Napisano dnia: 2009-08-09 21:05:20
Oryginalny opis modów na stronie:
http://cleo.sannybuilder.com/?id=2
0ABF: set_vehicle 0@ engine_state_to 0
engine_state_to 0 -silnik jest wyłączony
0ABF: opcod odpowiedzialny za włączanie lub wyłączanie silnik pojazdu.
Parametry:
1 - handle pojazdu
2 - nowy stan silnika:
0 - wyłącz
1 - włącz
0ABE: vehicle 0@ engine_on
engine_on-silnik jest włączony
0ABE: sprawdza czy silnik pojazdu 0@ jest włączony.Jeśli tak,warunek jest prawdziwy.
0ABD: vehicle 0@ siren_on
siren_on-sygnał jest włączony
0ABD: sprawdza czy sygnał w pojeździe 0@ jest włączony.Jeśli tak,warunek jest prawdziwy.
0AB9: get_mp3 $hMP3 state_to 7@
state_to-nadanie danego stanu
Ten opcod zachowuje zmienną stanu pliku mp3.
Parametry:
1 ? handle of a loaded mp3-file (opcod 0AAC)
2 ? zmienne stanu pliku mp3:
1 ? plik jest odtwarzany
2 ? plik jest zapauzowany
-1 ? plik jest zatrzymany
0AB7: get_vehicle $CAR number_of_gears_to 10@
number_of_gears-liczba biegów(chyba)
Opcod 0AB7 zapisuje totalną zmienną biegów dla danego pojazdu(chyba chodzi o liczbę biegów).Ta liczba equals(?) do parametru TransmissionData.Liczba biegów z pliku handling.cfg.
Parametry:
1 ? a vehicle handle
2 ? zmienna do zapisania liczby biegów(chyba)
0AB8: get_vehicle $CAR current_gear_to 11@
Ten opcod zapisuje do zmiennej numer aktualnego biegu dla danego pojazdu.
0AB6: store_target_marker_coords_to 0@ 1@ 2@ // IF(jeśli) i SET(ustaw)
Ten opcod zapisuje do zmiennej pozycje miejsca zaznaczonego czerwonym punktem na mapie(prawy-klik na mapie).Jeśli zaznaczony punkt nie istnieje, zmienna nie wybiera tej pozycji(chyba).
Parametry:
1,2,3 ? zmienne zapisujące pozycje(kordy) XYZ
0AB5: store_actor $PLAYER_ACTOR closest_vehicle_to 0@ closest_ped_to 1@
Ten opcod zapisuje zmienną (?)handles of(?) pojazdu i osoby będącej w pobliżu aktora.Jeśli w tym miejscu nie ma żadnego pojazdu lub człowieka,to zmienna zwraca wartość -1(brak).
Parametry:
1 ? actor handle
2 ? zmienna zapisująca pobliski pojazd(0@)
3 ? zmienna zapisująca pobliską osobę(1@)
0A9A: $hFILE = openfile "settings.ini" mode 0x72 // IF(jeśli) and SET(ustaw)
0A9A otwórz plik do odczytania i zapisania.Ten opcod możebyćużyty z warunkiem: jeśli ten plik nie jest otwarty, to powrót jest niemożliwy(chyba), (?)otherwise(?) możliwe.
Parametry:
1 ? zmienna do zapisania pliku handle
2 ? nazwa pliku. Jeśli wersjajest podobna, plik jest otwarty w zgodności z aktualną bibloteką (opcod 0A99).
3 ? tryb otwierania pliku:
0x6272 ? otwórz plik binarny do odczytu
0x72 ? otwórz plik tekstowy do odczytu(coś się nie zgadza)
0x6277 ? otwórz plik binarny do zapisu
0x77 ? otwórz plik tekstowy do odczytu(coś się nie zgadza)
0A9B: closefile $hFILE
0A9B: zamyka plik i wolną pamięć(chyba chodzi o zarezerwowaną dla tego pliku).
0A9C: 0@ = file $hFILE size
0A9C: zapisuje wielkość plików w bajtach(tak myślę).[/u]
0A9D: readfile $hFILE size 2 to $150
0A9DL czyta ile bajtów jest przypisanych do otwartego pliku i zapisuje to do regionu pamięci startującego z adresu mu przypisanego zmiennej.
Parametry:
1 ? nazwa pliku
2 ? liczba bajtów do odczytania z pliku
3 ? zmienna do zapisania wyniku.Jeśli liczba dostarczonych bajtów jest większa niż 4, reszta będzie zapisywana do następnej zmiennej($151 w tym przypadku),i w ten sposób aktywna.
0A9E: writefile $hFILE size 128 from 0@
0A9E: kopiuje informacje startujące z adresu,przypisanego zmiennej (ostatni parametr) is, w pliku.
Parametry:
1 ? nazwa pliku(do którego zapisujemy)
2 ? liczba bajtów do skopiowania
3 ? zmienna indicated pozycja statu zapisywania informacji.Jeśli wielkość informacji jest większa niż 4 bajty,następna wartość zmiennej/ych jest odczytywana i zapisywana do pliku.
W tym przypadku,plik będzie zachowywać zrzut we wszystkich lokalnych zmiennych w wątku(thread) (32 zmienne w 4 bytes długości dla każdego = 128 bajtów do skopiowania).
0AA0: gosub_if_false @CREATE_NEW_ACTOR
0AA0: wykonuje komende=gosub jeśli warunek jest fałszywy the condition. Poza tym nie ma różnicy, tego opcoda z opcodem 004D: jump_if_false i może być użyty zamiast niego.
Parametry: label jeśli wątek(thread) jest przeniesiony
0AA1: return_if_false
0AA1: wykonaj powrót jeśli warunek jest fałszywy. Ten opcod jest podobny do: 004D i może być użyty zamiast niego.
0AA2: $hLIB = load_library "CLEOversion.dll" // IF(jeśli) i SET(ustaw)
0AA2: ładuje bibliotekę DLL i zapisuje the handle tego do zmiennej($hLIB).Ten opcod może być użyty w warunku:" if the library does not loaded, it returns False, otherwise it?s True ".
Parametry:
1 ? zmienna do zapisania the handle biblioteki (dowolna zmienna lub element tablicy(array item))
2 ? nazwa biblioteki.Jeśli wersja jest podobna (bez specyficznej (?)nazwy dysku(?)), plik DLL szuka podobnej z aktualnej aktywnej biblioteki (opcod 0A99).
Jeśli rozszerzenie pliku nie jest zaznaczone(nie napisane np. .dll),użyte jest standardowe rozszerzenie(.DLL).
0AA3: free_library $hLIB
0AA3: opróżnianie biblioteki i zarezerwowanej pamięci(chyba).
0AA9: is_game_version_original
Ten opcod jest używany,żeby sprawdzić warunek= Jeśli pracujesz z oryginalnym Gta San Andreas wersją 1.0 warunek jest prawdziwy,jeśli nie fałszywy.
Ten opcod jest używany do pisania skryptu multiwersyjnego(czy jakoś tak-chodzi o to,że dzięki temu nasz skrypt powinien działać na różnych wersjach gry,choć tego pewien nie jestem).
0AAC: $hMP3 = load_mp3 "CLEOplaylist 1.mp3"
0AAC: ładuje plik mp3 i zapisuje a handle go do zmiennej.
Parametry:
1 ? zmienna zapisująca(określająca) plik mp3(w skrypcie oczywiście)
2 ? nazwa pliku mp3.Jeśli wersja jest podobna(bez specyficznej (?)nazwy dysku(?)), to szuka podobneje z aktualnej aktywnej biblioteki (opcode 0A99).
Player.ClearWantedLevel($PLAYER_CHAR)
Chyba oczyszczanie WantedLevela1
Actor.WeaponAccuracy(89@) = 40
Ustawienie dokładności strzału postaci(89@)
Actor.Health(53@) = 30
Ustawienie życia dla postaci(53@)
0350: set_actor 53@ maintain_position_when_attacked 1
Kazanie aktorowi utrzymywać pozycję,kiedy atakuje
0229: set_car 40@ primary_color_to 22 secondary_color_to 22
Ustawienie kolorów auta
Car.DoorStatus(40@) = 3
Ustawienie statusu drzwi auta(nie wiem co zwraca 3 i inne liczby)
0446: set_actor 89@ immune_to_headshots 0
Ustawienie u postaci odporności na strzał w głowe
0395: clear_area 1 at 2411.31 -1928.837 12.3906 radius 10.0
oczyszczanie obszaru w promieniu(10.0) od punktów XYZ
053F: set_car 40@ tires_vulnerability 0
Ustawienie kół w aucie(czy mają się niszczyć czy nie)
0245: set_actor $ACTOR_SWEET walk_style_to "GANG2"
Ustawienie stylu chodzenia postaci
07A1: set_walk_speed 4
Ustawianie szybkości poruszania się postaci(przydatne w tworzeniu z CJ supermena :))
Player.MakeSafe($PLAYER_CHAR)
Zrób save(nie wiem jak to można obsłużyć)
0674: set_car_model #GREENWOO numberplate "GROVE4L_"
Gdy chcemy zmienić rejestracje w aucie
02E4: load_cutscene_data 'SWEET2B'
Ładowanie cutscenki
02E7: start_cutscene
fade 1 1000
odtwarzanie cutscenki
041E: set_radio_station 5
Ustawianie słuchanej stacji(5)[zastosowane w gta sa w misjach]
01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops 1
Ustawianie czy aktor ma być ignorowany,czy nie przez policję
Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 344.412, 305.033, 998.1484)
Umieszczanie aktora w danym miejscu(chyba)
07FB: set_interior 'GENOTB' access 0
ustawianie dostępu do interioru o nazwie "GENOTB"(chyba)
020C: create_explosion_with_radius 0 at 820.5 9.7 1003.216
tworzenie eksplozji o danym promieniu w danym miejscu
0667: AS_actor $ACTOR_CATALINA aim_at 64@ 65@ 66@ 900000 ms
każe aktorowi celować w dane miejsce(64@,65@,66@)przez czas...ms
05E2: AS_actor $ACTOR_CATALINA kill_actor 46@(52@,6i)
każemy aktorowi zabić innego aktora
03CA: object 39@ exists
sprawdzamy czy obiekt istnieje
Camera.SetBehindPlayer
Ustawienie kamery za graczem
Camera.SetPosition(829.9543, 8.6043, 1004.892, 0.0, 0.0, 0.0)
Ustawienie pozycji kamery(tylko nie wiem czemu jest aż 6 zmiennych)
Camera.PointAt(829.2075, 7.9448, 1004.806, 2)
Ustawienie kamery w punkach(XYZ)jako kamery 2(chyba)
0967: actor $ACTOR_CATALINA move_mouth 10000 ms
bodajże odpowiada za ruch ust przez jakiś czas
0968: actor $ACTOR_CATALINA stop_mouth
nie jestem pewien ale chyba zatrzymanie gadania
Jak będę miał czas dodam więcej tłumaczeń i opcodów(takich jak np. ustawianie rejestracji auta).Najlepiej,żeby inni też dodawali opcody.Jeśli widzisz błąd powiedz,a postaram się poprawić.
http://cleo.sannybuilder.com/?id=2
0ABF: set_vehicle 0@ engine_state_to 0
engine_state_to 0 -silnik jest wyłączony
0ABF: opcod odpowiedzialny za włączanie lub wyłączanie silnik pojazdu.
Parametry:
1 - handle pojazdu
2 - nowy stan silnika:
0 - wyłącz
1 - włącz
0ABE: vehicle 0@ engine_on
engine_on-silnik jest włączony
0ABE: sprawdza czy silnik pojazdu 0@ jest włączony.Jeśli tak,warunek jest prawdziwy.
0ABD: vehicle 0@ siren_on
siren_on-sygnał jest włączony
0ABD: sprawdza czy sygnał w pojeździe 0@ jest włączony.Jeśli tak,warunek jest prawdziwy.
0AB9: get_mp3 $hMP3 state_to 7@
state_to-nadanie danego stanu
Ten opcod zachowuje zmienną stanu pliku mp3.
Parametry:
1 ? handle of a loaded mp3-file (opcod 0AAC)
2 ? zmienne stanu pliku mp3:
1 ? plik jest odtwarzany
2 ? plik jest zapauzowany
-1 ? plik jest zatrzymany
0AB7: get_vehicle $CAR number_of_gears_to 10@
number_of_gears-liczba biegów(chyba)
Opcod 0AB7 zapisuje totalną zmienną biegów dla danego pojazdu(chyba chodzi o liczbę biegów).Ta liczba equals(?) do parametru TransmissionData.Liczba biegów z pliku handling.cfg.
Parametry:
1 ? a vehicle handle
2 ? zmienna do zapisania liczby biegów(chyba)
0AB8: get_vehicle $CAR current_gear_to 11@
Ten opcod zapisuje do zmiennej numer aktualnego biegu dla danego pojazdu.
0AB6: store_target_marker_coords_to 0@ 1@ 2@ // IF(jeśli) i SET(ustaw)
Ten opcod zapisuje do zmiennej pozycje miejsca zaznaczonego czerwonym punktem na mapie(prawy-klik na mapie).Jeśli zaznaczony punkt nie istnieje, zmienna nie wybiera tej pozycji(chyba).
Parametry:
1,2,3 ? zmienne zapisujące pozycje(kordy) XYZ
0AB5: store_actor $PLAYER_ACTOR closest_vehicle_to 0@ closest_ped_to 1@
Ten opcod zapisuje zmienną (?)handles of(?) pojazdu i osoby będącej w pobliżu aktora.Jeśli w tym miejscu nie ma żadnego pojazdu lub człowieka,to zmienna zwraca wartość -1(brak).
Parametry:
1 ? actor handle
2 ? zmienna zapisująca pobliski pojazd(0@)
3 ? zmienna zapisująca pobliską osobę(1@)
0A9A: $hFILE = openfile "settings.ini" mode 0x72 // IF(jeśli) and SET(ustaw)
0A9A otwórz plik do odczytania i zapisania.Ten opcod możebyćużyty z warunkiem: jeśli ten plik nie jest otwarty, to powrót jest niemożliwy(chyba), (?)otherwise(?) możliwe.
Parametry:
1 ? zmienna do zapisania pliku handle
2 ? nazwa pliku. Jeśli wersjajest podobna, plik jest otwarty w zgodności z aktualną bibloteką (opcod 0A99).
3 ? tryb otwierania pliku:
0x6272 ? otwórz plik binarny do odczytu
0x72 ? otwórz plik tekstowy do odczytu(coś się nie zgadza)
0x6277 ? otwórz plik binarny do zapisu
0x77 ? otwórz plik tekstowy do odczytu(coś się nie zgadza)
0A9B: closefile $hFILE
0A9B: zamyka plik i wolną pamięć(chyba chodzi o zarezerwowaną dla tego pliku).
0A9C: 0@ = file $hFILE size
0A9C: zapisuje wielkość plików w bajtach(tak myślę).[/u]
0A9D: readfile $hFILE size 2 to $150
0A9DL czyta ile bajtów jest przypisanych do otwartego pliku i zapisuje to do regionu pamięci startującego z adresu mu przypisanego zmiennej.
Parametry:
1 ? nazwa pliku
2 ? liczba bajtów do odczytania z pliku
3 ? zmienna do zapisania wyniku.Jeśli liczba dostarczonych bajtów jest większa niż 4, reszta będzie zapisywana do następnej zmiennej($151 w tym przypadku),i w ten sposób aktywna.
0A9E: writefile $hFILE size 128 from 0@
0A9E: kopiuje informacje startujące z adresu,przypisanego zmiennej (ostatni parametr) is, w pliku.
Parametry:
1 ? nazwa pliku(do którego zapisujemy)
2 ? liczba bajtów do skopiowania
3 ? zmienna indicated pozycja statu zapisywania informacji.Jeśli wielkość informacji jest większa niż 4 bajty,następna wartość zmiennej/ych jest odczytywana i zapisywana do pliku.
W tym przypadku,plik będzie zachowywać zrzut we wszystkich lokalnych zmiennych w wątku(thread) (32 zmienne w 4 bytes długości dla każdego = 128 bajtów do skopiowania).
0AA0: gosub_if_false @CREATE_NEW_ACTOR
0AA0: wykonuje komende=gosub jeśli warunek jest fałszywy the condition. Poza tym nie ma różnicy, tego opcoda z opcodem 004D: jump_if_false i może być użyty zamiast niego.
Parametry: label jeśli wątek(thread) jest przeniesiony
0AA1: return_if_false
0AA1: wykonaj powrót jeśli warunek jest fałszywy. Ten opcod jest podobny do: 004D i może być użyty zamiast niego.
0AA2: $hLIB = load_library "CLEOversion.dll" // IF(jeśli) i SET(ustaw)
0AA2: ładuje bibliotekę DLL i zapisuje the handle tego do zmiennej($hLIB).Ten opcod może być użyty w warunku:" if the library does not loaded, it returns False, otherwise it?s True ".
Parametry:
1 ? zmienna do zapisania the handle biblioteki (dowolna zmienna lub element tablicy(array item))
2 ? nazwa biblioteki.Jeśli wersja jest podobna (bez specyficznej (?)nazwy dysku(?)), plik DLL szuka podobnej z aktualnej aktywnej biblioteki (opcod 0A99).
Jeśli rozszerzenie pliku nie jest zaznaczone(nie napisane np. .dll),użyte jest standardowe rozszerzenie(.DLL).
0AA3: free_library $hLIB
0AA3: opróżnianie biblioteki i zarezerwowanej pamięci(chyba).
0AA9: is_game_version_original
Ten opcod jest używany,żeby sprawdzić warunek= Jeśli pracujesz z oryginalnym Gta San Andreas wersją 1.0 warunek jest prawdziwy,jeśli nie fałszywy.
Ten opcod jest używany do pisania skryptu multiwersyjnego(czy jakoś tak-chodzi o to,że dzięki temu nasz skrypt powinien działać na różnych wersjach gry,choć tego pewien nie jestem).
0AAC: $hMP3 = load_mp3 "CLEOplaylist 1.mp3"
0AAC: ładuje plik mp3 i zapisuje a handle go do zmiennej.
Parametry:
1 ? zmienna zapisująca(określająca) plik mp3(w skrypcie oczywiście)
2 ? nazwa pliku mp3.Jeśli wersja jest podobna(bez specyficznej (?)nazwy dysku(?)), to szuka podobneje z aktualnej aktywnej biblioteki (opcode 0A99).
Player.ClearWantedLevel($PLAYER_CHAR)
Chyba oczyszczanie WantedLevela1
Actor.WeaponAccuracy(89@) = 40
Ustawienie dokładności strzału postaci(89@)
Actor.Health(53@) = 30
Ustawienie życia dla postaci(53@)
0350: set_actor 53@ maintain_position_when_attacked 1
Kazanie aktorowi utrzymywać pozycję,kiedy atakuje
0229: set_car 40@ primary_color_to 22 secondary_color_to 22
Ustawienie kolorów auta
Car.DoorStatus(40@) = 3
Ustawienie statusu drzwi auta(nie wiem co zwraca 3 i inne liczby)
0446: set_actor 89@ immune_to_headshots 0
Ustawienie u postaci odporności na strzał w głowe
0395: clear_area 1 at 2411.31 -1928.837 12.3906 radius 10.0
oczyszczanie obszaru w promieniu(10.0) od punktów XYZ
053F: set_car 40@ tires_vulnerability 0
Ustawienie kół w aucie(czy mają się niszczyć czy nie)
0245: set_actor $ACTOR_SWEET walk_style_to "GANG2"
Ustawienie stylu chodzenia postaci
07A1: set_walk_speed 4
Ustawianie szybkości poruszania się postaci(przydatne w tworzeniu z CJ supermena :))
Player.MakeSafe($PLAYER_CHAR)
Zrób save(nie wiem jak to można obsłużyć)
0674: set_car_model #GREENWOO numberplate "GROVE4L_"
Gdy chcemy zmienić rejestracje w aucie
02E4: load_cutscene_data 'SWEET2B'
Ładowanie cutscenki
02E7: start_cutscene
fade 1 1000
odtwarzanie cutscenki
041E: set_radio_station 5
Ustawianie słuchanej stacji(5)[zastosowane w gta sa w misjach]
01F7: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_cops 1
Ustawianie czy aktor ma być ignorowany,czy nie przez policję
Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 344.412, 305.033, 998.1484)
Umieszczanie aktora w danym miejscu(chyba)
07FB: set_interior 'GENOTB' access 0
ustawianie dostępu do interioru o nazwie "GENOTB"(chyba)
020C: create_explosion_with_radius 0 at 820.5 9.7 1003.216
tworzenie eksplozji o danym promieniu w danym miejscu
0667: AS_actor $ACTOR_CATALINA aim_at 64@ 65@ 66@ 900000 ms
każe aktorowi celować w dane miejsce(64@,65@,66@)przez czas...ms
05E2: AS_actor $ACTOR_CATALINA kill_actor 46@(52@,6i)
każemy aktorowi zabić innego aktora
03CA: object 39@ exists
sprawdzamy czy obiekt istnieje
Camera.SetBehindPlayer
Ustawienie kamery za graczem
Camera.SetPosition(829.9543, 8.6043, 1004.892, 0.0, 0.0, 0.0)
Ustawienie pozycji kamery(tylko nie wiem czemu jest aż 6 zmiennych)
Camera.PointAt(829.2075, 7.9448, 1004.806, 2)
Ustawienie kamery w punkach(XYZ)jako kamery 2(chyba)
0967: actor $ACTOR_CATALINA move_mouth 10000 ms
bodajże odpowiada za ruch ust przez jakiś czas
0968: actor $ACTOR_CATALINA stop_mouth
nie jestem pewien ale chyba zatrzymanie gadania
Jak będę miał czas dodam więcej tłumaczeń i opcodów(takich jak np. ustawianie rejestracji auta).Najlepiej,żeby inni też dodawali opcody.Jeśli widzisz błąd powiedz,a postaram się poprawić.
___________________