Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 28 Dołączył: 2009-01-21
#
http://img76.imageshack.us/img76/6699/napishj2


W tym tutorialu postaram się przedstawić, jak tworzyć zakręty do dróg na naszej mapie.

Wiele osób preferuje tworzenie zakrętów opcją SPLINE --> EXTRUDE. Owszem można tego używać, jednak potem stracimy masę czasu na teksturowanie.

----------------------------------------------------------------------------

Ja opiszę prostą metodę, z której sam korzystam, a która jednocześnie nie stwarza większych problemów nawet początkującym modderom.

----------------------------------------------------------------------------

Oto programy i materiały, których używam:


-3D Studio Max 9 (może być 7 lub 2008 [nie wiem jak ze starszymi wersjami])
----------------------------------------------------------------------------
-Kam\'s Script
----------------------------------------------------------------------------
-Tekstury:
----------------------------------------------------------------------------
Droga:

http://img180.imageshack.us/img180/7717/brooklynbj9
----------------------------------------------------------------------------
Chodnik:

http://img512.imageshack.us/img512/1641/queenspavement1mp8
----------------------------------------------------------------------------
Przejście:

http://img76.imageshack.us/img76/6417/crossinglawuz4
----------------------------------------------------------------------------


No więc przejdźmy do zasadniczej części poradnika.

----------------------------------------------------------------------------
Krok 1
----------------------------------------------------------------------------

Stwórz dwa kawałki drogi (Jak to zrobić znajdziesz TUTAJ) i ustaw je tak jak na obrazku.

http://img177.imageshack.us/img177/8836/10230327ca6

Teraz trzeba połączyć te dwa kawałki w jeden model.

1. Kliknij na jeden kawałek drogi.
2. Przejdź do panelu MODIFY (http://img512.imageshack.us/img512/8068/modifykr3)
3. Kliknij na przycisk ATTACH (http://img512.imageshack.us/img512/6479/attachoh0)
4. Kliknij na drugi kawałek drogi.

POMOC!

----------------------------------------------------------------------------
Krok 2
----------------------------------------------------------------------------

Wybierz tryb zaznaczania polygonów (http://img70.imageshack.us/img70/4853/polygonlp9), a następnie zaznacz i usuń klawiszem DELETE polygony pokazane na obrazku.

http://img177.imageshack.us/img177/9225/69182688us2

----------------------------------------------------------------------------
Krok 3
----------------------------------------------------------------------------

Zaznacz i odłącz narzędziem DETACH (http://img411.imageshack.us/img411/7451/detachif1) polygony ukazane na rysunku.

http://img177.imageshack.us/img177/1977/76085386st2

----------------------------------------------------------------------------
Krok 4
----------------------------------------------------------------------------

Zaznacz odłączony kawałek modelu, a następnie włącz tryb zaznaczania krawędzi (http://img411.imageshack.us/img411/655/edgepv1).

Nastepnie zaznacz krawędzie, tak jak na rysunku.

http://img177.imageshack.us/img177/5436/65942894vw7

Po wykonaniu powyższej czynności kliknij na małą ikonkę obok przycisku CONNECT (http://img76.imageshack.us/img76/3214/connectlr7).

Wybierz ustawienia tak jak na obrazku a nastepnie naciśnij OK.

http://img74.imageshack.us/img74/2669/settww4

----------------------------------------------------------------------------
Krok 5
----------------------------------------------------------------------------

Wejdź do panelu UTILITIES (http://img66.imageshack.us/img66/6456/utilsv5) i z zakładki Kam\'s GTA Scripts (http://img66.imageshack.us/img66/4520/kamsym5) wybierz Modelling Helper (http://img66.imageshack.us/img66/9803/mhgy5).

Z wyświetlonego panelu wybierz SIZE/ALIGNMENT SOLVER, aby zrestartować punkt obrotu.

http://img66.imageshack.us/img66/9315/sizear4

Jeżeli twój kawałek chodnika zrobił się czarny, nie załamuj się.

http://img177.imageshack.us/img177/1566/blackut6

Rozwiń listę modyfikatorów i wybierz z niej modyfikator NORMAL

http://img66.imageshack.us/img66/156/modeu4

Wszystko powinno wrócić do normy.

----------------------------------------------------------------------------
Krok 6
----------------------------------------------------------------------------

Ponownie rozwiń listę modyfikatorów i wybierz BEND.

http://img157.imageshack.us/img157/9819/bendez4

Ten modyfikator pozwoli zaokrąglić nasz chodnik, a właściwie tylko jego malutki kawałeczek.

Ustaw parametry jak na obrazku.

http://img157.imageshack.us/img157/4162/paramev6

Nasz chodnik powinien teraz wyglądać tak:

http://img177.imageshack.us/img177/6985/76970532zh3

----------------------------------------------------------------------------
Krok 7
----------------------------------------------------------------------------

Skonwertuj swój model do editable poly poprzez kliknięcie na niego Prawym Przyciskiem Myszy, a następnie wybraniem http://img157.imageshack.us/img157/652/editpsc3

Wybierz wierzchołki pokazane na obrazku i naćiśnij małą ikonkę obok przycisku WELD (http://img516.imageshack.us/img516/5876/weldyb9).

W Weld Threshold wybierz tak dużą liczbę, aż wierzchołki zostaną połączone w jeden.

http://img176.imageshack.us/img176/4193/81657064br0

Teraz ustaw twój kawałek chodnika, tak, aby jego przyprostokątne stykały się z pozostałymi częściami chodnika.

http://img176.imageshack.us/img176/3633/23881365yc6

----------------------------------------------------------------------------
Krok 8
----------------------------------------------------------------------------

Połącz twój kawałek chodnika z resztą drogi, a następne zaznacz wierzchołki ukazane na rysunku i zwelduj je.

http://img176.imageshack.us/img176/7952/35745687vn9

----------------------------------------------------------------------------
Krok 9
----------------------------------------------------------------------------

Wejdź w tryb zaznaczania wierzchołków (http://img176.imageshack.us/img176/3599/vertexns0) i narzędziem TARGET WELD łącz poszczególne vertexy w ten sposób:

TEN:

http://img176.imageshack.us/img176/7664/10ha1

DO TEGO:

http://img176.imageshack.us/img176/8018/11ht4

Powtarzaj czynność aż twój chodnik będzie wyglądał tak:

http://img176.imageshack.us/img176/8118/12jy3

Aby stworzyć drugi zagięty kawałek chodnika poprostu skopiuj obecny i zwelduj do drugiej strony zakrętu.

----------------------------------------------------------------------------
Krok 10
----------------------------------------------------------------------------

Ostatnim krokiem jest stworzenie przejścia dla pieszych. Aby to zrobić kliknij PPM na SNAPS TOOGLE (http://img65.imageshack.us/img65/4026/snapsoq9) i ustaw parametry jak na obrazku.

http://img65.imageshack.us/img65/3523/sanpsparametrssc2

Teraz naciśnij na przycisk LPM, aby go uaktywnić.

Zauważysz, że myszka będzie przyciągana do wierzchołków.

http://img176.imageshack.us/img176/3275/13ww5

Wykorzystaj to aby narysować linię w miejscu gdzie ma być przejście dla pieszych.

Teraz z listy modyfikatorów wybierz FACE EXTRUDE.

http://img76.imageshack.us/img76/6816/faceextoz8

Nałoż (jeśli potrafisz) teksturę. A jeśli nie to zaczekaj na następny tutorial pt. \"Teksturowanie i UVW Map\".

I tak wygląda ukończony zakręt:

http://img176.imageshack.us/img176/6486/14tb3

Mam nadzieję, że tutorial się przydał.

TUTORIAL BY MatiSk8

Wszystkie prawa zastrzeżone ?.
All rights reserved ?.

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------

Jeśli jest dobry i się podoba, proszę o wstawienie na stronę główną.

___________________
http://img834.imageshack.us/img834/861/yrmwsig
Postów: 96 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie lepiej było wstawić od razu na główną? Od czego służy opcja NADEŚLIJ MATERIAŁY?

___________________
Postów: 20 Dołączył: 2009-01-21
#
W takim wypadku po co nam zakladka "Tutoriale" ?
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
eurphie: przeczytaj opis tego działu, a dowiesz się dlaczego został wrzucony najpierw tu.
Co do samego tutoriala, jest świetny i wstawię go na stronę główną jak tylko znajdę chwilę czasu.

___________________
Administrator
Postów: 63 Dołączył: 2009-01-21
#
No tutorial spoko, zwłaszcza jak będzie się robić nową mapkę ;] lub jakiś tor do driftu
Postów: 63 Dołączył: 2009-06-25
#
Jeden mały bład ,ale nie w tutku tylko w linku do tworzenia drogi.

___________________
'Cause sometimes you just feel tired,
Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG