Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
External Scripts
|
Napisano dnia:
2010-11-13 19:28:16
Spadłeś mi z nieba :D stokrotne dzięki. (Temat do zamknięcia)
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
External Scripts
|
Napisano dnia:
2010-11-13 19:16:23
W swojej modyfikacji (pracując przy main.scm) chciałbym umieścić gotowe już external scripty typu: Siłownia, sklepy z ubraniami. Starając się edytować oryginalny main natrafiałem na masę błędów, więc stąd moje pytanie - Czy ktoś z was orientuje się, czy istnieje może specjalny plik MAIN.scm posiadający tylko i wyłącznie external scripty (działające rzecz jasna)? Jeśli tak, prosiłbym o zamieszczenie linku do tego pliku.
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
Eksportowanie Body Part'ów
|
Napisano dnia:
2010-11-13 11:47:59
Witajcie. Tworzę nową modyfikację (jest news na stronie), a jako, że w moje ręce wpadł 3D Studio Max postanowiłem stworzyć od razu modele postaci, które ujrzycie w nowej historii.
Moim problemem jest brak pojęcia na temat eksportowania partii ciała CJ'a (chodzi mi o pojedyncze partie, głównie - GŁOWĘ). Rzecz w tym, że model mam już gotowy, jedynie mam problem z eksportowaniem go (wraz ze szkieletem) do .dff tak, by wszystko działało jak należy i nie wywalało z gry. Jeśli znacie jakiś poradnik na ten temat, proszę...podajcie mi go tutaj :)
A propos... aby nie zakładać nowego tematu, a utrzymuję się w dobrej kategorii forum, chciałbym was jeszcze zapytać o to, jak najlepiej dobierać tekstury i jak je "obrabiać", żeby np. na GŁOWIE ładnie to się prezentowało, nie było żadnych głupich zniekształceń i innych babolków. Ewentualnie, jak można "przesuwać" tekstury po modelu w 3D Studio Max'ie?
Pozdrawiam krolikk
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
W mojej cutscence umieściłem moment, w którym postać gangstera, podchodzi w zwolnionym tempie do aktora. Aktor ten, szybciej celuje w gangstera i chciałbym żeby strzelił w danym momencie. Kiedy używam opcji - kill actor, albo actor_attack_using_weapon czy jakoś tak, aktor ten raz strzela poprawnie tak jak chcę, raz chce przykucnąć i odejść na jakąś odległość. Chciałbym, żeby strzelał od razu. Blokowanie gracza w danej pozycji nie pomaga.
Drugim problemem jest obecność PED'ów w miejscu tego zdarzenia. Jako że jest późna godzina, a cała sytuacja ma miejsce za pewnym blokiem, w którym niestety chodzą ludzie, nie chciałbym żeby mi się tam pakowali. Jest jakaś możliwość na usunięcie ich z danego miejsca na nieokreśloną ilość czasu? Ta komenda z traffic działa tylko i wyłącznie na samochody.
Trzecim problemem jest ustawianie pedów, a właściwie ich kreowanie. Kiedy chcę stworzyć daną postać, na niektórych obszarach nie da się ich stworzyć, po prostu teleportują się gdzieś indziej. Tak samo jest z samochodami. Jeśli zablokuję pojazd, będzie tam, gdzie chciałem, jedynie musze go obniżyć, ponieważ "wisi" w powietrzu. Lecz kiedy go odblokuje, teleportuje się zupełnie do innego miejsca (przeważnie jest to środek ulicy).
Czwartym, najmniejszym problemem są animacje, których chciałbym użyć w skrypcie. Nie dopatrzyłem się ich w SAAnims.txt, a nie chcę sprawdzać każdej. Interesowałyby mnie animacje takie jak na serwerach Role Play, dla przykładu H-rp. Potrzebuje jedynie ich nazw. Najbardziej interesowały by mnie: Animacja stania z założonymi rękoma ( i innych tego typu, a trochę ich jest ), animacja skrętu kół w samochodzie, tak w lewo jak i w prawo.
A, właśnie, dobrze że sobie przypomniałem. Wiem jak można otworzyć bagażnik w wozie...ale jak go zamknąć? :D
Pozdrawiam
Krolikk
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
Występowanie pojazdów
|
Napisano dnia:
2010-05-01 00:20:56
Od samego początku "przygody" z IV mam ten sam problem, którego nie rozwiązuje żaden patch. Nie mogłem też znaleźć odpowiedzi, szukając w internecie, więc zdecydowałem się napisać temat właśnie tutaj.
Problem tkwi w tytułowym Występowaniu pojazdów. Rzecz w tym, że po mieście, jeżdżą same taksówki, czasem radiowozy i od czasu do czasu pojawi się jakiś model samochodu. Potem występują jedynie jego klony (pomijając misje). Grając u mojego przyjaciela, wszystko było w porządku. Występowało min. 4 typy pojazdów na danym obszarze, w którym akurat znajdował się Niko.
