Tworzenie samochodu techniką Box modeling
Witam! W moim poradaniku o tworzeniu samochodu metodą Box Modelling.
Potrzebne aplikacje:
Cytat:
- 3Ds Max 9 lub inny
- Jakiś dobry edytor graficzny np. PhotoFiltre, Adobe Photoshop, GIMP, Paint Net. Itd.
- Plany samochodu (to nie aplikacja ale też potrzebne xD)
Plany samochodu znajdziecie w google pod hasłem np. Peugeot 406 blueprints.
Ja dla tutoriala wymodeluje Peugota 406 w wersji coupe.
A więc zaczynajmy.
FOTO
Najpierw pobieramy Jakieś plany samochodu i wycinamy je aby zdjęcie z każdej perspektywy było na innym obrazku. I najlepiej jeżeli Zdjęcie z lewej będzie tych samych rozmiarów (co do piksela) co zdjęcie z prawej itd. Wystarczą zdjęcia z góry, z boku, i z przodu
FOTO
Teraz przechodzimy do 3Ds Maxa i tworzymy nową scene dla leniwych załaczyłem już gotową.
Sprawdzamy wymiary zdjęcia jeżeli jest w zdjęciu od prawej lub od lewej 837 px na 250 px ustawiamy długość (Length) na 83,7 i wysokość (Height) na 25,0. Sprawdzamy w zdjęciu z góry. Ja mam szerokość (Width) 367 px to wiadomo będzie 36,7. Można zastosować wielkości te np. 10 razy większe ale po co się z takim wielkim męczyć? Najlepiej jednak mieć dane od producenta (są na niektórych planach). Length segs ustawiamy na 1, Width segs na 1 i Height segs na 1.
FOTO
Teraz wciskamy M i przechodzimy do naszych zdjęć. Wrzucamy je wszytkie na ?kulki? ewentualnie wybierająć opcje obok zmieniamy na kwadraty.
FOTO
Zamykamy narzędzie
Materials i konwetujemy nasz box do
Editable Poly. Obracamy sobie kamere na prawą strone. I usuwamy góre, prawy bok i przód. Powinno to wyglądać tak jak na screenie. Następnie zaznaczamy wszystkie ściany i używamy opcji
Flip.
FOTO
Teraz w odpowiedni sposób ustawiamy tekstury. Na ścianach jak widać może być problem z teksturą góry samochodu. W tym wypadku przechodzimy do
Materials > Klikamy w Map obok Diffuse Color > Przechodzimy do Coordinates > I wybieramy Angle dla W na 90 stopni.
FOTO
Następnie zaznaczamy boczną ściane i z panelu Edit Geometry wybieramy Detach co powoduje odłaczenie owej ściany od Boxa.
W okienku klikamy Ok.
Następnie robimy to samo z tylną ścianą.
FOTO
Teraz staramy się bardzo dokładnie ustawić odłaczone krawędzie na środku boxa. Więc dla ułatwienia dzielimy box na 4 częsći funkcją Connect zaznaczając boczne krawedzie i klikając Connect. Wybieramy 1 linie Slide 0 i Pinch 0. Następnie staramy się bardzo dokładnie ustawić ściany na środku. (Funkcją Move)
FOTO
Powinno to wyglądać tak jak wyżej.
Kiedy już skończymy przechodzimy do obojętnie której ściany i funkcją Attach łaczymy je wszytkie ze sobą.
FOTO
W ten sposób przygotowaliśmy plany do obrysu. Teraz już łatwiejsza rzecz (przynajmniej dla mnie xD). Przechodzimy do widoku z Lewej zmieniamy go na widok z prawej i wybieramy Smooth and Highlights, robi tak z każdej strony (ale już nie zmieniamy strony). Tworzymy Boxa i ustawiamy jego wymiary mniej więcej takie jak karoseria tak jak na scrennie i wybieramy Length Segs na 10 Width Segs na 8 a Height Segs na 7.
FOTO
Teraz zaznaczamy naszego Boxa i klikamy prawym i wybieramy Object Properities i w Display Properties i dołu po lewej stronie zaznaczamy See Through. Box powinien zrobić się przeźroczysty.
FOTO
Konwertujemy naszego Boxa do Editable Poly. Właczamy Edges Faces. I wybieramy zaznaczenie Vertex. I teraz zaczynamy ustawiać tymi oto kropkami kształty samochodu ustawiamy go pół ponieważ samochody są symetryczne (nie licząc szczegółów). Kiedy brakuje nam boxa to go Extrudujemy. I pamietajcie musicie ustawić te kropki z każdej strony. Miłej Zabawy :P . Daje screena jak mi się to udało. xD
FOTO
Pozdrawiam
Kusior
Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up.
And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.