Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
Witam
Mam problem z tworzeniem szyby w domku, który zrobiłem sobie w 3ds maxie. Moim celem jest stworzenie efektu przezroczystosci takiego mniej wiecej jak szyby w samochodach, czy w sklepach itp. Próbowałem stworzyć efekt szyby wg tego poradnika: http://www.gta-mods.pl/artykuly/27/tworzenie-przezroczystych-tekstur - jednak tam nie jest opisane konkretnie jak stworzyć szybę... przynajmniej mi nie wychodzi a stosowałem mnustwo kombinacji.

Na wstępie chce zadać pytanie czy szybę na poziomie 3ds maxa powinno sie tworzyć z boxa czy może z płaszczyzny samej, czyw sumie bez znaczenia? (W samym 3ds maxie nie ma problemu zrobic efektu przezroczystosci alpha czy to z plaszczyzny czy tez z boxa bez zadnych tekstur - ale w GTA bez tekstur typu przezroczystosci plików PNG chyba sie nie obejdzie)...

Jeśli komuś się udalo kiedyś taki efekt zrobić bardzo prosze o wytłumaczenia.
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Po pierwsze - mnÓstwo
Po drugie - w sklepach w SA nie ma szyb, są zwykłe tekstury :P
I teraz odp. na temat..
Ja bym Ci radził robić box-a jeśli ta szyba nie ma być okrągła.
Jeśli chcesz, żeby tą szybę można było rozbić, to zrób ją jako osobny obiekt.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
Właśnie zauwazylem, ze wiekszosc pomieszczen nie jest zespolona z tym co na zewnatrz - pewnie po to by mniej obciazac procek, ram i grafike. Wnetrza pomieszczen do ktorych wchodzi sie po przez te zolte wskazniki, czerwone swiatla itp. sa oddzielnymi testurami zupelnie niezwiazanymi z mapami - wiem WIELKIE ODKRYCIE;] Dlatego szyb praktycznie nie ma bo jest to wlasciwie w takiej sytuacji nie wykonalne.

A co do samej szyby to przezroczystosc udalo mi sie zrobic na razie dosc prymitywnie - zrobilem po prostu szchownice co 1px z czarnymi punktami na dana powierzchnie i dalem w niej kanal alpha plus ta sama teksture do kanalu alpha.... i usiagnalem cos w rodzaju siatki - czasem przypomina to szybe... Jednak do diealu duzo brakuje - szukalem w txd tekstur z przezroczystymi motywami przypominajacymi szyby i cos ciezko mi idzie duzo tych plikow... czy ktos moze zna nazwe plikow txd gdzie jest taka szyba zebym mogl przeanalizowac jak tekstury ktos dodal?
Postów: 28 Dołączył: 2009-01-21
#
Szybę w gta robi się w następujący sposób.

Tworzysz sobie plane'a (musi być kolorowy z dwóch stron). Potem nakładasz na niego np. niebieską teksturę.

Eksportujesz do dff. Tworzysz plik txd i w nim na tą niebieską teksturę nakładasz szary kanał alpha. Ot cała filozofia.

___________________
http://img834.imageshack.us/img834/861/yrmwsig
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
A co masz na mysli piszac szary kanal alpha? Zrobilem dla przykladu 2 pliki w photoshopie jeden szary plik z przezroczystoscia opcity na 50% (w tym przypadku w ogole nie widac tekstury w GTA) drugi plik png rowniez szary ale bez opacity (w tym przypadku widac teksture ale oczywiscie bez przezroczystosci) Oczywiscie glowny plik jest ten przykladowy plik png z kolorem niebieskim...

A co do pdwójnego plane (zeby kolor byl z dwoch stron plaszczyzny) to jak to zrobić? Próbowałem w 3dsmaxie po przez opcje w Shader Basic Parameters - 2-sided (to jest niby do tworzenia dwustronnej tekstury) - jednak teksture ciagle widze tylko z jednej strony... a jesli chodzi o GTA to tak samo teksture widze tylko z jednej strony, natomiast z drugiej jest przeswit (tzn. nic nie widac).
Postów: 28 Dołączył: 2009-01-21
#
Nie kombinuj nic z opacity w png. Wrzuć dwie bitmapy. Jedną niebieską a drugą RGB np. 170 170 170.

A co do plane'a to tworzysz jednego. Potem mirror i łączysz (weld) je ze sobą.

___________________
http://img834.imageshack.us/img834/861/yrmwsig
Postów: 8 Dołączył: 2011-02-14
#
Dzieki za odp, w koncu mi wyszlo - choc ta przezroczystosc jest taka sobie, no ale czasem moze sie przydac:)
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG