Tworzenie przezroczystych tekstur nie jest skomplikowaną czynnością, sprowadza się to do odpowiedniego przygotowania obrazków oraz zaimportowania ich we właściwym miejscu.
Do całej "operacji" potrzebne są następujące programy:
- IMG Tool 2.0 - do wyciągnięcia pliku .txd zawierającego tekstury.
- TXD Workshop 4.0 - do podmiany tekstur w pliku .txd.
- Dowolny edytor graficzny. Może być np. darmowy Gimp.
Przykładem w tym tutorialu będzie nowy tag (graffiti) do zamalowania.
W przypadku graffiti potrzebujemy dwóch obrazków:
- Obrazek zawierający kolor (wypełnienie tekstury) - może to być jednolity kolor, lub co innego, np. gradient, bądź po prostu jakaś grafika.
- Obrazek zawierający kształt tekstury - w celu osiągnięcia przezroczystości, kształt tekstury będzie musiał być biały na czarnym tle.
Poniżej przedstawiam przykładowe tekstury:
Należy pamiętać, że obrazki powinny być w formacie 24-bitowym lub 32-bitowym.
W programie TXD Workshop 4.0 można importować obrazki w formatach
*.bmp, *.tga i *.png.
Teraz możemy wyciągnąć plik
*.txd z archiwum
*.img za pomocą programu IMG Tool. Dokładny opis obsługi tego programu znajdzecie
tutaj.
Pliki
*.txd zawierające tekstury graffiti znajdują się w archiwum
gta3.img, do którego ścieżka to:
Kod:
[katalog z grą]/models/gta3.img
Owe pliki
*.txd mają przedrostego "tags_". Wystarczy wyszukać pliki zawierające podany prefiks i wyeksportować wybrany.
Gdy mamy już plik
*.txd, możemy podmienić w nim stare tekstury na nowe, przygotowane wcześniej. Otwieramy wyeksportowany plik za pomocą programu TXD Workshop
(opis obsługi) i importujemy nasze grafiki.
1. Zacznijmy od obrazku zawierającego kolor graffiti. Należy zaznaczyć zakładkę "Image", która znajduje się w dolnej części programu, a następnie importujemy przygotowaną teksturę:
2. W przypadku drugiego obrazka, zawierającego kształt, robimy dokładnie to samo, ale importujemy przygotowaną grafikę po kliknięciu na zakładkę "alpha / mask", która znajduje się obok poprzedniej:
Na koniec można sprawdzić, czy kształt został poprawnie wypełniony kolorem klikając na zakładce "Mixed View":
Końcową czynnością jest import zmodyfikowanego pliku
*.txd do archiwum, z którego został wyciągnięty. W tym przypadku do pliku
gta3.img. Opis podmiany plików w archiwach
*.img znajduje się w tutorialu "IMG Tool 2.0".
Po wykonaniu wszystkich kroków, można przetestować w grze, czy tekstura wyświetla się tak, jak zamierzyliśmy.
- często popełnianym błędem przy imporcie tekstur jest wybranie złej zakładki, bądź obrazek w nieodpowiednim formacie (musi być w 24-bitach, albo 32-bitach).
- w przypadku importu do "alpha / mask" mogą wyniknąć problemy z formatem *.png, które mogą być spowodowane nieprawidłowym zapisaniem obrazka. W takim przypadku można zapisać obrazek w innym formacie, np. *.bmp.
Posting comments to this article is disabled.