Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 2 Następny
Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
Oryginalny opis modów na stronie:
http://cleo.sannybuilder.com/?id=2

0ABF: set_vehicle 0@ engine_state_to 0
engine_state_to 0 -silnik jest wyłączony
0ABF: opcod odpowiedzialny za włączanie lub wyłączanie silnik pojazdu.
Parametry:
1 - handle pojazdu
2 - nowy stan silnika:
0 - wyłącz
1 - włącz



0ABE: vehicle 0@ engine_on
engine_on-silnik jest włączony
0ABE: sprawdza czy silnik pojazdu 0@ jest włączony.Jeśli tak,warunek jest prawdziwy.


0ABD: vehicle 0@ siren_on
siren_on-sygnał jest włączony
0ABD: sprawdza czy sygnał w pojeździe 0@ jest włączony.Jeśli tak,warunek jest prawdziwy.


0AB9: get_mp3 $hMP3 state_to 7@
state_to-nadanie danego stanu
Ten opcod zachowuje zmienną stanu pliku mp3.
Parametry:
1 ? handle of a loaded mp3-file (opcod 0AAC)
2 ? zmienne stanu pliku mp3:
1 ? plik jest odtwarzany
2 ? plik jest zapauzowany
-1 ? plik jest zatrzymany


0AB7: get_vehicle $CAR number_of_gears_to 10@
number_of_gears-liczba biegów(chyba)
Opcod 0AB7 zapisuje totalną zmienną biegów dla danego pojazdu(chyba chodzi o liczbę biegów).Ta liczba equals(?) do parametru TransmissionData.Liczba biegów z pliku handling.cfg.

Parametry:
1 ? a vehicle handle
2 ? zmienna do zapisania liczby biegów(chyba)


0AB8: get_vehicle $CAR current_gear_to 11@
Ten opcod zapisuje do zmiennej numer aktualnego biegu dla danego pojazdu.

0AB6: store_target_marker_coords_to 0@ 1@ 2@ // IF(jeśli) i SET(ustaw)

Ten opcod zapisuje do zmiennej pozycje miejsca zaznaczonego czerwonym punktem na mapie(prawy-klik na mapie).Jeśli zaznaczony punkt nie istnieje, zmienna nie wybiera tej pozycji(chyba).
Parametry:
1,2,3 ? zmienne zapisujące pozycje(kordy) XYZ



0AB5: store_actor $PLAYER_ACTOR closest_vehicle_to 0@ closest_ped_to 1@
Ten opcod zapisuje zmienną (?)handles of(?) pojazdu i osoby będącej w pobliżu aktora.Jeśli w tym miejscu nie ma żadnego pojazdu lub człowieka,to zmienna zwraca wartość -1(brak).
Parametry:
1 ? actor handle
2 ? zmienna zapisująca pobliski pojazd(0@)
3 ? zmienna zapisująca pobliską osobę(1@)


0A9A: $hFILE = openfile "settings.ini" mode 0x72 // IF(jeśli) and SET(ustaw)
0A9A otwórz plik do odczytania i zapisania.Ten opcod możebyćużyty z warunkiem: jeśli ten plik nie jest otwarty, to powrót jest niemożliwy(chyba), (?)otherwise(?) możliwe.
Parametry:
1 ? zmienna do zapisania pliku handle
2 ? nazwa pliku. Jeśli wersjajest podobna, plik jest otwarty w zgodności z aktualną bibloteką (opcod 0A99).
3 ? tryb otwierania pliku:
0x6272 ? otwórz plik binarny do odczytu
0x72 ? otwórz plik tekstowy do odczytu(coś się nie zgadza)
0x6277 ? otwórz plik binarny do zapisu
0x77 ? otwórz plik tekstowy do odczytu(coś się nie zgadza)


0A9B: closefile $hFILE
0A9B: zamyka plik i wolną pamięć(chyba chodzi o zarezerwowaną dla tego pliku).

0A9C: 0@ = file $hFILE size
0A9C: zapisuje wielkość plików w bajtach(tak myślę).[/u]

0A9D: readfile $hFILE size 2 to $150
0A9DL czyta ile bajtów jest przypisanych do otwartego pliku i zapisuje to do regionu pamięci startującego z adresu mu przypisanego zmiennej.

Parametry:
1 ? nazwa pliku
2 ? liczba bajtów do odczytania z pliku
3 ? zmienna do zapisania wyniku.Jeśli liczba dostarczonych bajtów jest większa niż 4, reszta będzie zapisywana do następnej zmiennej($151 w tym przypadku),i w ten sposób aktywna.


0A9E: writefile $hFILE size 128 from 0@
0A9E: kopiuje informacje startujące z adresu,przypisanego zmiennej (ostatni parametr) is, w pliku.

Parametry:
1 ? nazwa pliku(do którego zapisujemy)
2 ? liczba bajtów do skopiowania
3 ? zmienna indicated pozycja statu zapisywania informacji.Jeśli wielkość informacji jest większa niż 4 bajty,następna wartość zmiennej/ych jest odczytywana i zapisywana do pliku.
W tym przypadku,plik będzie zachowywać zrzut we wszystkich lokalnych zmiennych w wątku(thread) (32 zmienne w 4 bytes długości dla każdego = 128 bajtów do skopiowania).


0AA0: gosub_if_false @CREATE_NEW_ACTOR
0AA0: wykonuje komende=gosub jeśli warunek jest fałszywy the condition. Poza tym nie ma różnicy, tego opcoda z opcodem 004D: jump_if_false i może być użyty zamiast niego.

Parametry: label jeśli wątek(thread) jest przeniesiony


0AA1: return_if_false
0AA1: wykonaj powrót jeśli warunek jest fałszywy. Ten opcod jest podobny do: 004D i może być użyty zamiast niego.

0AA2: $hLIB = load_library "CLEOversion.dll" // IF(jeśli) i SET(ustaw)
0AA2: ładuje bibliotekę DLL i zapisuje the handle tego do zmiennej($hLIB).Ten opcod może być użyty w warunku:" if the library does not loaded, it returns False, otherwise it?s True ".

Parametry:
1 ? zmienna do zapisania the handle biblioteki (dowolna zmienna lub element tablicy(array item))
2 ? nazwa biblioteki.Jeśli wersja jest podobna (bez specyficznej (?)nazwy dysku(?)), plik DLL szuka podobnej z aktualnej aktywnej biblioteki (opcod 0A99).
Jeśli rozszerzenie pliku nie jest zaznaczone(nie napisane np. .dll),użyte jest standardowe rozszerzenie(.DLL).


0AA3: free_library $hLIB
0AA3: opróżnianie biblioteki i zarezerwowanej pamięci(chyba).

0AA9: is_game_version_original
Ten opcod jest używany,żeby sprawdzić warunek= Jeśli pracujesz z oryginalnym Gta San Andreas wersją 1.0 warunek jest prawdziwy,jeśli nie fałszywy.
Ten opcod jest używany do pisania skryptu multiwersyjnego(czy jakoś tak-chodzi o to,że dzięki temu nasz skrypt powinien działać na różnych wersjach gry,choć tego pewien nie jestem).


0AAC: $hMP3 = load_mp3 "CLEOplaylist1.mp3"
0AAC: ładuje plik mp3 i zapisuje a handle go do zmiennej.

Parametry:
1 ? zmienna zapisująca(określająca) plik mp3(w skrypcie oczywiście)
2 ? nazwa pliku mp3.Jeśli wersja jest podobna(bez specyficznej (?)nazwy dysku(?)), to szuka podobneje z aktualnej aktywnej biblioteki (opcode 0A99).


Player.ClearWantedLevel($PLAYER_CHAR)
Chyba oczyszczanie WantedLevela1

Actor.WeaponAccuracy(89@) = 40
Ustawienie dokładności strzału postaci(89@)

Actor.Health(53@) = 30
Ustawienie życia dla postaci(53@)

0350: set_actor 53@ maintain_position_when_attacked 1
Kazanie aktorowi utrzymywać pozycję,kiedy atakuje

0229: set_car 40@ primary_color_to 22 secondary_color_to 22
Ustawienie kolorów auta


Car.DoorStatus(40@) = 3
Ustawienie statusu drzwi auta(nie wiem co zwraca 3 i inne liczby)

0446: set_actor 89@ immune_to_headshots 0
Ustawienie u postaci odporności na strzał w głowe

0395: clear_area 1 at 2411.31 -1928.837 12.3906 radius 10.0
oczyszczanie obszaru w promieniu(10.0) od punktów XYZ

053F: set_car 40@ tires_vulnerability 0
Ustawienie kół w aucie(czy mają się niszczyć czy nie)

0245: set_actor $ACTOR_SWEET walk_style_to "GANG2"
Ustawienie stylu chodzenia postaci

07A1: set_walk_speed 4
Ustawianie szybkości poruszania się postaci(przydatne w tworzeniu z CJ supermena :))

Player.MakeSafe($PLAYER_CHAR)
Zrób save(nie wiem jak to można obsłużyć)

0674: set_car_model #GREENWOO numberplate "GROVE4L_"
Gdy chcemy zmienić rejestracje w aucie

02E4: load_cutscene_data 'SWEET2B'
Ładowanie cutscenki

02E7: start_cutscene
fade 1 1000

odtwarzanie cutscenki

041E: set_radio_station 5
Ustawianie słuchanej stacji(5)[zastosowane w gta sa w misjach]

01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops 1
Ustawianie czy aktor ma być ignorowany,czy nie przez policję

Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 344.412, 305.033, 998.1484)
Umieszczanie aktora w danym miejscu(chyba)

07FB: set_interior 'GENOTB' access 0
ustawianie dostępu do interioru o nazwie "GENOTB"(chyba)

020C: create_explosion_with_radius 0 at 820.5 9.7 1003.216
tworzenie eksplozji o danym promieniu w danym miejscu

0667: AS_actor $ACTOR_CATALINA aim_at 64@ 65@ 66@ 900000 ms
każe aktorowi celować w dane miejsce(64@,65@,66@)przez czas...ms

05E2: AS_actor $ACTOR_CATALINA kill_actor 46@(52@,6i)
każemy aktorowi zabić innego aktora

03CA: object 39@ exists
sprawdzamy czy obiekt istnieje

Camera.SetBehindPlayer
Ustawienie kamery za graczem

Camera.SetPosition(829.9543, 8.6043, 1004.892, 0.0, 0.0, 0.0)
Ustawienie pozycji kamery(tylko nie wiem czemu jest aż 6 zmiennych)

Camera.PointAt(829.2075, 7.9448, 1004.806, 2)
Ustawienie kamery w punkach(XYZ)jako kamery 2(chyba)

0967: actor $ACTOR_CATALINA move_mouth 10000 ms
bodajże odpowiada za ruch ust przez jakiś czas

0968: actor $ACTOR_CATALINA stop_mouth
nie jestem pewien ale chyba zatrzymanie gadania

Jak będę miał czas dodam więcej tłumaczeń i opcodów(takich jak np. ustawianie rejestracji auta).Najlepiej,żeby inni też dodawali opcody.Jeśli widzisz błąd powiedz,a postaram się poprawić.

___________________
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Kod:
01F0: set_max_wanted_level_to 0

Jest to opcod dzięki, któremu po dodaniu do skryptu możemy ustawić z jakim nasileniem będzie gonić nas policja jeżeli popełnimy jakieś wykroczenie. Parametr "0" oznacza że jest wyłączona. Natomiast jeżeli chcemy dać żeby nas goniła zmieniamy parametr na 1,2,3,4,5 lub 6.

Kod:
00A5: pony1@ = create_car #PONY at x y z

Ustawia w dowolnym miejscu pojazd o podanej nazwie gdzie:
pony1@ - nazwa opcodu
#PONY - nazwa samochodu, nazwę samochodu można sprawdzić np. w pliku handling
x y z - współrzędne samochodu

Postów: 159 Dołączył: 2009-02-05
#
Kod:
0793: save_player_clothes 

Zapisuje aktualny strój CJ
Kod:
0794: restore_player_clothes 

Przywraca zapisany strój :D

(Założę się że natchnie was to do zrobienia moda U mnie komenda Restore nie dizałała sprawdźcie jak u was)
Kod:
05DA: AS_actor 7@ run_away_in_panic_from X Y Z away_radius 100.0 timelimit 15000

Aktor 7@ ucieka w panice do punktu X Y Z w odległości 100.0
timelimit - czas na ucieczke po upływie teleportuje tam aktora
chyba idzie ustawić -1 abu była nie skończoność czasu

To na razie na tyle

___________________

Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
A daj swojego skrypt,to kto zechce może coś z tym wykombinuje(z tym na ciuchy).Jak będę miał czas to i ja pomyśle co może być źle.I jak masz to daj opcoda,na zmianę ubrania gracza,to zaczniemy myśleć o tym wogóle.

___________________
Postów: 159 Dołączył: 2009-02-05
#
Kod:
$PLAYER_CHAR.SetClothes("PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("VEST", "VEST", Torso)
$PLAYER_CHAR.Build
To jest kod na zmianę ubrania podstawy się kłaniają xD

A tak w ogóle to wiem że jestem nie w temacie ale obczajcie tego moda sam zrobiłem Mod Co Zrobic by Extermin wszystko w pliku przeczytaj.txt (Najbardziej jestem dumny z pudła xD Był to nie cały dzień roboty więc nie oczekujcie rewelacji xD)

___________________

Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
Spox ja auto chciałem zrobić w kilka godzin(Fiat 126p[wersja szczegółowa(wiem,że jest w downloadach,ale chciałem zrobić samemu)])niestety niewypał(brak umiejętności).A co do podstaw to mam(ja czytam dany temat,gdy go potrzebuje), i znalazłem w main.scm to
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
$2549 = 1
Player.Build($PLAYER_CHAR)
0793: save_player_clothes
-zastosowany znaleziony przez ciebie
skrypt

_______________________________________________________________________________
Zagrałem i naprawde bardzo fajny mod(tak jak mówiłem 10/10[najlepsszy jest dynamit])

___________________
Postów: 159 Dołączył: 2009-02-05
#
Wsadziłeś plik .fxt do Cleo_Text ?? Bo mi wszystko działa (dzięki za dobrą opinię xD)

___________________

Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
Jasne,może dlatego nie działa że folder Cleo_text jest napisany tak: cleo_text,bo mój plik .fxt też nie wyświetla się w grze,a w programie mogę go odczytać i napisać.Może użyłeś GxtHook,czy jakoś tak,bo ja używam fxt editor(tekstów wogóle mi w grze nie wyświetla),a niektóre mody używają opcoda,do programu gxthook,czy jakoś tak.Powiedz jakiego programu użyłeś do napisania,ew. daj link do niego,to zobaczę,czy chodzić będzie.A co do dynamitu,to on występuje w grze(jaki to obiekt)?(nigdy w grze nie widziałem)

___________________
Postów: 159 Dołączył: 2009-02-05
#
Dynamit to model numer 1654

A jeśli chodzi o GxtHook to ściągnij z forum moda Dealer i tam masz GxtHook ja też mam z stamtąd XD

---------------------A tu parę nowych opcodów----------------------
Kod:
04EB: AS_actor 65@ crouch 1 

Aktor 65 kuca
Kod:
05BB: AS_actor $1 fall_down 0 time_on_ground 500 

Aktor 1 upada na ziemie na czas 500 (czy jakoś tak)
Kod:
05C2: AS_actor 98@ show_the_finger 

Aktor pokazuje środkowy palec
Kod:
01EC: make_car 34@ very_heavy 1 

Auto 34 staję się bardzo ciężkie
Kod:
05C4: AS_actor $PLAYER_ACTOR hands_up 15000 ms 

Aktor podnosi ręce do góry na czas 15000 ms

___________________

Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
Co do auta,to szybkość ma to samą,czy szybkość się zmienia?Dzieki extermin,jak mówiłem masz 10/10 :)

___________________
Postów: 159 Dołączył: 2009-02-05
#
Nie wiem bo opcod nie wypróbowany :P Ale chyba nie

___________________

Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
Jak się nie zmienia,to przynajmniej można do jakiegoś skrypta użyć :)

___________________
Postów: 159 Dołączył: 2009-02-05
#
Masz rację xD
---------------------------------------------------------
Kod:
07FF: set_car 69@ hydraulics 1 

Daje autu 69 hydraulikę
Kod:
0729: AS_actor $1 hold_cellphone 1 

Aktor 1 wyciąga telefon i rozmawia przez niego
Kod:
0122:   player $PLAYER_CHAR pressing_horn 

Sprawdza czy Gracz wciska klakson (chyba)
Kod:
015D: set_gamespeed 0.9 

ustawia szybkość gry na 0.9
Kod:
0818:   actor $PLAYER_ACTOR in_air 

Sprawdza czy gracz jest w powietrzy (chyba)
Kod:
01F3:   car $HJ_PLAYER_CAR in_air 

Sprawdza czy auto jest w powietrzu (też chyba :P)

___________________

Postów: 63 Dołączył: 2009-06-25
#
Kod:
04C4: store_coords_to $TEMPVAR_X_COORD $TEMPVAR_Y_COORD $TEMPVAR_Z_COORD from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 1.0 3.0 1.0 


Zapisuje coordynacje $PLAYER_ACTOR z przesunięciem do 1.0 3.0 1.0 - Te wartości można modyfikować.

Kod:
04D3: get_nearest_car_path_coords_from $TEMPVAR_X_COORD $TEMPVAR_Y_COORD $TEMPVAR_Z_COORD type 2 store_to 1@ 2@ 3@


Bierze najbliższą scieżke od wskazanych coordynacji i zapisuje jako 1@ 2@ 3@.

Kod:
014B: $1 = init_parked_car_generator #ADMIRAL color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 120.443 253.1142 20.9511 angle 98.5913


Generuje zaparkowany samochód #ADMIRAl z kolorem podstawowym -1 i kolorem dodatkowym -1 ustawia alarm na wyłaczony (0) i na otwartę drzwi (0)


Kod:
014C: set_parked_car_generator $1 cars_to_generate_to 101


Ustala jak często samochód się pojawia w tym przypadku zawsze im mniejsza wartość tym rzadziej się pojawia maksymalna wartość to 101 a minimalna 1.




___________________
'Cause sometimes you just feel tired,
Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.
Postów: 18 Dołączył: 2009-07-09
#
czy wie ktoś gdzie znajdują się jakieś opcody do VC??
Poprzedni 1 2 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG