Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 2 Następny
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
1. Planuje zrobić jakąś fajną mape więc najpierw zrobiłem małą, żeby sprawdzić czy się uda i gra się wyłączała przy ładowaniu. Jak poprawnie mam zamienić mape, żeby wszystko działało?
2. Powiedzmy, że mapa działa i chce zrobić na niej serwer sa-mp. Czy inni gracze będą ją widzieli?
Dzięki za odpowiedzi.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jak poprawnie dodać własny obiekt masz napisane w tych poradnikach:
http://www.gta-mods.pl/articles/view/id/32
http://www.gta-mods.pl/articles/view/id/33
Jeżeli miał byś nadal problemy z dodaniem własnej mapy do gry to napisz w tym temacie to postaram ci się pomóc jak to poprawnie dodać do gry. No albo ktoś inny.

Cytat:
2. Powiedzmy, że mapa działa i chce zrobić na niej serwer sa-mp. Czy inni gracze będą ją widzieli?
Dzięki za odpowiedzi.

Nie, każdy kto by chciał widzieć taki obiekt musiał by go zainstalować osobno.
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
Właśnie chciał bym się skupić głównie nad zastąpieniem orginalnej mapy san andreas na własną. Oczywiście próbowałem na wiele sposobów ale nie wychodziło np. wchodziłem we folder LA i zamieniałem przykładowo plik LAe.IPL na własny ale nazwę zamieniałem na taką samą (LAe.IPL). Gra włączała się ale i tak mapy nie było. Jeżeli robię inaczej gra wyłącza się przy ładowaniu. Mój map edytor zapisuje mapę w jednym pliku (.IPL) ale co z plikiem .IDE? Przypominam, że chodzi mi o zastąpienie mapy na własną.

Cytat:
2. Powiedzmy, że mapa działa i chce zrobić na niej serwer sa-mp. Czy inni gracze będą ją widzieli?
Tutaj chodziło mi czy gracze będą widzieć moją mapę bez dodanych prze zemnie obiektów.
Dzięki za odpowiedzi
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Jeśli chcesz zastąpić całe San Andreas na własną mapę, to najpierw musisz wyczyścić cały teren. Pomoże Ci w tym program Map Cleaner, którego obsługa opisana jest w tym temacie:

http://www.gta-mods.pl/forum/topics/view/id/1

___________________
Administrator
Postów: 179 Dołączył: 2009-04-14
#
plik .IDE to lista obiektów z ich ID, polecam pouczyć się obsługi map edytora, choć nie polecam się nim za bardzo bawić bo powoduje mnóstwo błędów w grze.

Co do 2. jest to teoretycznie możliwe, musiałbyś kopiować ID obiektu, jego współrzędne i obrót i wklejać je w PAWNO, oczywiście do tego najlepiej jest trochę się na tym znać

P.S jeśli bawisz sie w nazwy plików .ipl .ide lub tworzeniem nowych to musisz to też zmieniać w gta.dat
Postów: 1 Dołączył: 2009-07-20
#
Nie... Wklejasz na stronice internetową linka do rapida na który włożysz mape i jest ok.
Dam przykład. Narazie strona ma przerwe techniczną ale zaraz skończy.
http://drake.gtasite.biz/

To taki serwer rp z nowym miastem nazwanym solair.
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
Dzięki za pomoc. Mam jeszcze problem z map edytorem. Na razie próbowałem robić mapę na starym kompie jednak mam do dyspozycji nowszy laptop z vistą ale map edytor na nim nie chodzi(nie wczytuje mapy ani obiektów). Co mam zrobić?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Też miałem taki problem że mi map edytor nie chciał wczytywać map, itd. Po prostu jak go włączyłem to był tak jak by pusty. Niestety innego rozwiązania jak odinstalowanie gta sa i zainstalowanie ponownie nie znalazłem. Taki problem miałem na xp. Ty widzę masz Vistę wiec wątpię czy taki sposób może ci pomóc ale spróbować nie zaszkodzi.
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
Temat właściwie zamknięty ale czy mogli byście bardziej opisać te dwa pliki: .IPL i .IDE?
Postów: 103 Dołączył: 2009-03-15
#
.IPL odpowiada za mapę a .IDE za obiekty.
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
Ok. Map edytorem robię mapę (.IPL) ale w jaki sposób pisać plik odpowiedzialny za obiekty(.IDE)? To fragment testowej mapy basic z programu map cleaner:
.IPL MAPA
Cytat:
5000, gplane, 0, 0.0, -0.0778266, 23.9985, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5000 to numer ID, gplane to nazwa, dalej pozycja y, x, z to wiem.
.IDE OBIEKTY
Cytat:
5000, gplane, basicmain, 300, 0

