Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 2 3 4 Następny
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
w 3ds maxie możesz go zrobić za pomocą deformacji pędzlem albo height mapą, i serio to jest dość proste. mogę Ci to tutaj opisać jeśli chcesz.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Tak myślałem. A co do tych przejść, jest dość prosto. Mając zapętlającą się teksturę trawy, edytujesz teksturę asfaltu tak, by jeden brzeg miał wklejone brzeg z tekstury trawy, no i dajesz jakieś zanikanie czy coś, żeby przejście asfalt-trawa na teksturze asfaltu było "gładkie". Z teksturowaniem jest dość ciężko to ustawić na modelu tak, żeby brzegi tekstur zeszły się równo, ale chyba jest to wykonalne.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Spoko diwon, dzięki za porady. Dziś w nocy (bezsenność to taka wielka trwoga :/) rozrysowałem sobie kilka ulic i własnie je robie, idzie dobrze. Niestety będę musiał oteksturować kościół ponownie, bo mi tamten model gdzieś przepadł. Dobrze że mam chociaż gotowe tekstury. Powiesz mi coś więcej na temat wrzucania LODów?
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Skoro to wykonalne, to chyba da się opisać :D Nooooo weeeeeeeeeeeź, bardzo proszęęęęę nooooo :D
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Pisałem już o tym na shoutboxie. Możecie podesłać jakieś zdjęcia satelitarne małych miasteczek na jakichś wyspach, czy coś takiego? Totalnie nie mam natchnienia, a muszę się wreszcie wziąć za robienie ulic do modu. Pomóżcie :D
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Mógłbyś opisać to jakoś bardziej? Świetna akcja, fajnie jakbyś opublikował mały tutek czy coś.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
3. Analogicznie do ludzkiego ciała jest układem nerwowym. Posiada ścieżki miedziane które pełnią rolę przewodników prądu elektrycznego, co umożliwia "komunikację" miedzy modułami. Dzięki zastosowaniu ścieżek na arkuszu laminatu, można zaoszczędzić na miejscu, trudno sobie wyobrazić "pająka" w postaci tysięcy osobno izolowanych przewodów które łączą elektrycznie wszystkie podzespoły.

4. Fizycznie jest arkuszem laminatu, składającego się z arkuszy włókna szklanego posklejanego (poprzez sprasowanie) żywicą epoksydową. Ułożenie włókien "na krzyż" pozwala uzyskać dużą wytrzymałość mechaniczną oraz dostateczną elastyczność.Z włókna szklanego robi się np wędki teleskopowe- zapewnia im to wytrzymałość i giętkość.

5. Rezystory (oporniki), tranzystory, kondensatory które pełnią rolę "filtrów" napięcia, układy scalone (które same w sobie składają się z tysięcy jak nie milionów tranzystorów), na płytach głównych znajdziemy także małą baterię CMOS, która podtrzymuje podstawowe informacje w BIOSIE, takie jak chociażby godzina, w przypadku gdy komputer jest odłączony od sieci elektrycznej. Znajdziemy na pewno także diody prostownicze, czasem mały głośnik wydający prymitywne informacje z biosu, w razie awarii bądź złego podłączenia elementów itp.


Jak coś jeszcze potrzeba to pisz, pisałem z głowy, ale raczej nie potrzeba weryfikacji. Powodzenia na sprawdzianie, czy gdzie tam :P
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Może TEN temat jakoś wam pomoże.


// Patrzę teraz na daty postów, i stwierdzam, że należy mi się złoty szpadel. Tak też, sam sobie go wręczam.

http://teambuildingonthebeach.com/Prizes/1-Gold
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Albo zaimportuj jakiegoś peda używając kams scriptów do maxa przez ifp IO -> import dff, usuń model zostawiając szkielet i wstaw na jego miejsce model Twojego specjalnego aktora, postępując wg poradnika który podałem. Potem wywołaj go sobie używając ID lub nazwy peda którego przerabiałeś.

Jakby coś było nie jasne to na YT znajdziesz co najmniej kilka filmów dotyczących riggowania pedów pod GTASA :)
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Nie chodzi mi o limit na maksymalną liczbę modeli w grze, tylko minimalną. Bo w archiwum basicmap.img dodawanym do map cleanera są dwa pliki dff, może nie bez przyczyny. Ja używałem tylko jednego, i może to za mało.. mało prawdopodobne ale jeszcze kiedyś to sprawdzę, bo nie daje mi to zbytnio spokoju.. Wiesz może czy map cleaner ingeruje jeszcze w jakieś pliki oprócz ide i ipl, oraz archiwów img?

Poza tym z tym hash-znaczkiem # jest tak, że po dodaniu go na początku ścieżki do ide i ipl-ów, gra traktuje to jako komentarz w kodzie i ignoruje. Tak samo jak np. " // " w kodzie C++. Więc wydaje mi się że równie dobrze można te niepotrzebne linijki usunąć. Nie sprawdzałem jednak, ale plik gta.dat stałby się wtedy krótszy i czytelniejszy.