Gra działa na rozdzielczości 800x600, bez cieni na około 30-35 FPS'ach.
Możliwe, że to jest spowodowane słabym sprzętem.
Procesor: AMD Athlon 64 x2 dual core processor 4000+ (dokładnie 4,2 GHZ)
RAM: 1 GB
Karta Graficzna: NVIDIA GeForce 8400 GS.
Proszę o pomoc.
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
Poradniki do .lua , pawno
|
Napisano dnia:
2009-12-16 07:34:37
Witajcie. Poszukuję poradników do pisania w języku .lua, bądź pawno. Szukam w google i nie znajduję kompletnie nic, nie wiem może w jakiś sposób źle frazę wpisuję.
Szukam poradnika, który nauczy mnie najlepiej tego od podstaw, ( dawno nie pisałem żadnego skryptu ) po poziom zaawansowany.
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
Skrypt do 3D Studio Max'a.
|
Napisano dnia:
2009-10-13 18:48:23
Chciałbym zacząć "zabawę" w modelowanie obiektów do IV. Jedyne co stoi na przeszkodzie to nowe rozszerzenie plików zawierających modele, a mianowicie: .wdr. Jeżeli znacie skrypt do 3D Studio Max'a (coś w podobie Kam's Script służący do importowania i eksportowania modeli .dff) proszę o pomoc.
PS: A i jeszcze jedna sprawa. Wiecie czy istnieje taki program (Coś w podobie TXD Workshop) do eksportowania i importowania teksturek tyle że do pliku .wtd?
@EDIT:
Znalazłem już coś ciekawego. Nazywa się WDR Viewer 0.1. Teraz pozostaje jeszcze ten program to zręcznej i szybkiej edycji plików z teksturami :)
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
Filmy
|
Napisano dnia:
2009-06-09 09:11:01
Żeby robić takie cutscenki najpierw trzeba stworzyć animacje postaci :) Jak się poruszają, co robią, potem trzeba obliczyć czas animacji i potem po kolei dodawać nowe np. poruszanie ust w odpowiedni sposób, siadanie. Trza znać się na animacjach i ich tworzeniu chłopaki :)
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
hitman,s modding
|
Napisano dnia:
2009-06-05 21:10:32
W niecały dzień stworzyłeś dodatek do gry GTA SA o nazwie Lost and Damned? Ja pierdziu... co za speed xD Ale to jakaś drobna modyfikacja, no nie? :)
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
hitman,s modding
|
Napisano dnia:
2009-06-05 16:06:38
nie no dobra, nie można chłopaka zniechęcać :) Jak mówi że ma 1 osobę... może będzie i więcej i mod powstanie, tylko dajcie inną nazwę ok? ;)
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
hitman,s modding
|
Napisano dnia:
2009-06-05 11:29:55
daruj sobie koleś...
po 1. napisałeś 1 posta i myślisz że zaraz ktoś się zgłosi do tworzenia moda
po 2. Nazwę zerżnąłeś z dodatku GTA IV i na dodatek źle napisałeś bo na końcu zamiast t powinno być d: The Lost and Damned
po 3. Jaka będzie fabuła? Też gang motocyklowy?
po 4. Pewnie nawet nie zerknąłeś w tutoriale i myślisz że stworzysz coś wielkiego albo kto inny będzie odwalał za ciebie całą robotę...
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
Dodawanie części garderoby
|
Napisano dnia:
2009-06-05 09:02:29
No dobra, a napiszesz jak mam to zrobić? ;x Bo że się da to już wcześniej wiedziałem, tylko jak?
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
Dodawanie części garderoby
|
Napisano dnia:
2009-05-30 14:40:02
Mam problem z dodaniem koszulki do GTA SA (nie edycji już istniejącej tylko dodaniu nowej na podstawie modelu starej <- sama zmiana tekstury). Jest to możliwe? Jeśli tak to jak to zrobić?
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
Puste drogi
|
Napisano dnia:
2009-04-24 18:31:27
Tworzę nowe misje do GTA SA i mam problem. Jest etap w którym CJ musi uciec przed policją, lub gdzieś dojechać i problem w tym że na drogach jest wielka pustka. Jak zrobić żeby po drogach normalnie i w normalnych ilościach jak poza misją jeździły samochody, motory, rowery? Bo tak to misja robi się mało realna i mało wymagająca ;/
Postów:
63
Dołączył:
2009-01-21
Temat:
Wyścigi
|
Napisano dnia:
2009-04-24 18:25:14
Możesz sprawdzić ID obiektu oraz jego nazwę w MapEditor'ze.