Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
Dzieki za odp, w koncu mi wyszlo - choc ta przezroczystosc jest taka sobie, no ale czasem moze sie przydac:)
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
Witam
Mam problem z nowym save house - chodzi o to, ze wszystko pieknie nowy save-house dziala az do momentu jak zrestartuje gre (po nowym wlaczeniu gta sa) jak probuje sie za'loadowac na tego save'a to wywale mnie z gry - natomiast podczas gry gdy za-save'uje i chce zaloadowac sie powtornnie wszystko dziala poprawnie...

Mój plik z kodem i wsporzednymi:

Kod:

// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007

{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .cs}

//-------------MAIN---------------
thread 'SAVE' 
0A95: enable_thread_saving
0570: $MARKER_SAVE = create_asset_radar_marker_with_icon 35 at -2315.526 -355.398 66.915
018B: set_marker $MARKER_SAVE radar_mode 2 

:SAVE_40
wait 250 
if 
   Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @SAVE_295 
if 
   Player.Controllable($PLAYER_CHAR)
jf @SAVE_295 
if 
  $ONMISSION == 0 
jf @SAVE_265 
if 
  0@ == 0 
jf @SAVE_145 
1@ = Pickup.Create(1277, 3, -2315.526, -355.398, 66.915)
0@ = 1 

:SAVE_145
if 
   Pickup.Picked_up(1@)
jf @SAVE_258 
gosub @SAVE_302 
if 
   Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @SAVE_251 
Pickup.Destroy(1@)
1@ = Pickup.Create(1277, 3, -2315.526, -355.398, 66.915)
fade 1 1000 
Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, -2311.99, -355.9611, 66.91563)
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 176.8 

:SAVE_251
gosub @SAVE_386 

:SAVE_258
jump @SAVE_295 

:SAVE_265
if 
  0@ == 1 
jf @SAVE_295 
Pickup.Destroy(1@)
0@ = 0 

:SAVE_295
jump @SAVE_40 

:SAVE_302
$ONMISSION = 1 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
03D8: show_save_screen 
wait 0 

:SAVE_322
if 
83D9:   not save_done 
jf @SAVE_346 
wait 0 
jump @SAVE_322 

:SAVE_346
0169: set_fade_color_RGB 0 0 0 
fade 0 1000 
if 
   Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @SAVE_384 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False

:SAVE_384
return 

:SAVE_386
if 
   Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @SAVE_406 
Camera.Restore_WithJumpCut
Camera.SetBehindPlayer

:SAVE_406
wait 500 
if 
   Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @SAVE_441 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
$ONMISSION = 0 

:SAVE_441
return
 

Bardzo bym prosil o pomoc, badz jakies wsazówki...

Aha i jeszcze jedno, moze ta nieprawidlowosc jest zwiazna z ta czescia kodu:
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 176.8
jest tam jakby jedna wspolrzedna - ale w sumie nie wiem po co i do czego... wie ktos?
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
A co masz na mysli piszac szary kanal alpha? Zrobilem dla przykladu 2 pliki w photoshopie jeden szary plik z przezroczystoscia opcity na 50% (w tym przypadku w ogole nie widac tekstury w GTA) drugi plik png rowniez szary ale bez opacity (w tym przypadku widac teksture ale oczywiscie bez przezroczystosci) Oczywiscie glowny plik jest ten przykladowy plik png z kolorem niebieskim...

A co do pdwójnego plane (zeby kolor byl z dwoch stron plaszczyzny) to jak to zrobić? Próbowałem w 3dsmaxie po przez opcje w Shader Basic Parameters - 2-sided (to jest niby do tworzenia dwustronnej tekstury) - jednak teksture ciagle widze tylko z jednej strony... a jesli chodzi o GTA to tak samo teksture widze tylko z jednej strony, natomiast z drugiej jest przeswit (tzn. nic nie widac).
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
Właśnie zauwazylem, ze wiekszosc pomieszczen nie jest zespolona z tym co na zewnatrz - pewnie po to by mniej obciazac procek, ram i grafike. Wnetrza pomieszczen do ktorych wchodzi sie po przez te zolte wskazniki, czerwone swiatla itp. sa oddzielnymi testurami zupelnie niezwiazanymi z mapami - wiem WIELKIE ODKRYCIE;] Dlatego szyb praktycznie nie ma bo jest to wlasciwie w takiej sytuacji nie wykonalne.

A co do samej szyby to przezroczystosc udalo mi sie zrobic na razie dosc prymitywnie - zrobilem po prostu szchownice co 1px z czarnymi punktami na dana powierzchnie i dalem w niej kanal alpha plus ta sama teksture do kanalu alpha.... i usiagnalem cos w rodzaju siatki - czasem przypomina to szybe... Jednak do diealu duzo brakuje - szukalem w txd tekstur z przezroczystymi motywami przypominajacymi szyby i cos ciezko mi idzie duzo tych plikow... czy ktos moze zna nazwe plikow txd gdzie jest taka szyba zebym mogl przeanalizowac jak tekstury ktos dodal?
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
W sumie nie wiem czy to bardzo ksomplikowany obiekt troche podstawe poznieksztalcalem itp. Juza zapodaje pliki (3ds maxa i stworzone pliki do GTA SA) http://s1518.info/alfa/wyspa4.rar

Ps. nie sugerujcie sie nazwa - pierwotnie miala byc wyspa i sobie tak zostawilem ta nazwe...
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
Tak zgadza sie tworze te pliki col - wszystko wg poradnikow dostepnych na tej i gtasite stronie.
Ogólnie to juz moj drugi model jaki tworze i ta sama historia, tzn. na poczatku wszystko bylo ok do momentu jak zaczalem modelowac bardziej zlozone rzeczy (przypuszczam, ze cos musialem wtedy wlaczac w 3ds maxie co powoduje jakies takie niespójności z GTA SA). Wygląda to tak jakby wsyzstkie box'y zamienily sie na plane'y... (oczywiscie tylko w grze gta no i juz w Med - widac te wyplaszczenia i dziury - w 3ds max wszystko wyglada ok) i tak tam gdzie mialem jakies linie skosne to mam dziury. Czy moze ktos teraz wie co moze byc nie tak, ze tak sie dzieje?...
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
Witam ponownie,
czesto po edyacji swoich obiektow w 3ds maxie nagle znikaja mi w GTA jakby grubosci edytowanego obiektu, tworza sie dziury i dziwne zalamania, nie mam pojecia skad sie to bierze zwlaszca, ze model w 3ds maxie wygląda normalnie...
Domyślam się, że to raczej w 3ds maxie podczas edycji musi się coś zmieniać, że nagle te obiekty tak się zniekształcają... czy ktos wie co jest tego przyczyna?
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
Witam
Mam problem z tworzeniem szyby w domku, który zrobiłem sobie w 3ds maxie. Moim celem jest stworzenie efektu przezroczystosci takiego mniej wiecej jak szyby w samochodach, czy w sklepach itp. Próbowałem stworzyć efekt szyby wg tego poradnika: http://www.gta-mods.pl/artykuly/27/tworzenie-przezroczystych-tekstur - jednak tam nie jest opisane konkretnie jak stworzyć szybę... przynajmniej mi nie wychodzi a stosowałem mnustwo kombinacji.

Na wstępie chce zadać pytanie czy szybę na poziomie 3ds maxa powinno sie tworzyć z boxa czy może z płaszczyzny samej, czyw sumie bez znaczenia? (W samym 3ds maxie nie ma problemu zrobic efektu przezroczystosci alpha czy to z plaszczyzny czy tez z boxa bez zadnych tekstur - ale w GTA bez tekstur typu przezroczystosci plików PNG chyba sie nie obejdzie)...

Jeśli komuś się udalo kiedyś taki efekt zrobić bardzo prosze o wytłumaczenia.
Poprzedni 1 Następny
Created & Powered by MakG