Dziś wieczorem zrobię jeszcze jeden myk. Przeinstaluje grę i wyczyszczę mapę jeszcze raz. Skopiuje plik gta.dat do gry, ten dodawany do map cleanera. Zmienię w nim ręcznie ścieżki do Ide, Ipl które wcześniej utworze na innej kopii gry.. a jak nie to spróbuje wrzucić na czystą mapę swoje dwa modele, i zobaczę czy zadziała.

Na początku chodziło o to, że chciałem sobie zrobić taką testmapę jak ta dodawana do map cleanera, dodać tam spawn helikopterów i hydry, oraz wszystkich broni, żeby potem opublikować to jako wiesz, "Lepszą mapę testową która umożliwi włączenie gry po wyczyszczeniu mapy map cleanerem".. teraz to już sztuka dla sztuki, żeby uruchomić to ustrojstwo :D
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Działa bez problemu. Jak dodam mój model do tej mapki z cleanera (nowe ide ipl i img) to działa też. Jak usunę ten model z map cleanera, tak żeby została tylko moja mapka to kraszuje.. zrobie tak jeszcze raz, i zobaczę czy w gta.dat zostały jakieś wpisy dotyczące starej testowej mapki z cleanera.

Swoją drogą, możliwe że gra ma ustawione minimum modeli na dwa modele? Wiesz, bo w tej mapce która jest dołączona do map cleanera są 2 dffy, tego drzewka i drogi osobno. Ja korzystam tylko z jednego modelu, może w tym tkwi problem?
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
No właśnie nie wiem, wydaje mi się że map cleaner tworzy czyste gta.dat, bo jak oglądałem je sobie w edytorze tekstu to spis plików do załadowania był okrojony do tych, które zostały po wyczyszczeniu mapy. A w tym pliku dołączonym do map cleanera widzę linijkę, z której wynika że gra ma załadować archiwum "basicmap.img"

Kod:
 IMG DATA\MAPS\basic\basicmap.IMG 


a tego archiwum nie chcę. Chcę stworzyć podobną mapkę jak ta dodawana do map cleanera, lecz po wyczyszczeniu mapy i dodaniu swojego modelu (małej wysepki, sprawdzone czy działa wcześniej na niewyczyszczonym gta) gra się nie ładuje. no ale spróbuję podmienić ten plik zaraz i jeszcze raz dodam model, może odpali.

/No i kurrr.. nie działa. Pasek zatrzymuje się w niecałej połowie i wywala błąd.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Jak w temacie. Wyczyściłem mapę SA map cleanerem, dodałem swój model na pustą mapę tworząc nowe ide, ipl, i archiwum .img, podmieniłem main.scm na ten, który jest dodawany do map cleanera, ale gra nie rusza.. pasek ładowania zatrzymuje się w jednej trzeciej i tak stoi. Model na pewno dodałem dobrze, bo działało gdy dodawałem tak samo, tylko na istniejącej już mapie, jednak w nowych ide, ipl i img.. potem podmieniłem ścieżki samochodów i przechodniów oraz plik water.dat na te które były dołączone do map cleanera ale jest to samo.. pliku gta.dat oczywiście nie podmieniałem, bo dodałem swój model a nie ten który jest dodawany do map cleanera. dodam że mapa jest wyczyszczona też dobrze, bo przy wrzucaniu mapki testowej z map cleanera wszystko jest ok.. a gdy wrzucam własny, model (który działał bez problemu bez usuwania całej mapy) gra nie ładuje się do końca.. co robie nie tak? :/
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
http://www.gta-mods.pl/artykuly/40/gta-sa-map-cleaner Poradnik jest obcięty zaraz po wstępie.



// Mam propozycję.

Cześć. Co myślicie o tworzeniu działu "Pliki" na forum, gdzie można by było wrzucać niezmodyfikowane pliki z serii gta? np. komuś zepsuł się handling, wchodzi na forum i sobie pobiera z podanego linku w tematach. Osobiście mógłbym wrzucić modele i tekstury wyeksportowane z LCS i VCS oraz w sumie wszystkie pliki z trójki, VC, SA. no, może nie licząc archiwów które by sie długo uploadowały. Szukasz pliku, wchodzisz na forum i masz. Jak dla mnie bardzo przydatne, dziesiątki razy reinstalowałem grę przez jeden plik bo nie znalazłem oryginalnego w internecie.

Widzę to tak, jest osobny dział "Pliki" z podpisem w stylu "Zgubił Ci się lub zepsułeś jakiś plik z gry? Nie musisz już reinstalować, niezmodyfikowane pliki znajdziesz tutaj."
Poprzedni 1 2 3 4 Następny
Created & Powered by MakG