Napisano dnia: 2009-06-25 13:00:55
Witam! To mój pierwszy post na tym forum.
Jest to poradnik o Tworzeniu animacji w 3Ds Maxie.
Poradnik jest w 100% mój (nie jest przerabiany ani, tłumaczony itp.).
W poradniku mam nick Kusior, tutaj nie mogłem aktywować tego konta (Dowód, ten sam E-mail wpisywałem przy próbie rejestracji.) i udało mi się zarejestrować na tym nicku.
Więc zaczynamy.
-Potrzebne aplikacje:
Autodesk 3Ds Max 9 lub inna wersja (testowałem tylko na tej)
Foto
Tworzymy Bipeda i ustawiamy go na środku (Wszystkie osie oprócz osi Z) opcją Move.
Wymiary są tu dowolne. Zaznaczamu Bipeda i wybieramy z paska na dole.
Foto
Key Filters i zaznaczmy:
- (Opcjonalnie All (to i tak nic nie zmienia) na końcu)
- Wszystkie oprócz Materials.
Klikamy na Set Key, a następnie na Auto Key.
Foto
Pojawi nam się taka czerwona ramka.
Po lewej stronie na dole mamy takie
I to jest właśnie całe sedno animacji!
Foto
Teraz zaznaczamy dowolną część(i) bipeda i funkcją Rotate obracamy i ustawiamy (lekko)
Dla każdej klatki osobno (pamiętajmy że trzeba robić to o jakaś wartość np. o 5 stopnii)
Funkcją Move również można ustawiać.
I w taki sposób można bardzo łatwo animować.
Działa również na np. Boxa, Spherach, Na wszystkim.
UWAGA!!! Jeżeli chcemy obrócić całego Bipeda (bez efektu wgniecenia głowy w miednice xD)
Musi obracać osobno każdą część ciała lub kiedy już obrócimy dopasować funkcją Move.
Jeżeli chcemy tworzyć animacje do GTA San Andreas trzeba robić to na szkielecie :)
Nazwa w gta3.img to player.dff. Jest to sam szkielet. Jeśli chcemy mieć jakieś wyobrażenie dla ułatwienia to możemy np. Użyć jakiegoś przechodnia z GTA SA
Potem w Kams Script exsportujemy animacje do pliku.
I możemy podmienić z jakąś z tych już które są w grze ale to w innym poradniku.
Miłej Zabawy :)
Można kopiować bez mojej zgody ale napisać że mojego autorstwa :)
Jest to poradnik o Tworzeniu animacji w 3Ds Maxie.
Poradnik jest w 100% mój (nie jest przerabiany ani, tłumaczony itp.).
W poradniku mam nick Kusior, tutaj nie mogłem aktywować tego konta (Dowód, ten sam E-mail wpisywałem przy próbie rejestracji.) i udało mi się zarejestrować na tym nicku.
Więc zaczynamy.
-Potrzebne aplikacje:
Autodesk 3Ds Max 9 lub inna wersja (testowałem tylko na tej)
Foto
Tworzymy Bipeda i ustawiamy go na środku (Wszystkie osie oprócz osi Z) opcją Move.
Wymiary są tu dowolne. Zaznaczamu Bipeda i wybieramy z paska na dole.
Foto
Key Filters i zaznaczmy:
- (Opcjonalnie All (to i tak nic nie zmienia) na końcu)
- Wszystkie oprócz Materials.
Klikamy na Set Key, a następnie na Auto Key.
Foto
Pojawi nam się taka czerwona ramka.
Po lewej stronie na dole mamy takie
I to jest właśnie całe sedno animacji!
Foto
Teraz zaznaczamy dowolną część(i) bipeda i funkcją Rotate obracamy i ustawiamy (lekko)
Dla każdej klatki osobno (pamiętajmy że trzeba robić to o jakaś wartość np. o 5 stopnii)
Funkcją Move również można ustawiać.
I w taki sposób można bardzo łatwo animować.
Działa również na np. Boxa, Spherach, Na wszystkim.
UWAGA!!! Jeżeli chcemy obrócić całego Bipeda (bez efektu wgniecenia głowy w miednice xD)
Musi obracać osobno każdą część ciała lub kiedy już obrócimy dopasować funkcją Move.
Jeżeli chcemy tworzyć animacje do GTA San Andreas trzeba robić to na szkielecie :)
Nazwa w gta3.img to player.dff. Jest to sam szkielet. Jeśli chcemy mieć jakieś wyobrażenie dla ułatwienia to możemy np. Użyć jakiegoś przechodnia z GTA SA
Potem w Kams Script exsportujemy animacje do pliku.
I możemy podmienić z jakąś z tych już które są w grze ale to w innym poradniku.
Miłej Zabawy :)
Można kopiować bez mojej zgody ale napisać że mojego autorstwa :)
___________________
'Cause sometimes you just feel tired,
Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.