Postów:
52
Dołączył:
2012-11-18
Napisano dnia: 2013-01-12 14:47:09
Pisałem już o tym na shoutboxie. Możecie podesłać jakieś zdjęcia satelitarne małych miasteczek na jakichś wyspach, czy coś takiego? Totalnie nie mam natchnienia, a muszę się wreszcie wziąć za robienie ulic do modu. Pomóżcie :D
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2013-01-12 14:53:03
Ściągnij sobie Google Earth, albo wejdź na
Google Maps i wybierz sobie dowolne miasteczko w dowolnym kraju :)
___________________
Administrator
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2013-01-12 17:06:39
Jest tak jak MakG napisał. Robisz zdjęcie ulic, które ci się podobają, pakujesz je do 3ds max i modelujesz. Na przykładzie tego co podał Makg zrobiłem na próbę coś takiego
i jeżeli modelujesz układ dróg w ten sposób nie staraj się tego idealnie odwzorować. Jak będzie miała droga nieco inny kształt nic się nie stanie.
To powyżej to tylko przykłada. Żeby mapa miała ręce i nogi trzeba nad nią dłuuuuuugo posiedzieć.
Postów:
37
Dołączył:
2012-12-25
Napisano dnia: 2013-01-13 17:51:36
___________________
GTA Big Day - największy polski mod do Vice City
Postów:
52
Dołączył:
2012-11-18
Napisano dnia: 2013-01-14 16:06:06
Spoko diwon, dzięki za porady. Dziś w nocy (bezsenność to taka wielka trwoga :/) rozrysowałem sobie kilka ulic i własnie je robie, idzie dobrze. Niestety będę musiał oteksturować kościół ponownie, bo mi tamten model gdzieś przepadł. Dobrze że mam chociaż gotowe tekstury. Powiesz mi coś więcej na temat wrzucania LODów?
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2013-01-15 11:22:07
W sumie chyba nie do mnie pytanie ale coś niecoś mogę ci na ten temat powiedzieć. Model LOD to po prostu ten sam obiekt tyle że skopiowany i wstawiony w to samo miejsc. Sam Model LOD powinien mieć nieco inną nazwę, np. podstawowa wersja modelu(ta widoczna z bliska) powinna mieć nazwę np. domkr1.dff, a model LOD powinien nazywać się LODdomkr1.dff. No i model LOD powinien mieć też gorszą teksturą. Pamiętaj jeszcze że jak tworzysz modele LOD powinieneś dla nich stworzyć nową kolizje no i żeby modele LOD miały ustawioną widoczność na np. 1000.
Edit//
diwon Jak robisz te tekstury że są przejścia na nich?
Postów:
52
Dołączył:
2012-11-18
Napisano dnia: 2013-01-15 15:42:13
Tak myślałem. A co do tych przejść, jest dość prosto. Mając zapętlającą się teksturę trawy, edytujesz teksturę asfaltu tak, by jeden brzeg miał wklejone brzeg z tekstury trawy, no i dajesz jakieś zanikanie czy coś, żeby przejście asfalt-trawa na teksturze asfaltu było "gładkie". Z teksturowaniem jest dość ciężko to ustawić na modelu tak, żeby brzegi tekstur zeszły się równo, ale chyba jest to wykonalne.
Postów:
37
Dołączył:
2012-12-25
Napisano dnia: 2013-01-16 16:15:42
Na przejścia są na pewno różne sposoby, ja na teksturę ulicy nakładam teksture dirt64.bmp, następnie teksture trawy :P oteksturować da się zarówno w maxie jak i w zmodzie. Z modeli LOD można(lecz nie trzeba) pousuwać wnęki w oknach jeśli model jest szczegółowy, schodki przerobić na plane(podjazd) i takie tam szczegóły.
___________________
GTA Big Day - największy polski mod do Vice City