Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Jak w temacie. Wyczyściłem mapę SA map cleanerem, dodałem swój model na pustą mapę tworząc nowe ide, ipl, i archiwum .img, podmieniłem main.scm na ten, który jest dodawany do map cleanera, ale gra nie rusza.. pasek ładowania zatrzymuje się w jednej trzeciej i tak stoi. Model na pewno dodałem dobrze, bo działało gdy dodawałem tak samo, tylko na istniejącej już mapie, jednak w nowych ide, ipl i img.. potem podmieniłem ścieżki samochodów i przechodniów oraz plik water.dat na te które były dołączone do map cleanera ale jest to samo.. pliku gta.dat oczywiście nie podmieniałem, bo dodałem swój model a nie ten który jest dodawany do map cleanera. dodam że mapa jest wyczyszczona też dobrze, bo przy wrzucaniu mapki testowej z map cleanera wszystko jest ok.. a gdy wrzucam własny, model (który działał bez problemu bez usuwania całej mapy) gra nie ładuje się do końca.. co robie nie tak? :/
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
No właśnie powinieneś podmienić plik gta.dat z tego map clenera. Pewnie wziąłeś plik gta.dat z oryginalnego gta sa gdzie dalej są aktywne wszystkie plik ide i ipl z ustawieniami modeli(budynki, drogi i itd). Gra próbuje załadować modele w grze z tego pliku a ich już nie ma bo map clener je usuną i stąd ten crasz może być. Dlatego należy dać plik gta.dat z map clenera.

Po za tym jak dodawałeś pliki dff, col itd na oryginalnym gta sa to po wyczyszczeniu mapy musisz je na nowo dodać. Również na nowo musisz stworzyć pliki ide, ipl i img. Te trzy ostanie pliki najlepiej stwórz po przez map edytor. One w tedy zostaną automatycznie dopisane do tego podmienionego pliku gta.dat.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
No właśnie nie wiem, wydaje mi się że map cleaner tworzy czyste gta.dat, bo jak oglądałem je sobie w edytorze tekstu to spis plików do załadowania był okrojony do tych, które zostały po wyczyszczeniu mapy. A w tym pliku dołączonym do map cleanera widzę linijkę, z której wynika że gra ma załadować archiwum "basicmap.img"

Kod:
 IMG DATA\MAPS\basic\basicmap.IMG 


a tego archiwum nie chcę. Chcę stworzyć podobną mapkę jak ta dodawana do map cleanera, lecz po wyczyszczeniu mapy i dodaniu swojego modelu (małej wysepki, sprawdzone czy działa wcześniej na niewyczyszczonym gta) gra się nie ładuje. no ale spróbuję podmienić ten plik zaraz i jeszcze raz dodam model, może odpali.

/No i kurrr.. nie działa. Pasek zatrzymuje się w niecałej połowie i wywala błąd.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
To zrób tak. Przeinstaluj gta sa i jeszcze raz wyczyść mapę map clenerem. Z folderu clenara przekopiuj do odpowiednich folderów w gta wszystkie pliki, które wymieniłem w poradniku. Po za plikami nonds(te pliki są odpowiedzialne za ruch i czy one są podmienione czy nie gra po wyczyszczeniu powinna działać). Gdy to zrobisz nie dodawaj swoich modeli tylko uruchom grę i sprawdź czy się włączy. Pamiętaj że należy włączyć nową grę, a anie wczytywać seva. Jak to zrobisz to napisz cy działa.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Działa bez problemu. Jak dodam mój model do tej mapki z cleanera (nowe ide ipl i img) to działa też. Jak usunę ten model z map cleanera, tak żeby została tylko moja mapka to kraszuje.. zrobie tak jeszcze raz, i zobaczę czy w gta.dat zostały jakieś wpisy dotyczące starej testowej mapki z cleanera.

Swoją drogą, możliwe że gra ma ustawione minimum modeli na dwa modele? Wiesz, bo w tej mapce która jest dołączona do map cleanera są 2 dffy, tego drzewka i drogi osobno. Ja korzystam tylko z jednego modelu, może w tym tkwi problem?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Trochę z tą mapką dodaną do map clenera to dziwna sprawa. Teoretycznie powinno wystarczyć dodać do pliku gta.dat taki znaczek # przy plikach img ipl i ide z mapy od map clenera i dodać swoją mapę i gra się powinna włączyć ale tak nie jest i szczerze powiedziawszy nie wiem dlaczego. Jak ci przeszkadzają te modele to możesz je w map edytorzy przesunąć głęboko pod ziemie i dodawać własne.

Co do tego limitu to na pewno nie jest to problemem. Jak używasz MC do czyszczenia mapy z obiektów to on z gry całkowicie usuwa jakieś 90% obiektów. Więc co za tym idze zwalnia się miejsce na nowe obiekty. Ja kiedyś dodałem wyspę wielkości oryginalnego gta sa, nie pamiętam dokładnie ile wyszło obiektów ale coś około 1000 więc limit w takim wypadku nie może być przyczyną.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Nie chodzi mi o limit na maksymalną liczbę modeli w grze, tylko minimalną. Bo w archiwum basicmap.img dodawanym do map cleanera są dwa pliki dff, może nie bez przyczyny. Ja używałem tylko jednego, i może to za mało.. mało prawdopodobne ale jeszcze kiedyś to sprawdzę, bo nie daje mi to zbytnio spokoju.. Wiesz może czy map cleaner ingeruje jeszcze w jakieś pliki oprócz ide i ipl, oraz archiwów img?

Poza tym z tym hash-znaczkiem # jest tak, że po dodaniu go na początku ścieżki do ide i ipl-ów, gra traktuje to jako komentarz w kodzie i ignoruje. Tak samo jak np. " // " w kodzie C++. Więc wydaje mi się że równie dobrze można te niepotrzebne linijki usunąć. Nie sprawdzałem jednak, ale plik gta.dat stałby się wtedy krótszy i czytelniejszy.

Dziś wieczorem zrobię jeszcze jeden myk. Przeinstaluje grę i wyczyszczę mapę jeszcze raz. Skopiuje plik gta.dat do gry, ten dodawany do map cleanera. Zmienię w nim ręcznie ścieżki do Ide, Ipl które wcześniej utworze na innej kopii gry.. a jak nie to spróbuje wrzucić na czystą mapę swoje dwa modele, i zobaczę czy zadziała.

Na początku chodziło o to, że chciałem sobie zrobić taką testmapę jak ta dodawana do map cleanera, dodać tam spawn helikopterów i hydry, oraz wszystkich broni, żeby potem opublikować to jako wiesz, "Lepszą mapę testową która umożliwi włączenie gry po wyczyszczeniu mapy map cleanerem".. teraz to już sztuka dla sztuki, żeby uruchomić to ustrojstwo :D
Postów: 1 Dołączył: 2013-04-05
#
Siemka . Ja instalowałem mody na auta . ( programem Gta Parking) i jak wczytuje grę to mi się zacina w połowie . Nie wiem co z tym zrobić . Usunąłem z Dokumentów Gta San Andreas User plik gta_sa.set i dalej to samo ;(( Pomóżcie bardzo lubiłem w to grać miałem prawie 100% save :(. Jak reinstaluje to mi wyskakuje błąd że C:/PROGRA~1/COMMON~1/INTAL~1/PROFES~1/RunTime/10/50Intel32/Ctor.dll
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG