Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 31 Dołączył: 2013-02-05
#
Witam po bardzo długiej przerwie z moddingiem gta sa, dwa dni temu zacząłem na nowo i teraz ustałem na ścieżce RRR, raz udało się zrobić ale całe zapętliłem i w nieskończoność spawnowały się w sobie pojazdy.

Ok do rzeczy, daje skrypt, po włączeniu się gry widzę jak moja postać już spada na ziemie, widzę zespawnowany motor i crash po sekundzie.

KOD
Kod:
{$CLEO .cs}

// Koło domu CJ'a stawiamy PCJ-600 i gdy na niego wsiadziemy to on zawozi nas pod dyske


0000:
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
0247: request_model #PCJ600
0247: request_model 182
0247: request_model 23
038B: load_requested_models
 

while 
true
    wait 
250
    if 
        
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
    then


    
00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
    0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
    03E5: show_text_box '
MOTODRIVER// MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a

    0129: 1@ = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car 0@ driverseat
    

    wait  
100 
    if  
and
    00E1: player 0 pressed_key 16
    00E1: player 0 pressed_key 15
    00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 0@
    then 
    
07C0: load_path 900 
    05EB: assign_car 0@ to_path 900
                       
end
end


Gdy zrobiłem tak to właśnie crasha nie ma ale też ścieżki nie zadeklarowałem i motory się tworzą bez końca
Kod:
{$CLEO .cs}

// Koło domu CJ'a stawiamy PCJ-600 i gdy na niego wsiadziemy to on zawozi nas pod dyske


0000:
0247: request_model #PCJ600
0247: request_model 182
0247: request_model 23
038B: load_requested_models
 

while 
true
    wait 
250
    if 
        
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
    then


    
00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
    0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
    03E5: show_text_box '
MOTODRIVER// MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a

    0129: 1@ = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car 0@ driverseat
    

    wait  
100 
    if  
and
    00E1: player 0 pressed_key 16
    00E1: player 0 pressed_key 15
    00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 0@

                       
end
end

Jedynie żeby motory wolno się tworzyły to w tym daje 10 sek
wait 10000
if and
00E1: player 0 pressed_key 16
00E1: player 0 pressed_key 15
00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 0@
jf @petla1

A jak zakończyć pętle?


@Okej, zrobiłem że da się wsiąść jako pasażer ale motory dalej się tworzą, przez break też crash gry jest, spróbuje jeszcze teraz robic RRR

Zrobiłem teraz to RRR ale i tak gdy klikam shift + F to jest crash widocznie przez tą ścieżkę, o co cmoon?
Kod:
{$CLEO .cs}

// Koło domu CJ'a stawiamy PCJ-600 i gdy na niego wsiadziemy to on zawozi nas pod dyske


0000:
0247: request_model #PCJ600
0247: request_model 182
0247: request_model 23
038B: load_requested_models
 
:petla1
while 
true
    wait 
250
    if 
        
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
    then


    
00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
    0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
    03E5: show_text_box '
MOTODRIVER// MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a

    0129: 1@ = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car 0@ driverseat
    
    :petla2
    wait  
1000
    if  
and
    00E1: player 0 pressed_key 16
    00E1: player 0 pressed_key 15
    0206: actor $PLAYER_ACTOR near_car 0@ radius 5.0 5.0 3.0 flag 0 on_foot 
    jf  
@petla1

    05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car 0@ passenger_seat 0 10000 ms

    :petla3
    wait 
10
    07C0: load_path 900 
    05EB: assign_car 0@ to_path 900 
    jf 
@petla2
end
end



Nawet w tym mam od razu crash
Kod:
{$CLEO .cs}

// Jedzie sobie sam motorek bez nikogo


0000:
0247: request_model #PCJ600
:petla1
    wait 
250
    if 
        
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
    then

    
00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
    0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
    wait 
100
    07C0: load_path 900 
    05EB: assign_car 0@ to_path 900 
end




Uff, dobra z spawnem motorów jakoś sobie poradziłem, teraz trzeba wsiadanie znowu zrobić i RRR
Kod:
{$CLEO .cs}0000: NOP

// Koło domu CJ'a stawiamy PCJ-600 i gdy na niego wsiadziemy to on zawozi nas pod dyske


0247: request_model #PCJ600
0247: request_model 182
0247: request_model 23
038B: load_requested_models
Player.Defined($PLAYER_CHAR) 
wait 
100
while 
true
    wait 
100
    00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
    0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
    0129: 1@ = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car 0@ driverseat
    03E5: show_text_box '
MOTODRIVER// MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a

:petla1
    wait 
10
    if 
and
    00E1: player 0 pressed_key 9
    0206: actor $PLAYER_ACTOR near_car 0@ radius 5.0 5.0 3.0 flag 0 on_foot
    jf 
@petla2
    05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car 0@ passenger_seat 0 10000 ms

:petla2 
    wait  
10 
    if
    
00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 0@ 
    jf  
@petla1
    0A93: end_custom_thread
end    


Ech, jak to RRR zrobić, jest wadliwe czy jak?
Kod:
{$CLEO .cs}0000: NOP

// Koło domu CJ'a stawiamy PCJ-600 i gdy na niego wsiadziemy to on zawozi nas pod dyske


0247: request_model #PCJ600
0247: request_model 182
0247: request_model 23
038B: load_requested_models
Player.Defined($PLAYER_CHAR) 
wait 
100
while 
true
    wait 
100
    00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
    0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
    0129: 1@ = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car 0@ driverseat
    03E5: show_text_box '
MOTODRIVER// MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a

:petla1
    wait 
10
    if 
and
    00E1: player 0 pressed_key 16
    00E1: player 0 pressed_key 15

    0206: actor $PLAYER_ACTOR near_car 0@ radius 5.0 5.0 3.0 flag 0 on_foot
    jf 
@petla2
    05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car 0@ passenger_seat 0 10000 ms

:petla2 
    wait  
10 
    if
    
00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 0@   
    jf  
@petla1
    0A93: end_custom_thread
end    

___________________
http://republika.pl/blog_ws_3465390/4032674/tr/20050510160123
http://dawidsaworski.blogspot.com/
:)
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem to co chcesz osiągnąć ale jeżeli tak to kod powinien wyglądać tak.
Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP

0247: request_model #PCJ600
0247: request_model 182
0247: request_model 23
07C0: load_path 900//ladue plik rrr

038B: load_requested_models

00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
03E5: show_text_box 'MOTODRIVER' // MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a

0129: 1@ = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car 0@ driverseat

:petla1
wait 
0
if 
    
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf 
@petla1

//petla sprawdza najpierw czy postac jest w poblizu pojazdu, jezeli tak to

//pozwala wcisnac przyciski wsiadania

:petla2
wait 
0
if 
and
    0206: actor $PLAYER_ACTOR near_car 0@ radius 5.0 5.0 3.0 flag 1 on_foot
    0AB0:  key_pressed 0x20 //Spacja

    0AB0:  key_pressed 0x47 //G

jf 
@petla2
//postac wsiada do pojazdu

05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car 0@ passenger_seat 0 10000 ms

//petla sprawdza czy postac siedzi w pojezdzie

//jezeli tak to zostanie uruchomiony plik rrr i motor zaczyna jechac

:petla3
wait 
0
if 
or
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car 0@ 
87C1:   not path 900 available
jf 
@petla3

05EB: assign_car 0@ to_path 900
0A93: end_custom_thread
Postów: 31 Dołączył: 2013-02-05
#
Koleś jesteś mistrzem dzięki wielkie ;D, działa bez zarzutów.
To teraz powoli będę szedł w strone pisania misji ^^, sporo już wcześniej się dowiedziałem, czy mógłbyś o ile wiesz jak odpalić plik dźwiękowy podczas rozmowy NPC za pomocą CLEO?
Czy w ogóle da się.

I dlaczego nie wyswietla sie tekst
03E5: show_text_box 'MOTODRIVER' // MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a

Mam do cleo_text wrzucone motodriver.fxt z linijka
MOTODRIVER "MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a"


oo coś znalazłem w opcodach
http://www.gta-mods.pl/baza-opcodow/0AAC


Ok z audio sobie poradziłem, wystarczyło zrobić takie coś
Kod:
0AAC: 3@ = load_mp3 "CLEOAUDIO1.MP3"
0AAD: set_mp3 3@ perform_action 1

___________________
http://republika.pl/blog_ws_3465390/4032674/tr/20050510160123
http://dawidsaworski.blogspot.com/
:)
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
(...)czy mógłbyś o ile wiesz jak odpalić plik dźwiękowy podczas rozmowy NPC za pomocą CLEO?
Czy w ogóle da się.

Bez problemu da się takie coś zrobić. Zerknij do tego postu. MakG podał w tym poście jakich opkodów użyć należy żeby odtwarzać własne dźwięki w grze. Drugi punk w tym poście.

Cytat:
I dlaczego nie wyswietla sie tekst
03E5: show_text_box 'MOTODRIVER' // MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a

Mam do cleo_text wrzucone motodriver.fxt z linijka
MOTODRIVER "MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a"

Po pierwsze, musisz zainstalować plugin, który pozwoli na odtwarzanie tekstu w ten sposób w grze. Sam Plugin znajdziesz w tym temacie
Po drugie, ten opcod
Kod:
03E5: show_text_box 'MOTODRIVER'
tylko ładuje plik .fxt do gry. Żeby aktywować tekst w grze musisz użyć tego opocodu
Kod:
00BC: show_text_highpriority GXT 'TXT1' time 3000 flag 1
Postów: 31 Dołączył: 2013-02-05
#
Chodzi mi o to
03E5: show_text_box 'MOTODRIVER'

To jest okno w górnym lewym rogu, mam plugin gxthook, tekst się pojawia ale jak mówię na parę milisekund że ledwo co idzie go zauważyć.

Gdy zrobiłem takie coś
Kod:
:petla
wait 
3000
03E5: show_text_box 'MOTODRIVER' // MOTOR PODSTAWIONY POD DOM CJ'a

054C: use_GXT_table '
MOTODRIVER'
00BC: show_text_highpriority GXT '
MOTODRIVER' time 9000 flag 1


:petla99
00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
0129: 1@ = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car 0@ driverseat



To i tak pojawia się na chwilę to górne a to GXT co mi podałeś w ogóle się nie pojawia.
Może za szybko przechodzi do następnej pętli?

