Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Pisałem już o tym na shoutboxie. Możecie podesłać jakieś zdjęcia satelitarne małych miasteczek na jakichś wyspach, czy coś takiego? Totalnie nie mam natchnienia, a muszę się wreszcie wziąć za robienie ulic do modu. Pomóżcie :D
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Ściągnij sobie Google Earth, albo wejdź na Google Maps i wybierz sobie dowolne miasteczko w dowolnym kraju :)

___________________
Administrator
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jest tak jak MakG napisał. Robisz zdjęcie ulic, które ci się podobają, pakujesz je do 3ds max i modelujesz. Na przykładzie tego co podał Makg zrobiłem na próbę coś takiego

http://imageshack.us/a/img831/2932/test0
http://imageshack.us/a/img856/4826/test1iaq
http://imageshack.us/a/img32/7885/test2wm
http://imageshack.us/a/img145/8675/test4t


i jeżeli modelujesz układ dróg w ten sposób nie staraj się tego idealnie odwzorować. Jak będzie miała droga nieco inny kształt nic się nie stanie.

To powyżej to tylko przykłada. Żeby mapa miała ręce i nogi trzeba nad nią dłuuuuuugo posiedzieć.
Postów: 37 Dołączył: 2012-12-25
#
Sabaru! Super wykonanie ;D ta droga w poprzek mogłaby przechodzić pod tymi i biec dłuugo do innych miast. Zdjęcia można czasami obrócić jeśli jest łatwiej, kształt dróg można zmieniać. Poniżej model ulicy, możesz się na nim wzorować(szerokości pasów, pobocza) np. w środku okręgu ulic można umieścić inne drogi.
droga

http://gtabigday.comxa.com/img/gta12612
http://gtabigday.comxa.com/img/trasa1
http://gtabigday.comxa.com/img/trasa2


___________________
GTA Big Day - największy polski mod do Vice City
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Spoko diwon, dzięki za porady. Dziś w nocy (bezsenność to taka wielka trwoga :/) rozrysowałem sobie kilka ulic i własnie je robie, idzie dobrze. Niestety będę musiał oteksturować kościół ponownie, bo mi tamten model gdzieś przepadł. Dobrze że mam chociaż gotowe tekstury. Powiesz mi coś więcej na temat wrzucania LODów?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
W sumie chyba nie do mnie pytanie ale coś niecoś mogę ci na ten temat powiedzieć. Model LOD to po prostu ten sam obiekt tyle że skopiowany i wstawiony w to samo miejsc. Sam Model LOD powinien mieć nieco inną nazwę, np. podstawowa wersja modelu(ta widoczna z bliska) powinna mieć nazwę np. domkr1.dff, a model LOD powinien nazywać się LODdomkr1.dff. No i model LOD powinien mieć też gorszą teksturą. Pamiętaj jeszcze że jak tworzysz modele LOD powinieneś dla nich stworzyć nową kolizje no i żeby modele LOD miały ustawioną widoczność na np. 1000.


Edit//
diwon Jak robisz te tekstury że są przejścia na nich?
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Tak myślałem. A co do tych przejść, jest dość prosto. Mając zapętlającą się teksturę trawy, edytujesz teksturę asfaltu tak, by jeden brzeg miał wklejone brzeg z tekstury trawy, no i dajesz jakieś zanikanie czy coś, żeby przejście asfalt-trawa na teksturze asfaltu było "gładkie". Z teksturowaniem jest dość ciężko to ustawić na modelu tak, żeby brzegi tekstur zeszły się równo, ale chyba jest to wykonalne.
Postów: 37 Dołączył: 2012-12-25
#
Na przejścia są na pewno różne sposoby, ja na teksturę ulicy nakładam teksture dirt64.bmp, następnie teksture trawy :P oteksturować da się zarówno w maxie jak i w zmodzie. Z modeli LOD można(lecz nie trzeba) pousuwać wnęki w oknach jeśli model jest szczegółowy, schodki przerobić na plane(podjazd) i takie tam szczegóły.

___________________
GTA Big Day - największy polski mod do Vice City
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG