Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
Wielki dzięki za pomoc, zaraz biorę sie do pracy. Jak skończe to zamieszcze post w dziale "warsztat" ale to raczej się nie śpieszy.
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
OK. Wiem już dużo ale powoli mój zapał mija. Mam już plan, jak tą mapę uruchomić. Chce wzorować się na tej testowej mapie basic z programu map cleaner. Więc zaczyna się od modyfikacji pliku gta z folderu data tak, żeby czytał trzy pliki. Pierwszy to mapa (.IPL), drugi (.IDE) i ostatni .IMG. W tym ostatnim będą wszystkie obiekty użyte w mapie (tamte zostaną usunięte przez map cleaner). W mapie basic są tam jeszcze dwa pliki "basicmain.txd" i "basicmap.col. Do czego służą i jak zrobić swoje? Wydaje mi się to te pliki sterują wczytywanie mapy. I czy waszym zdaniem to dobry plan? Jak to nie wypali to biała flaga. Jestem otwarty na sugestie.
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
Ok. Map edytorem robię mapę (.IPL) ale w jaki sposób pisać plik odpowiedzialny za obiekty(.IDE)? To fragment testowej mapy basic z programu map cleaner:
.IPL MAPA
Cytat:
5000, gplane, 0, 0.0, -0.0778266, 23.9985, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5000 to numer ID, gplane to nazwa, dalej pozycja y, x, z to wiem.
.IDE OBIEKTY
Cytat:
5000, gplane, basicmain, 300, 0

5000 to ID, gplane to nazwa dalej nazwa pliku i ??? co to dalej?
Mapa ma jeszcze trzeci plik .IMG z obiektami.
Moja mapa mogła by działać na taj samej zasadzie, ale o co chodzi z tym 300, 0 w pliku .IDE?
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
Temat właściwie zamknięty ale czy mogli byście bardziej opisać te dwa pliki: .IPL i .IDE?
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
Dzięki za pomoc. Mam jeszcze problem z map edytorem. Na razie próbowałem robić mapę na starym kompie jednak mam do dyspozycji nowszy laptop z vistą ale map edytor na nim nie chodzi(nie wczytuje mapy ani obiektów). Co mam zrobić?
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
Właśnie chciał bym się skupić głównie nad zastąpieniem orginalnej mapy san andreas na własną. Oczywiście próbowałem na wiele sposobów ale nie wychodziło np. wchodziłem we folder LA i zamieniałem przykładowo plik LAe.IPL na własny ale nazwę zamieniałem na taką samą (LAe.IPL). Gra włączała się ale i tak mapy nie było. Jeżeli robię inaczej gra wyłącza się przy ładowaniu. Mój map edytor zapisuje mapę w jednym pliku (.IPL) ale co z plikiem .IDE? Przypominam, że chodzi mi o zastąpienie mapy na własną.

Cytat:
2. Powiedzmy, że mapa działa i chce zrobić na niej serwer sa-mp. Czy inni gracze będą ją widzieli?
Tutaj chodziło mi czy gracze będą widzieć moją mapę bez dodanych prze zemnie obiektów.
Dzięki za odpowiedzi
Postów: 7 Dołączył: 2009-07-16
#
1. Planuje zrobić jakąś fajną mape więc najpierw zrobiłem małą, żeby sprawdzić czy się uda i gra się wyłączała przy ładowaniu. Jak poprawnie mam zamienić mape, żeby wszystko działało?
2. Powiedzmy, że mapa działa i chce zrobić na niej serwer sa-mp. Czy inni gracze będą ją widzieli?
Dzięki za odpowiedzi.
Poprzedni 1 Następny
Created & Powered by MakG