innych dodatkowych narzędzi / bibliotek. Tzw. wrappery do C# i LUA bazują na
Script Hook V i on zawsze jest wymagany przy każdej skryptowej modyfikacji.
Skrypty napisane w C++ zwykle mają rozszerzenie
.asi, żeby je uruchomić musisz najpierw ściągnąć i zainstalować ostatnią wersję Script Hooka V:
Pobierz Script Hook V
Instalacja tego narzędzia polega na skopiowaniu poniższych plików do głównego katalogu z GTA V:
Kod:
dinput8.dll
ScriptHookV.dll
Wszystkie pobrane mody z rozszerzeniem
.asi także umieszcza się w głównym katalogu gry.
Opcjonalnie, jeżeli chcesz mieć możliwość awaryjnego zrestartowania wszystkich pluginów w grze kombinacją CTRL + R, to utwórz pusty plik "ScriptHookV.dev" w głównym folderze GTA V. Ważne, żeby plik nie miał rozszerzenia .txt, ale właśnie .dev.
Mody napisane przy użyciu Script Hook V .NET zwykle albo są kompilowane i udostępniane w postaci plików
.dll, albo są dostarczane w postaci kodów źródłowych z rozszerzeniem
.cs.
W każdym razie, potrzebujesz przede wszystkim odpowiedniej biblioteki:
Pobierz Community Script Hook V .NET
Po pobraniu paczki należy umieścić poniższe pliki w głównym katalogu gry:
Kod:
ScriptHookVDotNet.asi
ScriptHookVDotNet.dll
Musisz także utworzyć katalog "scripts" w głównym folderze GTA V.
Ściągniete mody należy wkleić do nowego katalogu "scripts".
Najpierw musisz zainstalować plugin dający wsparcie dla skryptów napisanych w LUA.
Pobierz Plugin LUA
Skopiuj plik "LUA_SDK.asi" oraz cały katalog "scripts" do głównego folderu GTA V.
Wszystkie ściągniete mody napisane w LUA będą miały rozszerzenie
.lua i należy je umieścić w katalogu:
Kod:
GTA V\scripts\addins