- Photoshop, GIMP lub inny program graficzny
Zamiana tekstur w Grand Theft Auto Vice City jest dziecinnie prosta, jeżeli ma się do dyspozycji w/w programy. Mam nadzieję, że ten tutorial będzie dla was dobrym początkiem do tworzenia własnych modów. A więc zaczynajmy!
Zaczynamy od wyszukania obiektu, na którym chcemy zmienić textury. W tym przypadku będzie to komisariat policji
Little Haiti. Zaznaczmy obiekt i klikając PPM(Prawy Przycisk Myszy) wybieramy opcje
Properties widoczną na screenie poniżej. Jest tam wiele wpisów, lecz nas interesuje tylko jeden odpowiedzialny za nazwę pliku, w którym znajdują się wszystkie textury tego budynku-
Texture Name.
Klikamy na przycisk
Browse obok tego wpisu. W nowo otwartym oknie znajduje się lista znana z IMG Tool`a, w której automatycznie został wyszukany nasz plik txd. Poprzez kliknięcie na niego PPM i z użyciem opcji
Extract File(s) kopiujemy ten plik na pulpit lub do jakiegoś folderu. Dzięki tej czynności udało nam się wyodrębnić z całego pliku *.img. ten jeden plik, który jest nam potrzebny do modyfikacji.
Za pomocą programu TXD Workshop otwieramy plik txd., w tym przypadku nosi on nazwę
hav_police. Otrzymamy listę, w której znajdują się textury poszczególnych części budynku. W naszej modyfikacji z budynku policji zrobimy znany sklep TESCO.
Mając już gotowe textury podmieniamy zaznaczając je, a następnie wybierając opcje
Import. W nowo otwartym oknie wybieramy nową texturę.
Gdy uznamy, że podmieniliśmy już wszystkie tekstury zapisujemy nasz plik
txd za pomocą opcji
Save TXD.
Kolejnym krokiem jest podmiana starego pliku z teksturami na nowy. W tym celu otwieramy IMG Tool`a. Odnajdujemy nasz stary plik i klikając na niego PPM wybieramy opcje
Replace.
Następnie wybieramy opcje
Rebuild Archive i odczekujemy kilka sekund, aż archiwum zostanie przebudowane.
Teraz pozostaje nam już tylko uruchomić grę i cieszyć się własną modyfikacją. Oto nasz końcowy wynik.
- podczas wyboru textur do podmiany w TXD Workshop dobrze jest mieść uruchomiony w tle Map Editor, dzięki czemu będziemy mieli możliwość podejrzenia, w którym miejscu znajduje się szukana przez nas textura.
- nazwy nowych textur muszą być takie same jak ich stare odpowiedniki,
- textury muszą być zapisane w formacie bmp.,
- rozmiary(szer. i wys.) nowych textur muszą być takie same jak stare, jeżeli je podmieniamy
- jeżeli podczas próby podmiany wyskakuje błąd: File access denied należy we właściwościach pliku gta3.img odznaczyć opcje Tylko do odczytu
- textury pobrane ze strony http://www.cgtextures.com/
Posting comments to this article is disabled.