5000 to ID, gplane to nazwa dalej nazwa pliku i ??? co to dalej?
Mapa ma jeszcze trzeci plik .IMG z obiektami.
Moja mapa mogła by działać na taj samej zasadzie, ale o co chodzi z tym 300, 0 w pliku .IDE?
Postów: 103 Dołączył: 2009-03-15
#
A ciort wie.Może położenie albo coś.
MakG pomóż!!!!!!!!!!!!!Ten sam błąd już 2 raz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nie pisz posta pod postem, uzywaj opcji edytuj//Yazon
Postów: 179 Dołączył: 2009-04-14
#
w programie map edytor pierwsza zakładka po lewej Item Definicions, tam wybierasz basic.ide i klikasz new

dokładniejszy opis tych 2 plików.

w plikach .IPL są wszystkie informacje na temat pojedynczego obiektu który stoi tutaj i jest niezależny od innych (np. lampy na ulicach) są w nim zawarte współrzędne XYZ (długość, szerokość, wysokość bezwzględna) po dłuższym opcowaniu z programem Map Edyto doszedłem do wniosku że większość obiektów z mapy nie jest wcale zapisana w plikach z folderu maps (dowód, kiedyś poprzesuwałem kilka obiektów i wysłałem koledze cały folder DATA gdy go podmienił za swój nie miał żadnej zmiany) w plikach .IPL z folderu maps standardowej gdy są tylko pliki LOD (long dystans, widziane tylko z daleka) i małe obiekty typu lmpy itp. reszta jest chyba w archiwum gta3.img, dokładnego opisu zbytnio nie znalazłem. Oczywiście dozwolone jest umieszczanie informacji o obiektach plikach z folderu maps ale powoduje to częste problemy z grą.

Za to w plikach .IDE są linijki informujące o danym obiekcie, od jakiej odległości jest on widziany itp. jest tam też ID każdego obiektu.

Podsumowując, po za dobrymi ustawieniami plików .dff .txd .col (mapowanie, cienie, wygląda nocny, dobra kolizja) mapa powinna być tworzona wraz z plikami LOD, dobrymi ustawieniami każdego obiektu (odległość widzenia itp.) ilością obiektów (jak by było za dużo to program Limit audister). Z mnóstwem innych ustawień mapy by gra poprawnie działała jest to dość trudne, jak tworzysz nową mapę to musisz się na tym znać.
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
OK. Wiem już dużo ale powoli mój zapał mija. Mam już plan, jak tą mapę uruchomić. Chce wzorować się na tej testowej mapie basic z programu map cleaner. Więc zaczyna się od modyfikacji pliku gta z folderu data tak, żeby czytał trzy pliki. Pierwszy to mapa (.IPL), drugi (.IDE) i ostatni .IMG. W tym ostatnim będą wszystkie obiekty użyte w mapie (tamte zostaną usunięte przez map cleaner). W mapie basic są tam jeszcze dwa pliki "basicmain.txd" i "basicmap.col. Do czego służą i jak zrobić swoje? Wydaje mi się to te pliki sterują wczytywanie mapy. I czy waszym zdaniem to dobry plan? Jak to nie wypali to biała flaga. Jestem otwarty na sugestie.
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
IPL to rozmieszczenie obiektów na mapie a IDE to właściwości tych obiektów. Kolega powyżej pytał się chyba co to jest 300, 0? Najlepiej sprawdzić w MED (Map Editorze). Można tam ustawić o jakiej porze dnia/nocy ma pojawiać się obiekt, np. światła na wieżowcach są widoczne tylko od 21:00 do 6:00. 300 to chyba max. odległość z której można zobaczyć obiekt. Większość domów widać tylko z 70m więc wstawia się pliki LOD które widoczne są z 5000m.

Cytat:
W mapie basic są tam jeszcze dwa pliki "basicmain.txd" i "basicmap.col


Txd to plik z teksturami, jak nie zostaną wczytane, to obiekty będą białe (ale będą w pewnym stopniu reagować na światło).

Bez pliku COL CJ będzie przechodził przez ściany jak duch (będzie również przenikał przez podłogę, drogę, itp.)

Jak zrobić własne tekstury? Praktycznie z każdej strony o GTA można ściągnąć program TXD WorkShop. Obrazki można edytować nawet w paintcie ale to niezbyt fajnie wygląda (przeważnie). Do 'Cola' nie wiem jaki służy program.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Poprzedni 1 2 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG