Napisano dnia: 2009-06-26 19:16:19
Tworzenie samochodu techniką Box modeling
Witam! W moim poradaniku o tworzeniu samochodu metodą Box Modelling.
Potrzebne aplikacje:
Cytat:
- 3Ds Max 9 lub inny
- Jakiś dobry edytor graficzny np. PhotoFiltre, Adobe Photoshop, GIMP, Paint Net. Itd.
- Plany samochodu (to nie aplikacja ale też potrzebne xD)
Plany samochodu znajdziecie w google pod hasłem np. Peugeot 406 blueprints.
Ja dla tutoriala wymodeluje Peugota 406 w wersji coupe.
A więc zaczynajmy.
FOTO
Najpierw pobieramy Jakieś plany samochodu i wycinamy je aby zdjęcie z każdej perspektywy było na innym obrazku. I najlepiej jeżeli Zdjęcie z lewej będzie tych samych rozmiarów (co do piksela) co zdjęcie z prawej itd. Wystarczą zdjęcia z góry, z boku, i z przodu
FOTO
Teraz przechodzimy do 3Ds Maxa i tworzymy nową scene dla leniwych załaczyłem już gotową.
Sprawdzamy wymiary zdjęcia jeżeli jest w zdjęciu od prawej lub od lewej 837 px na 250 px ustawiamy długość (Length) na 83,7 i wysokość (Height) na 25,0. Sprawdzamy w zdjęciu z góry. Ja mam szerokość (Width) 367 px to wiadomo będzie 36,7. Można zastosować wielkości te np. 10 razy większe ale po co się z takim wielkim męczyć? Najlepiej jednak mieć dane od producenta (są na niektórych planach). Length segs ustawiamy na 1, Width segs na 1 i Height segs na 1.
FOTO
Teraz wciskamy M i przechodzimy do naszych zdjęć. Wrzucamy je wszytkie na ?kulki? ewentualnie wybierająć opcje obok zmieniamy na kwadraty.
FOTO
Zamykamy narzędzie Materials i konwetujemy nasz box do Editable Poly. Obracamy sobie kamere na prawą strone. I usuwamy góre, prawy bok i przód. Powinno to wyglądać tak jak na screenie. Następnie zaznaczamy wszystkie ściany i używamy opcji Flip.
FOTO
Teraz w odpowiedni sposób ustawiamy tekstury. Na ścianach jak widać może być problem z teksturą góry samochodu. W tym wypadku przechodzimy do Materials > Klikamy w Map obok Diffuse Color > Przechodzimy do Coordinates > I wybieramy Angle dla W na 90 stopni.
FOTO
Następnie zaznaczamy boczną ściane i z panelu Edit Geometry wybieramy Detach co powoduje odłaczenie owej ściany od Boxa.
W okienku klikamy Ok.
Następnie robimy to samo z tylną ścianą.
FOTO
Teraz staramy się bardzo dokładnie ustawić odłaczone krawędzie na środku boxa. Więc dla ułatwienia dzielimy box na 4 częsći funkcją Connect zaznaczając boczne krawedzie i klikając Connect. Wybieramy 1 linie Slide 0 i Pinch 0. Następnie staramy się bardzo dokładnie ustawić ściany na środku. (Funkcją Move)
FOTO
Powinno to wyglądać tak jak wyżej.
Kiedy już skończymy przechodzimy do obojętnie której ściany i funkcją Attach łaczymy je wszytkie ze sobą.
FOTO
W ten sposób przygotowaliśmy plany do obrysu. Teraz już łatwiejsza rzecz (przynajmniej dla mnie xD). Przechodzimy do widoku z Lewej zmieniamy go na widok z prawej i wybieramy Smooth and Highlights, robi tak z każdej strony (ale już nie zmieniamy strony). Tworzymy Boxa i ustawiamy jego wymiary mniej więcej takie jak karoseria tak jak na scrennie i wybieramy Length Segs na 10 Width Segs na 8 a Height Segs na 7.
FOTO
Teraz zaznaczamy naszego Boxa i klikamy prawym i wybieramy Object Properities i w Display Properties i dołu po lewej stronie zaznaczamy See Through. Box powinien zrobić się przeźroczysty.
FOTO
Konwertujemy naszego Boxa do Editable Poly. Właczamy Edges Faces. I wybieramy zaznaczenie Vertex. I teraz zaczynamy ustawiać tymi oto kropkami kształty samochodu ustawiamy go pół ponieważ samochody są symetryczne (nie licząc szczegółów). Kiedy brakuje nam boxa to go Extrudujemy. I pamietajcie musicie ustawić te kropki z każdej strony. Miłej Zabawy :P . Daje screena jak mi się to udało. xD
FOTO
Pozdrawiam Kusior
___________________
'Cause sometimes you just feel tired,
Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.