MOTODRIVER.fxt wygląda tak
# Created with FXT-Editor 0.1 by WordsBG
# Seemann rocks for creating Sanny Builder and CLEO

MOTODRIVER Motocykl stoi koło domu, SPACJA+G aby wsiąść i pojechać

___________________
http://republika.pl/blog_ws_3465390/4032674/tr/20050510160123
http://dawidsaworski.blogspot.com/
:)
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Przed użyciem tekstów z FXT nie trzeba używać LOAD_ADDITIONAL_TEXT, a sama nazwa GXT nie może być dłuższa niż 7 znaków.

Polskie znaki wstawione w ten sposób też nie zadziałają.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 31 Dołączył: 2013-02-05
#
Okej, no to tak, zrobiłem bez polskich znaków, skróciłem nazwę z MOTODRIVER1 na MOTO1 i tekst się tylko pojawia jeżeli umieszczę w jednym miejscu ale nie chcę tam, chcę aby od razu po pojawieniu się motoru tekst się pojawił na te 5 sekund.

Tekst się pojawia gdy wsiądę na motor ;/
Kod:
{$CLEO .cs}0000: NOP

0247: request_model #PCJ600
0247: request_model 182
0247: request_model 23
07C0: load_path 900//ladue plik rrr

038B: load_requested_models

:petla
00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
0129: 1@ = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car 0@ driverseat






:petla1 
wait  
0 
if 
     
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf  
@petla1

//petla sprawdza najpierw czy postac jest w poblizu pojazdu, jezeli tak  to

//pozwala wcisnac przyciski wsiadania

:petla2 
wait  
0 
if  
and
    03E5: show_text_box 'MOTO1'
    0206: actor $PLAYER_ACTOR near_car 0@ radius 5.0 5.0 3.0 flag 1 on_foot
    0AB0:  key_pressed 0x20 //Spacja

    0AB0:  key_pressed 0x47 //G 

jf  
@petla2
//postac wsiada do pojazdu

05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car 0@ passenger_seat 0 10000 ms

//petla sprawdza czy postac siedzi w pojezdzie

//jezeli tak  to  zostanie uruchomiony plik rrr i motor zaczyna jechac

:petla3 
wait  
0 
if  
or
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car 0@ 
87C1:    not  path 900 available 
jf  
@petla3
05EB: assign_car 0@ to_looped_path 900
0A93: end_custom_thread


Jak zrobić żeby się pojawił na 5 sekund po pojawieniu się motoru?


Ooo zrobiłem ale funkcja cały czas się powtarza i nie skacze chyba do następnej, co zrobić żeby tylko na te 5 sekund się poprawnie pojawiło?
Kod:
{$CLEO .cs}0000: NOP

0247: request_model #PCJ600
0247: request_model 182
0247: request_model 23
07C0: load_path 900//ladue plik rrr

038B: load_requested_models

:petla
00A5: 0@ = create_car #PCJ600 at 2489.936 -1675.3506 13.3855
0175: set_car 0@ z_angle_to 1.2605
0129: 1@ = create_actor_pedtype 23 model 182 in_car 0@ driverseat

:petla50
wait  
100 
if  
and
    03E5: show_text_box 'MOTO1'
jf 
@petla50


:petla1 
wait  
0 
if 
     
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf  
@petla1

//petla sprawdza najpierw czy postac jest w poblizu pojazdu, jezeli tak  to

//pozwala wcisnac przyciski wsiadania

:petla2 
wait  
0 
if  
and
    03E5: show_text_box 'MOTO1'
    0206: actor $PLAYER_ACTOR near_car 0@ radius 5.0 5.0 3.0 flag 1 on_foot
    0AB0:  key_pressed 0x20 //Spacja

    0AB0:  key_pressed 0x47 //G 

jf  
@petla2
//postac wsiada do pojazdu

05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car 0@ passenger_seat 0 10000 ms

//petla sprawdza czy postac siedzi w pojezdzie

//jezeli tak  to  zostanie uruchomiony plik rrr i motor zaczyna jechac

:petla3 
wait  
0 
if  
or
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car 0@ 
87C1:    not  path 900 available 
jf  
@petla3
05EB: assign_car 0@ to_looped_path 900
0A93: end_custom_thread


Jeżeli dałem tak to tekst był normalnie przez 5 sekund, potem zniknął i słyszałem jakiś dźwięk się powtarzający jakby 1/16 bardzo szybko, czyli dalej coś koliduje.
Kod:
:petla50
wait  
100 
if
    
03E5: show_text_box 'MOTO1'
    wait 
5000


:petla1 


Ok, poradziłem sobie, błąd był w tym, że ten sam kod tekstu znajdował się jeszcze w następnej pętli, usunięcie go pomogło.

___________________
http://republika.pl/blog_ws_3465390/4032674/tr/20050510160123
http://dawidsaworski.blogspot.com/
:)
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG