Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Kod:
07F8: car 2@ follow_car 1@ radius 7.5

Pojazd 1@ nie zbliży się bardziej do 2@ niż na 7.5 metra. Zacznie jechać za nim, jeśli ta odległość zostanie przekroczona. Zmniejsz wartość radius 7.5 na np. 3.0; Nie może być zbyt mała, bo auto wjedzie w bagażnik tego drugiego.

---
Co z innymi drobnostkami? Chętnie pomogę.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Pamiętam, że miałem kiedyś błąd, bo nie napisałem tego NOPa. To po co on jest we wszystkich szablonach i gotowych skryptach (przynajmniej niektórych osób)?

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Z tym jumpem, to napisałem Ci, żebyś KASOWAŁ poprzednie.

MakG - co do kodu @up nie napisałeś 0000: NOP. Z tego co wiem deklaruje to skrypt jako CLEO. Wyjdzie mu z tego pewnie SCM

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Między:
Kod:
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
else_jump @NONAME_2

a:
Kod:
:NONAME_62

wpisuj po każdej linijce jump @NONAME_2, jeśli nie ma crashu, wytnij "jumpa" i wklej go linijkę niżej. Daj znać gdzie jest błąd. Możliwe, że to przez wczytywanie modeli, czasem tak mam.

---
Ja tu ciągle dyżuruję, więc szybciej załatwimy ten problem, jeśli nie będziesz opuszczać tej strony.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Kod:
Player.Defined($PLAYER_ACTOR)

Zamień $PLAYER_ACTOR na $PLAYER_CHAR. Dziwne, że Twój skrypt przez to przeszedł.

Kod:
$1 = Car.Create(#ELEGY, 2378.961, -1729.756, 13.3828)
$PLAYER_CHAR = Car.Create(#NRG500, 2400.817, -1729.675, 13.3828)
3@ = Actor.Create(Mission2, #HMYST, 2416.829, -1666.706, 13.5355)
4@ = Actor.Create(Mission2, #BMORI, 2416.829, -1666.706, 13.5355)
5@ = Actor.Create(Mission2, #BMORI, 2416.829, -1666.706, 13.5355)
072A: put_actor $PLAYER_ACTOR into_car 1@ driverseat 

Twój ELEGY jest przypisany do zmiennej $1
Umieszczasz aktora w pojeździe o zmiennej 1@
Pojazd 1@ nie istnieje.

Zamień:
Kod:
$1 = Car.Create(#ELEGY, 2378.961, -1729.756, 13.3828)

na
Kod:
1@ = Car.Create(#ELEGY, 2378.961, -1729.756, 13.3828)


Kod:
01B2: give_actor 3@ weapon 28 ammo 9999 // Load the weapon model before using this 

Nie załadowałeś modelu broni 28.
Dopisz:
Kod:
Model.Load(#MICRO_UZI)


Nie załadowałeś modeli.
Znajdź w wyszukiwarce opcodów:
load_requested_models
i wklej ten opcode pod ostatnim "Model.Load(...)"

Kod:
00AE: set_car 1@ traffic_behaviour_to 3 

Tutaj wartość 3 oznacza, że pojazd jedzie na czerwonym i "nie widzi" ruchu ulicznego. Radzę Ci zmienić to na 2. Ale to nie powoduje crashu.

P.S: Osobiście uważam, że SB jest zbyt uproszczony. Wydaje się, że można łatwo wszystko napisać. Przez te uproszczenia często pojawia się jakiś crash. Nie mam zamiaru tu reklamować ciekawszych gier i edytorów, ktoś jest zainteresowany, niech pisze na PW.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Nie opłaca Ci się mieć taki dobry procesor przy takiej małej ilości RAM-u. Ja wśród znajomych króluję procesorem, ale innym GTA płynniej chodzi, chociaż mają więcej RAM-u, a gorszy procesor.

Na razie nie siedzę na swoim kompie, ale mam na pewno:
Procesor: Pentium Core II Duo 2.78GHz
RAM: 1GB
Napęd DVD/CD 16x
DirectX 9.0c
I też coś mam z GIGABYTE'a i ASUS'a.
Windows XP Service Pack 2
Monitor firmy SONY - nie polecam, bo nie włącza się po wyłączeniu zasilacza (przeważnie).
Głośniki firmy Media Tech
Tego składaka kupiłem jakieś 5 lat temu za ok. 5000 zł.

Poprawiłem dane na prawdziwe. Wcześniej zaniżyłem procesor i zawyżyłem RAM :)

W GTA San Andreas gram na:
Draw distance ok. 75% Max. odległość rysowania
Frame limiter: off :) Ograniczenie ilości klatek
Widescreen: off Szeroki ekran (przy on jest wąski :P)
Visual fx quality: low Jakość grafiki (cienie, itp.)
Mip mapping: on (odblokowany) Mapowanie (?)
Antyaliasing: 1 Wygładzanie krawędzi
Rozdzielczość: 1280x960x32


___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Na pewno nie zrobisz tego szybko w MEd'zie. Możesz otworzyć sobie plik VegasN.IDE i po kolei eksportować przez G-IMG albo IMG Tool.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Może chodzi o obiekt LOD (LOng Distance)? Pamiętam, że też tak kiedyś miałem, jak przestawiłem tą wartość w obiekcie z 50 na 300 :D. Najłatwiej jest to ustawić w programie MEd. Możesz tą właściwość ustawić klikając na wybrany obiekt PPM i wybierając "Properties". Jeszcze wcześniej musisz stworzyć obiekt, który będzie widać z tej większej odległości.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Sprecyzuj swoje pytanie.
Cytat:
Jak nazywa sie zaczęcie wyścigu w main, chodzi mi jaka nazwa po :

Co się nazywa? Pętla, skrypt, opcode?

Jak ja to rozumiem?
Na końcu dałeś "nazwa po :".
Kod:
":" + tekst
jest miejscem do którego można przeskoczyć (jump/gosub). Niektórzy mylą to czasem z pętlą. Czyli chodzi Ci o m.in. misję "High-Stakes, Lowrider"? Zaraz to znajdę..

//EDIT:
Kod:
DEFINE MISSION 36 AT @CESAR1           // Lowrider (High Stakes)

Czyli wpisujesz w wyszukiwarce
Kod:
:CESAR1

i szukasz tego co potrzebujesz

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Może ja się nie znam kto tu jest kto, ale za nazwy w opcodach odpowiada Seeman (ten od SB3)

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Jeśli między 1 i 2 nie ma żadnej różnicy to chyba Ci nie mogę pomóc. Spróbuj się doszukać jakichś zmian między tymi dwoma opcjami.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Cytat:
Forces the game weather to the specified value.

Jest forces, co oznacza wymuszanie :-P
Czyli wiem tyle ile wiedziałem z samego opcodu..

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Tutaj zamieszczam i będę aktualizować listy opcodów, które nie mają opisu na tej stronie: http://gtag.gtagaming.com/opcode-database.php

Jeśli zbierze się tego powiedzmy 50 to zrobię oficjalny tutorial.

Zachęcam do pomagania :-) Chciałbym, żeby mniej więcej wyglądało to podobnie do moich opcodów, bo inaczej może to się stać nieprzejrzyste.
------------------
Szablon:

NR.OGOLNA_NAZWA
Kod:
0000: OPCODE

Wyjaśnienie

Przykład

GOTOWE
------------------

1.Ustawienia pogody
Kod:
set_weather $INTEGER
01B5: force_weather $INTEGER

A. Ustawia pogodę natychmiastowo. $INTEGER = ID pogody, liczba naturalna
B. Ustawia pogodę. Mimo nazwy "force" narzuca tylko przejście do wybranej pogody, np. mamy aktualną pogodę
Kod:
set_weather 1

czyli świeci nam słoneczko :P
Po ustawieniu
Kod:
01B5: force_weather 8

początkowo pojawi się mżawka, później co raz więcej chmur, a po paru minutach zacznie się burza.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Czy to forum twoim zdaniem służy do umieszczania na nim reklam?? Myślę, że nie, więc jeśli nic poza tym sobą nie reprezentujesz, to nie wchodź tu więcej.

Niech ktoś poda nazwę jednego dobrego moda, który w 100% działa na SA:MP. Ja w swoich zbiorach nie mam takiego skryptu.

Założę się, że na wszystkich stronach GTA to umieścił opróćz GtaInside. Chyba, że był tak bezczelny że.. :-)

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Dla pewności zrób tak:
Kod:
03F0: enable_text_draw 0
03F0: enable_text_draw 1

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Created & Powered by MakG